• Debe
    Äldre 2 Mar 17:53
    8124 visningar
    12 svar
    12
    8124

    "Billig" fotograf Stockholm för bara ett par bilder i stadshuset?

    Vi ska gifta oss i stadshuset och vill inte lägga massa pengar på en fotograf men vi vill ändå ta ett eller ett par fina kort i stadshuset efter vigseln innan vi åker vidare till vår bröllopsfest. Drömmen vore ju om en fotograf kunde göra detta för 1000 kr men jag har en känsla av att det är omöjligt... :( Någon som har erfarenhet av fotografpriser i stockholm eller kan tipsa om fotograf?
    /Åsa

  • Svar på tråden "Billig" fotograf Stockholm för bara ett par bilder i stadshuset?
  • rollei
    Äldre 2 Mar 20:40
    #1

    1000 kr, det blir väl några hundralappar kvar efter moms, skatt, sociala avgifter, transport osv. 

  • Smilla­07
    Äldre 2 Mar 20:43
    #2

    Kolla med:

    www.lizafoto.com

  • inwe
    Äldre 2 Mar 21:55
    #3

    kolla vad www.sebbesula.se skulle ta!


  • Aniara­4
    Äldre 2 Mar 22:41
    #4

    Problemet (för fotografen) är väl att de inte kan ta några andra uppdrag den dagen, om inte er vigsel är väldigt tidigt på dagen förstås. Så de flesta kommer att prioritera en heldagsbokning eller åtminstone några timmar, eftersom hela dagen ändå blir "förstörd".

  • bruden i skogen
    Äldre 2 Mar 23:01
    #5

    Kolla med www.fotosidan.se
    Där kanske finns någon som kan hjälpa er

  • Debe
    Äldre 3 Mar 18:30
    #6
    Aniara4 skrev 2011-03-02 22:41:31 följande:
    Problemet (för fotografen) är väl att de inte kan ta några andra uppdrag den dagen, om inte er vigsel är väldigt tidigt på dagen förstås. Så de flesta kommer att prioritera en heldagsbokning eller åtminstone några timmar, eftersom hela dagen ändå blir "förstörd".
    Det är ju klart... Vi ska gifta oss vid 17.30 och i januari så det kanske inte är så mycket just då...
  • Aniara­4
    Äldre 3 Mar 21:58
    #7
    Debe skrev 2011-03-03 18:30:51 följande:
    Det är ju klart... Vi ska gifta oss vid 17.30 och i januari så det kanske inte är så mycket just då...
    Då kanske de kan fota någon innan också. Men enda sättet att få veta är att fråga!
  • Maybe2­010
    Äldre 5 Mar 20:46
    #8

    Jag har varit på jakt efter en fotograf inför vår borgerliga, snabbt planerade vigsel om två veckor och hittade faktiskt jättemånga som var villiga att ställa upp utan att ta alltför dyrt betalt för det.
    Om du söker på porträttfotografering snarare än bröllopsfoto så får du ner priset direkt, för det är ju porträttbilder ni vill ha, inte någon "lifestyle"-fotograf som är med er en halv dag om jag förstår dig rätt?

    Googla på fotobloggar eller fotostuderande och jag lovar dig att du hittar massor av klart begåvade människor som har fotografi som största intresse och som gärna ställer upp mot en mindre summa för att skaffa sig erfarenhet. Inboxa mig om du vill ha förslag!

  • KlaraV­89
    Äldre 7 Mar 10:01
    #9

    Glöm dock inte att ta någon som har koll på det där med blixt då det är väldigt mörkt då ni gifter er, det är inte alls lika lätt att fota i jan på kvällen som på en ljus och fin sommardag/kväll
    Bara så att du inte jagar priser utan att kolla vad personen som ska fota kan.
    Som ovan skriver så visst är det porträtt ni skall ha men det är ju fortfarand ert bröllop så fotografen känner nog att det är lite viktigare än bara porträtt.

  • Aniara­4
    Äldre 5 Oct 17:22
    #11

    Vi tyckte Malin Norlén var mycket prisvärd om man inte är beredd att lägga jättepengar på någon av fotografins superstjärnor.
    www.malin-fotograf.com/default.html

  • Purple
    Äldre 18 Jul 19:48
    #11

    Puffar på här!


    Ska gifta mig i Stadshuset och vill få några fina bilder utan att lägga ner massa pengar.


    Någon som har nått tips på fotograf?

  • Fotogr­afen 01
    Äldre 23 Jul 07:50
    #12
    Purple skrev 2012-07-18 19:48:22 följande:

    Puffar på här!


    Ska gifta mig i Stadshuset och vill få några fina bilder utan att lägga ner massa pengar.


    Någon som har nått tips på fotograf?


    Vill ni ha en billig fotograf? Be en kompis - mitt råd...
Svar på tråden "Billig" fotograf Stockholm för bara ett par bilder i stadshuset?