• Stutlake

    Hjälp! Skodilemma!

    Hej på er alla!

    Jag är inte direkt någon "högklackstjej" i vanliga fall men då jag är kort och dessutom hade hittat ett par helt underbara skor slog jag till på ett par med "lagom" höga klackar (5cm).

    Köpte dem på nätet och när de kom var jag spänd av förväntan. De var ännu finare än vad jag hade förväntat mig och passade perfekt till klänningen. Allt väl så långt.
    Men när jag provade dem upptäckte jag att de var ganska ostadiga. Vet ej om det är delvis på grund av min ovana att gå i klackar eller om det bara är på grund av att klacken inte är placerad optimalt på skon, men fötterna "faller ut" åt sidorna ganska lätt i dessa skor och nu vet jag inte alls vad jag ska göra.

    Jag brukar tycka att jag är flexibel med det mesta och lösningsinriktad men den här gången är jag helt nerkärad i dessa skor. Har försökt titta runt men inte hittat några som kan mäta sig med dessa.
    Så vad göra? Har ni några tips? Går det att åtgärda? Eller vet ni kanske världens bästa ställe att hitta ett par lika fina skor på?
    Hur tycker ni jag ska göra? Chansa på att jag inte snubblar på väg fram till vigselförrättaren eller helt enkelt acceptera att jag inte riktigt kan få den stil jag vill ha?

    Snälla hjälp mig med detta lyxproblem!

  • Svar på tråden Hjälp! Skodilemma!
  • förlovadflicka

    Tycker du ska vänja dig vid dem först, det är säkert bara ovana :)

  • S2011

    om du fortfarande har god tid till bröllopet tycker jag att du ska prova gå in dig lite mer med skorna.
    om det bara sitter i ovanan så kommer du märka efter ett fåtal dagar om det blev bättre eller inte.

    ett tips (eftersom man inte vill slita hur mycket som helst på dojorna innan bröllopsdagen) är att under ett par veckor ha skor med klack på arbetet/ i sin vardag. då vänjer man på fötterna med fotvinkeln i högklackat samt att gå och stå i dem. sen är det "bara" dra på sig brudskorna och provgå dem igen - då märker man fort om det bara satt i ovanan eller om det är nåt lurt med just de skorna.

    annars skulle det kunna vara så att du skulle behöva en sko som var lite vidare i lästen. smala skor när man har låga fotvalv eller lite bredare fötter brukar rendera i att man "faller" åt sidan, som du beskriver. isåfall skulle jag rekommendera att gå till en fysisk butik och prova dig fram där, alternativt beställa från en nätshop där du kan få provgå skorna och  lämna tillbaka dem om de inte fungerar på dina fötter. 

Svar på tråden Hjälp! Skodilemma!