• thean

Tips på bra "bas" inför bröllop?! Hudvård, primer, mineralpuder?

Hej!

Min frisör ska make mig på bröllopet, men eftersom hon inte har alla krämer o puder att tillgå så ska jag fixa detta själv. Vill kosta på att köpa något bra som sitter hela dagen utan att jag blir glansig i ansiktet! =)

tips på bra hudvård? Har nog normal hy =)

Tips på bra krämer alt mineralpuder? Använder budgetvarianten av mineralpuder nu (Maybelline som är helk ok ändå)

Ska man använda primer? erfarenheter?

Bor i en lite stad så kommer få åka nån annanstans för att göra inköpen så vill gärna ha lite koll vad jag ska kolla efter!  =)

• Svar på tråden Tips på bra "bas" inför bröllop?! Hudvård, primer, mineralpuder?
  • ninasjoholm
    thean skrev 2011-03-08 12:58:20 följande:
    Tack för tipset. Har nog aldrig hört talas om LR? =) Låter bra med aloe vera, har köpt andra märken med aloe och tyckt det varit bra för såväl barnen som mig själv.

Mer erfarenheter?

Använder man primer även under mineralsmink? (dum fråga kanske, men lika bra att fråga ändå!)
    LR är ett tyskt märke som själv tillverkar produkterna, alltså håller en mycket hög standard. Det är ett direkthandelsföretag så man kan bara köpa det genom konsulenter och man hittar inget ute i några butiker. Jag har använt deras grejer i över 1år och jag jobbar ju proffisionellt med makeup och gör just många brudsminkningar, rådgivningar, etc. och jag är mycket nöjd. Har verkligen sett själv hur bra all makeup sitter och min hy har aldrig varit bättre än den är nu när jag har aloe vera serien i hudvårdsprodukterna.

Ja man ska ha primer under mineralsmink också.

Vilken "lilla håla" bor du i? =)
  • BrideOfFrankenstein

Thean: Jag gillar också Make Up Store, använder deras ögonskuggor. Annars är jag en riktig sminknörd, måste ha Lancome i nästan allt. De har en flytande foundation som ger matt resultat, lägger sig jättefint och håller superbra! Faktum är att jag har somnat med det vid några tillfällen, och det är det enda som fortf sitter kvar på ansiktet istället för kudden på morgonen Flört
    Då bör du även ha ett puder ovanpå för att det ska bli matt och fint och sitta som bäst!
    Många är tokiga i alla dessa "primers" som man lägger innan foundation, jag använder en till ögonmakeupen men har aldrig behövt någon till resten av ansiktet.
    Lycka till!

• Hoffsennanen Tottoplex

Mary Kay tycker jag är toppen! Helt ok priser och du kan alltid lämna tillbaka om du inte är nöjd!( vilket jag tror de flesta är) Det finns även de som kan visa dig hur du gör och lite med färger!

• Kit73

Oavsett vilken foundation eller mineralpuder du väljer måste jag slå ett slag för MACs primer. Den är underbar!

• thean

Var köper man MAC? =)

Jag har varit på Mary Kay party för nåt år sedan och köpte nån rengöring vill jag minnas...

Lancomes mascara gillar jag skarpt! Tycker den är skitdyr så köpes bara ibland, kanske till ett bröllop då! =) Annars är jag mkt för Make up store ... Min frisör (hon som också gör make up) gillar FACE mkt, har aldrig köpt deras grejer själv?!

Vad heter Lancomes foundation? O pris? =)

Tack för alla era svar!

ninasjoholm: Bor i kristinehamn, så närmaste större stad är Karlstad som ändå har en hel del i utbud men Örebro finns 7 mil härifrån med...

• Humlan66

Man kan ju sminka sig hos the body shop med och blir man medlem så får man ju en sminkning eller om det va rabbat på en hmm.
    Det är ju alltid bra att göra en testsminkning före så man kan känan sig trygg på dagen D.

Studio loreal har en skitbra primer för ansiktet

• EmmaochTommy

Jag har det bra och har blivit brudstylad på mary kay. Nån skrev upp allt som användes och jag fick göra allt själv när de förklarade hur. Sen köpte jag allt och det kostade hela 2000 men jag har snålat med allt annat och är intresserad av smink
    har primer, foundation, mineralpuder, två rouge, flera ögonskuggor, mascara eyeliner mm:) så nu övar jag på kvällarna;)

• thean

Min frisör/mejkare ska naturligtvis prova att sminka mig (och prova ut håret med) men eftersom jag ska fixa en bas själv så vill jag ha lite tips i denna "djungel" =)

Trodde alla på Make up store var make up artister? har för mig att det är deras "grej" liksom, att alla ska vara utbildade. Men det finns väl stolpskott där med som i alla yrken, tråkigt för den som råkar ut för det! På ens bröllopsdag ska ju allt vara perfekt!!!

The Body shop finns också i närliggande Stora staden, men jag har aldrig testat deras smink, är de bra? Deras lotions är ju super! =)

Gud kommer aldrig kunna välja ut nåt! =) Har ni koll på bra ansiktskrämer med? Vad använder ni? Jag har kört med budget varianter till mig själv (blir inte rik på mammapeng här inte) o sen finns det inget att välja på här i lilla staden...

• Kit73
    thean skrev 2011-03-09 17:52:45 följande:
    Var köper man MAC? =)
    MAC har en egna butiker i Stockholm Göteborg och Malmö vad jag vet. Men vissa KICKS butiker för MACs produkter. Tror att du även kan köpa på http://www.maccosmetics.com/
  • ninasjoholm
    thean skrev 2011-03-09 17:52:45 följande:
    Tack för alla era svar!

ninasjoholm: Bor i kristinehamn, så närmaste större stad är Karlstad som ändå har en hel del i utbud men Örebro finns 7 mil härifrån med...
    Om du vill ha hjälp att få bra grejer från LR skickade direkt hem till dig så skicka ett mail till mig på nina_sjoholm@hotmail.com så får du mitt nummer så kan jag hjälpa dig.
  • shakynose

Någon som vet om de är bra på MakeUpStore i Malmö?

Svar på tråden Tips på bra "bas" inför bröllop?! Hudvård, primer, mineralpuder?