• Forumvärd

    Om du fick önska!

    Om du fick önska vilka typer av tävlingar skulle du vilja ha på Bröllopstorget?
    Vad skulle du vilja vinna? Solig

    Kom med förslag och tips!


    God fortsättning på 2011
  • Svar på tråden Om du fick önska!
  • meah2000

    "Hemliga lådan" tycker jag är en himla rolig tävling!

    finns ju mycket bröllopsrelaterat som tex, smycken, presentkort på blommor, resecheckar, mm.. som man skulle kunna ha i!

  • Forumvärd
    meah2000 skrev 2011-03-03 11:40:39 följande:
    "Hemliga lådan" tycker jag är en himla rolig tävling!

    finns ju mycket bröllopsrelaterat som tex, smycken, presentkort på blommor, resecheckar, mm.. som man skulle kunna ha i!
    Det är en av mina favoriter också Solig
    Det är en kul tävling med mycket fart och fläkt och tanken är att jag kommer att köra Hemliga Lådor här på BT också
    God fortsättning på 2011
  • Anna89

    Ja något som man har nytta utav inför/på bröllopet. Kan vara allt från valfri läppglans på makeup store till  ett par skor eller fina smycken... Eller olika böcker på dukningar,buffér,"fyll i boken" m.m
    Finns egentligen HUR mycket som helst  :)

    Sedan typen utav tävling, motiveringstävlingar finns det alldeles för många utav tycker jag, men kanske att man ska svara på en enkel fråga eller något i den stilen....
    Ser framemot tävlingarna :)

  • Aniara4

    Kanske nåt som inte är så könsbundet - en flaska champagne (finns förmodligen en del knepigheter med att lotta ut sprit dock), dekorationer till festen, hyra av limousine....

  • prinsessanogrodan

    Jag skulle vilja vinna fina bestick, fina glas, fotografering, hyra av fin bil eller kanske häst och vagn, få en klänning uppsydd, få designa sin egen slöja eller skor, prenumeration på bröllopstidning,makeup-rådgivning, biljetter till bröllopsmässa, presentkort på annons i tidningen, presentkort på resa,presentkort på trycksaker,smycken,klockor,underkläder för både tjej och kille, presentkort på blommor......

    Precis som någon redan skrivit motiveringstävlingar är trista, det är bättre att man ska svara på en fråga istället.

  • kaffeälskaren

    Jag kan bara hålla med om "hemliga lådan" Men att få vinna en spaweekend eller liknande hade ju inte varit fel. Många kanske inte har råd att lägga en semester utomlands direkt efter bröllopet men ändå känner att man skulle behöva komma iväg i alla fall bara ett par dagar och vila sig efter allt.
    Jag kan prata både för mig men även för min blivande när jag säger att det är något som vi verkligen skulle få uppskatta 

  • BlackWIngedAngel
    Aniara4 skrev 2011-03-03 14:17:22 följande:
    Kanske nåt som inte är så könsbundet - en flaska champagne (finns förmodligen en del knepigheter med att lotta ut sprit dock), dekorationer till festen, hyra av limousine....
    Håller med dig om att man borde hålla det könsneutralt, så läppglans, designa slöja, sy upp klänning och make-uprådgivning kanske inte är det bästa, men presentkort på blommor, resor, smycken och andra tillbehör är ju något som kan passa alla som ska gifta sig. 
  • darkHorse

    Jag skulle vilja vinna sådant som kan gynna oss som par, vår relation och vårt bröllop. Spa som någon nämnt är bra, presentkort på resaurang eller liknande för en mysig parmiddag vore också kul. Alla former av presentkort på trycksaker, smycken, resor, festlokaler, onödiga dekorationer är klart uppskattat.

    Roligast vore nog nästan att kunna lägga pengar på sådant som man annars inte skulle ha unnat sig, tex. roliga med "onödiga" dekorationer etc. Mer scokerbitshjärtan och roliga kärleksrelaterade saker =) Och gärna sådant som även passar på rockabillybröllop, trädgårdsbröllop, temabröllop m.m :D

  • Oniq

    Tävlingar:


    Bästa spartipset Mest originella inbjudningskortet / festprogrammet / tackkortet Mest romantiska frieriet Mest udda frieriet Vackraste (prov?)dukningen  mm...

    Det är i alla fall sånt som jag skulle vilja se för då får man ihop riktiga inspirationstrådar!

    Sen skulle jag faktiskt vilja se en könsrelaterad tävling som engagerar männen, kanske något häftigt pris att 'bjuda' på svensexan eller styla med på bröllopet? Ex hyra någon riktigt frän bil, någon snygg klocka, presentkort på skräddarsydd kostym eller så?
  • Aniara4

    Presentkort på restaurang skulle jag vara med och tävla om, och jag hatar tävlingar! Skrattande

  • shakynose
    Oniq skrev 2011-03-04 07:52:27 följande:
    Tävlingar:
    Bästa spartipset Mest originella inbjudningskortet / festprogrammet / tackkortet Mest romantiska frieriet Mest udda frieriet Vackraste (prov?)dukningen mm...

    Det är i alla fall sånt som jag skulle vilja se för då får man ihop riktiga inspirationstrådar!

