• Två ska bli tre

Vilken låt ska jag sjunga i kyrkan för min nyblivne make?

Jag hade tänkt att överraska min man med att sjunga för honom och alla våra gäster i kyrkan.

Velar så fram och tillbaka mellan 2 st låtar.
    Tycker båda är otroligt fina och kan verkligen inte välja.

Valet är mellan:

Som en Saga, Shirley Clamp
    Kärleksvisan, Sarah Dawn Finer

Här är båda texterna

Som en saga:

Jag har landat för jag har ju dig
    äntligen, framför mig nu
    tror på orden ur vår kärleksång
    det har aldrig hänt mig förut nångång
    varje mening ger mig svar
    så jag ber dig att lyssna på löftet jag har

Som en saga, utan slut
    älskar jag dig genom allt
    vill va nära, livet ut
    mitt hjärta har funnit sin plats
    Jag vill alltid va, för alltid
    du och jag

Att vi står här det betyder allt
    allt som räknas just idag
    ser en framtid som jag tycker om
    å det har aldrig hänt mig förut nångång
    det du ger mig läker sår
    så jag ber dig att tro på det löftet du får

som en saga, utan slut
    vill va nära, livet ut
    Jag vill alltid va, föralltid
    du och jag
    du och jag

så som jag är med dig
    vill jag alltid va, för alltid

som en saga
    som är sann

som en saga
    som är sann
    håll mig nära
    ta min hand

som en saga, utan slut
    evig trohet, hopp och kärlek ja det ska jag lova hela livet ut
    håll mig nära
    ta min hand

Jag vill alltid va, föralltid
    du och jag

Kärleksvisan:

Var inte rädd, jag går bredvid dig. Kom ta min hand, jag håller i dig. Här i min famn, kan du våga tro. Sänk dina murar, jag ger dig ro. För att jag älskar dig, så som du är och jag vill ge dig allting jag har. Låt mig få bära dig när du är svag, för du betyder allting för mig. Var inte rädd, jag går bredvid dig. Nu är jag din och nu kan jag andas. Här blir jag kvar, för här vill jag stanna. Se på oss nu, livet är vårt. Ser du den framtid som vi, vi kommer få. För att jag älskar dig, så som du är och jag vill ge dig allting jag har och låt mig få bära dig när du är svag, för du betyder allting för mig. Ja, jag ska älska dig så som du är och jag vill ge dig allting jag har. Så låt mig få bära dig när hoppet sviker. Du betyder allt för mig. Var inte rädd, jag står bredvid dig för du betyder allt för mig.
    Vilken hade du valt?
  • Svar på tråden Vilken låt ska jag sjunga i kyrkan för min nyblivne make?
  • Två ska bli tre
    Hmm... Allt kom inte med!
    Här är texten till Kärleksvisan:
    Var inte rädd, jag går bredvid dig. Kom ta min hand, jag håller i dig. Här i min famn, kan du våga tro. Sänk dina murar, jag ger dig ro. För att jag älskar dig, så som du är och jag vill ge dig allting jag har. Låt mig få bära dig när du är svag, för du betyder allting för mig. Var inte rädd, jag går bredvid dig. Nu är jag din och nu kan jag andas. Här blir jag kvar, för här vill jag stanna. Se på oss nu, livet är vårt. Ser du den framtid som vi, vi kommer få. För att jag älskar dig, så som du är och jag vill ge dig allting jag har och låt mig få bära dig när du är svag, för du betyder allting för mig. Ja, jag ska älska dig så som du är och jag vill ge dig allting jag har. Så låt mig få bära dig när hoppet sviker. Du betyder allt för mig. Var inte rädd, jag står bredvid dig för du betyder allt för mig.
  • Två ska bli tre

Kan tydligen inte lägga in texten.
    Något blir fel men de flesta känner nog till den låten ändå :)

• 2011bröllop

Som en saga är otroligt vacker , du är allt med sonja alden  är med väldigt vacker      men jag tror han blir glad o stolt över vilken du än tar  ,Glad önskar jag med hade haft sångröst till att göra en sådan grej men skulle jag gjort det såå tror jag att kyrkan blivit tom hahah lycka till med allt  !!!!!!

• Emmilie87

Kärleksvisan :)

Den är mkt finare tycker jag ;)

• stinise

Jag röstar också på Kärleksvisan med Sarah Dawn Finer även om texten till Som en saga också är fin. :)

Svar på tråden Vilken låt ska jag sjunga i kyrkan för min nyblivne make?