• Future Mrs S

Frisyr till båtringad klänning

hade tänkt ha en "enkel" semi updo men sen blev jag lär i och köpte en båtringad klänning och då tycker jag inte riktigt att det passar..  Det är liksom dekorationer på axlarna på klänningen som göms om jag har utsläppt och dte känns inte så kul eftersom dom är typ hela grejen med klänningen.. ;)

Nu behöver jag tips på hur jag kan ha håret? vad passar till båtringat?
    kan man ha slöja till båtringat?

Jag har ingen lång hals direkt så utsläppt ser lite ut som att jag inte har någon hals alls, så klart ska alla vara så diplomatiska och säga att allt ser bra ut och herregud så fint och det kan du väl ha, men jag tycker inte att det ser bra ut och vill ha tips!!!!! Dumma tärnor.. ;) 

• Svar på tråden Frisyr till båtringad klänning
  • Etheleglin

En enkel svinrygg med någon lös slinga framme vid ansiktet? Svårt att säga mer exakt utan att se dig och klänningen. Fråga din frisör, de är ofta duktiga på att matcha.

• Future Mrs S
    Etheleglin skrev 2011-03-01 19:33:26 följande:
    En enkel svinrygg med någon lös slinga framme vid ansiktet? Svårt att säga mer exakt utan att se dig och klänningen. Fråga din frisör, de är ofta duktiga på att matcha.
    Jag har ingen frisör.. jag "klipper" mitt hår själv för jag har nästan aldrig blivit nöjd hos frisören så jag vill helst kunna fixa det själv eller med hjälp av någn vän.. sen bor jag på en liten ort och ska ha extensions det har dom nog aldrig ens sett irl hos frisörerna som finns här.. ;) 

Sen får jag kanske skylla mig själv lite om jag är för lat för att åka till grannstaden, men det är ändå 2,5 mil enkel resa.. :/ 
  • loluna

Sådan kommer jag ha! (har en båtringad klänning)

• Etheleglin
    Future Mrs S skrev 2011-03-01 19:38:08 följande:
    Jag har ingen frisör.. jag "klipper" mitt hår själv för jag har nästan aldrig blivit nöjd hos frisören så jag vill helst kunna fixa det själv eller med hjälp av någn vän.. sen bor jag på en liten ort och ska ha extensions det har dom nog aldrig ens sett irl hos frisörerna som finns här.. ;) 

Sen får jag kanske skylla mig själv lite om jag är för lat för att åka till grannstaden, men det är ändå 2,5 mil enkel resa.. :/ 
    Jag klipper mig också själv, men till bröllopet har jag letat reda på en riktigt bra frisör. Finns det någon i din stad/grannstaden som har varit med och tävlat i frisör-SM eller något sådant? För de som tävlar brukar ta sig an sina kunder med fantastiskt engagemang.

Annars kanske hitta någon hobbyfrisör som är duktig?

Jag gör håret 10 mil från vårat bröllop, men det beror på att det är här vi bor och att vi gifter oss på annan ort. 
Svar på tråden Frisyr till båtringad klänning