    Sen skulle jag faktiskt vilja se en könsrelaterad tävling som engagerar männen, kanske något häftigt pris att 'bjuda' på svensexan eller styla med på bröllopet? Ex hyra någon riktigt frän bil, någon snygg klocka, presentkort på skräddarsydd kostym eller så?
    Gilla! Jättebra förslag på tävlingar!
     

    Jag tycker att ett bra upplägg är om alla medlemmar först får chans att lägga upp en bild. Tex på sina inbjudningskort, sedan kan redaktionen välja ut ett gäng som man sedan kan få rösta på. Då bör ju både den som tagit bilden få ett pris, samt att man drar en vinnare bland alla som röstar för att få upp röstantalet lite.

    Jag hade gärna vunnit en konsultation av något slag. Kanske med en bröllopsfixare, eller en färganalys.
  • Vi2alltid

    Jag håller med om flera av tipsen här, jag vill bara uppmärksamma att alla som hänger här på BT inte är på väg att gifta sig, tex finns många som redan är gifta, och då passar det ju inte att vinna något som har med bröllopet att göra...

    Men om det framgår vad man kan vinna och blanda lite olika priser så alla kan delta någon gång efter eget intresse så är ju det det bästa!

  • Oonah
    darkHorse skrev 2011-03-03 23:47:04 följande:
    Jag skulle vilja vinna sådant som kan gynna oss som par, vår relation och vårt bröllop. Spa som någon nämnt är bra, presentkort på resaurang eller liknande för en mysig parmiddag vore också kul. Alla former av presentkort på trycksaker, smycken, resor, festlokaler, onödiga dekorationer är klart uppskattat.

    Roligast vore nog nästan att kunna lägga pengar på sådant som man annars inte skulle ha unnat sig, tex. roliga med "onödiga" dekorationer etc. Mer scokerbitshjärtan och roliga kärleksrelaterade saker =) Och gärna sådant som även passar på rockabillybröllop, trädgårdsbröllop, temabröllop m.m :D
    Håller med.  Gärna inte sådant som man kanske redan har köpt/betalat för, speciellt för de paren som redan har gift sig. Men för de som ska gifta sig så kanske man redan har bokat och betalat en massa, så det förtar lite av vinstglädjen. Men som darkHorse skriver, spa, restaurang är jättebra. Eller kanske välmöjligheten att välja mellan olika priser?
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Forumvärd
    Aniara4 skrev 2011-03-03 14:17:22 följande:
    Kanske nåt som inte är så könsbundet - en flaska champagne (finns förmodligen en del knepigheter med att lotta ut sprit dock), dekorationer till festen, hyra av limousine....
    Jag förstår

    Något som är till paret och inte endast till den ena av de två.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    Aniara4 skrev 2011-03-04 13:40:13 följande:
    Presentkort på restaurang skulle jag vara med och tävla om, och jag hatar tävlingar! Skrattande
    OK så om man lockar med ett presentkort i vinstpotten så tävlar t.om du. Det låter kanoners!!! Skål
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    Anna89 skrev 2011-03-03 13:53:29 följande:
    Ja något som man har nytta utav inför/på bröllopet. Kan vara allt från valfri läppglans på makeup store till  ett par skor eller fina smycken... Eller olika böcker på dukningar,buffér,"fyll i boken" m.m
    Finns egentligen HUR mycket som helst  :)

    Sedan typen utav tävling, motiveringstävlingar finns det alldeles för många utav tycker jag, men kanske att man ska svara på en enkel fråga eller något i den stilen....
    Ser framemot tävlingarna :)
    Vad kul att du ser framemot tävlingarna. Det gör jag också
    Älskar att hålla i tävlingar och det är bra att få tips på bra upplägg men även vilken typ av vinster som ni skulle uppskatta.
    God fortsättning på 2011
  • Forumvärd
    Oniq skrev 2011-03-04 07:52:27 följande:
    Tävlingar:
    Bästa spartipset Mest originella inbjudningskortet / festprogrammet / tackkortet Mest romantiska frieriet Mest udda frieriet Vackraste (prov?)dukningen  mm...

    Det är i alla fall sånt som jag skulle vilja se för då får man ihop riktiga inspirationstrådar!

    Sen skulle jag faktiskt vilja se en könsrelaterad tävling som engagerar männen, kanske något häftigt pris att 'bjuda' på svensexan eller styla med på bröllopet? Ex hyra någon riktigt frän bil, någon snygg klocka, presentkort på skräddarsydd kostym eller så?
    Många bra tips här!

    Tackar! Solig
    God fortsättning på 2011
  • Aniara4

    Jag tycker också det är roligare med en fråga där man måste vara lite kreativ. #9 har många bra förslag! Något som dessutom kan inspirera andra som ser förslagen låter jättebra, då blir liksom alla vinnare!

  • Forumvärd
    Aniara4 skrev 2011-03-08 10:41:50 följande:
    Jag tycker också det är roligare med en fråga där man måste vara lite kreativ. #9 har många bra förslag! Något som dessutom kan inspirera andra som ser förslagen låter jättebra, då blir liksom alla vinnare!
    Jag håller med dig för då får man också engagera sig lite extra. Det är bra!

    Tackar för alla bra förslag här och jag kommer att sätta mig och klura lite kring tävlingar och annat skoj!
    God fortsättning på 2011
Svar på tråden Om du fick önska!