• söndrum

bröllopstårta

Vad tror ni om att ha en schwarzwaldstårta som bröllopstårta? Tror ni att det är svårt att ta den eftersom marängen är spröd? Tycker ni att det är en "tråkig" tårta???
    Jag är inte så mycket för tårtor så jag tänkte att min sambo kunde få bestämma vilken tårta vi ska ha och han önskade just schwarzwald.

• Svar på tråden bröllopstårta
  • T san

Det bästa med ens egen bröllopsdag är ju att man får bästamma precis allt själv. Ni ska välja något ni tycker om!

• Sebastiána

Supergott med sån tårta! Jag tror att det funkar bra... så länge ingen är nötallergiiker såklart.

• jey

Vi har funderat på att ha en sån tårta också men är osäkra på om den går att dekorera. Sen är vi osäkra på om gästerna tycker om schwarzwald. Men som ni skriver ska man ju ta det man själv gillar! Glad Har som alternativ tänkt att kanske ha två tårtor. Nån som har erfarenhet av det?

• Lindahl

Detta var vår bröllopstårta...
    Choklad och citronbottnar varvade med chokladmousse och marängkräm, sedan täckt med sp...
    Vi hade dock några mjölkallergiker med på festen, däribland vår son så jag hade fixat en jättegod chokladkladdkaka med after eight glasyr till dom och mjölkfri grädde sidan om...
  • TheD

Det bestämmer ni själva. Om ni vill ha ett berg av semlor så är det så t.ex. Påskägg som innehåller twix...osv

:)

Hoppas ni blir nöjda!

• Chicita

Schwarzwald är ju en god tårta. 
    Men det beror nog lite på hur ni serverar den. Det är inget som direkt passar på en ställning som "våningstårta".
    Men att ställa fram flera stycken på kaffebordet funkar bra...

Och som TheD säger så är det bara ni som kan välja vilken tårta ni vill ha.
    Om ni ens vill ha tårta.
    Om du inte gillar tårta så kan ni väl ta en efterätt som ni båda gillar istället?  

Svar på tråden bröllopstårta