• bjurs

vanligt med 2 ringar till mannen?

min blivande vill ha både vigsel och förlovningsring precis som jag. hur vanligt är det? känner ingen som har så :)
    var anser ni om en ring i guld och den andra i vitguld?

• Svar på tråden vanligt med 2 ringar till mannen?
  • 1995 11 17

Min blivande ska oxå ha två ringar. Det var jag som föreslog det men han gillade det på en gång. Jag tycker att det ska vara lika uppenbart att han är gift och inte bara förlovad som det är för oss tjejer när man ser att vi har två ringar.

• bjurs

min blivande får självklart ha 2 ringar när han nu vill det. va bara nyfiken på hur vanligt det va :)

• moonlightgirl

Min älskling vill också ha två ringar. Han ska ha en en med en svart diamant i.  =)

• 1995 11 17

Det är inte jätte vanligt att mannen har två ringar men blir vanligare hela tiden enligt dem juvelerare vi har pratat med. Vi har varit runt i många butiker för att finna det vi är ute efter och då även pratat med dem om att man blivande man oxå ska ha två ringar. Vi har uppfattat det som att alla har varit med om det tidigare och ingen har verkat tycka det är konstigt.

• prinsessanogrodan

Min blivande man ska bara ha sin förlovningsring men det verkar som att det blir vanligare och vanligare att även mannen får en ring vid vigseln, flera av våra gifta vänner har gjort så.  TS: Vill din blivande ha två ringar så är det bara att köra på! Det är väl härligt att han vill se "gift ut" ?

• ClaraH

Traditionellt i Sverige är ju att endast kvinnan har en vigselring, mer det verkar som att det blir vanligare att mannen också har en. Min sambo kommer att ha sin förlovningsring.

• MiaAnd
    1995 11 17 skrev 2011-03-05 20:29:16 följande:
    Min blivande ska oxå ha två ringar. Det var jag som föreslog det men han gillade det på en gång. Jag tycker att det ska vara lika uppenbart att han är gift och inte bara förlovad som det är för oss tjejer när man ser att vi har två ringar.
    Jag resonerar precis som du. Min blivande vill dock inte ha dem på samma hand, då han tycker det känns konstigt, så han kommer att ha vigselringen på vänster hand och då flytta över förlovningsringen till höger hand. Jag tycker det känns mer logiskt att båda får en ring.
  • Aniara4

Man kan göra precis som man vill och som det känns bäst för honom. Min blivande vill bara ha en ring, delvis för att han har haft problem med eksem under ringen, och han tog en lite bredare från början medan jag tog en smalare för att få plats med två.

• förlovadflicka

Min m2b ville gärna ha två han också men han känner inte för det längre eftersom det är så ovanligt. Dessutom är våra förlovningsringar mönstrade så kanske hade sett lite tjejigt ut om han hade två, jag vet inte... :P 

• HoPPsanSa sÅ gLad

Min blivande man ska också ha två ringar. Hur de kommer se ut är dock inte bestämt än.
    Det ska minsann synas på hans hand precis som min att han är gift!!

• 1995 11 17
    förlovadflicka skrev 2011-03-06 18:45:25 följande:
    Min m2b ville gärna ha två han också men han känner inte för det längre eftersom det är så ovanligt. Dessutom är våra förlovningsringar mönstrade så kanske hade sett lite tjejigt ut om han hade två, jag vet inte... :P 
    Våra ringar är oxå mönstrademen min blivande ska ha en till ändå. Jag tycker inte alls det är tjejigt men det beror kanske lite på vilket mönster det är. Min vigselring ska dock ha rubiner oxå medans mannens ska vara likdan som förlovningsringen.
  • Moster Stina

Vi beställde våra vigselringar i lördags. Släta i guld. Hans just i vitguld, till sin gamla i rödguld. Själv kommer jag däremot ha två i rödguld, för på mina röda eksemfingar förstärks det röda av silverfärgade eller stenbeströdda ringar.

Vill förresten rekommendera Ahlbrekts guld som har 30% rabatt på alla vigsel och förlovningsringar just nu.

• bjurs

hur lång väntetid är det ringar?
    börjar känna stressen att fixa ringar. problemet är att det är ett överaskningsbröllop så det är svårt att fixa barnvakt för att kolla på ringar.
    vid ska gifta oss på midsommar

• Zephiennia

Vi kommer ha två ringar båda två, en i vitt guld och en i rött. När vi frågade i butiken där vi tänkt köpa ringar så sa dom att det räcker med att beställa ett par veckor i förväg. En veckas leveranstid och en vecka om storleken skulle råka vara fel. Men det kan säkert vara olika för olika märken och butiker, så jag skulle föreslå att ni helt enkelt ringer och frågar.

Och det där med att titta på ringar är ju inget man behöver berätta att man gör, ni kan väl be om barnvakt för att ha en trevlig dag "på stan" tillsammans?

• bjurs
    Zephiennia skrev 2011-03-09 19:16:59 följande:
    Vi kommer ha två ringar båda två, en i vitt guld och en i rött. När vi frågade i butiken där vi tänkt köpa ringar så sa dom att det räcker med att beställa ett par veckor i förväg. En veckas leveranstid och en vecka om storleken skulle råka vara fel. Men det kan säkert vara olika för olika märken och butiker, så jag skulle föreslå att ni helt enkelt ringer och frågar.

Och det där med att titta på ringar är ju inget man behöver berätta att man gör, ni kan väl be om barnvakt för att ha en trevlig dag "på stan" tillsammans?
    tror svärförädrarna skulle misstänka något så vi nästan aldrig har barnvakt och dom passade barnen förra helgen för vi kollade lite ringar. skulle vi komma inom dom närmsta veckorna och fråga igen så skulle dom undra :)
    vi får väl helt enkelt ta med dom och muta med massa gott :)
Svar på tråden vanligt med 2 ringar till mannen?