• Aasa81

Träning med crosstrainer för viktnedgång!

Har precis slått till och köpt en crosstrainer. Blev en crosstrainer CT 175 som är magnetbromsad. Är sjukt peppad nu!! Här skall tränas och svetten rinna tills jag har gått ned mina kilon för att komma i brudklänningen:)

Någon mer som kör crosstrainer hemma eller på gymmet? Behöver bli ännu mer peppad !!

Crosstrainer  CT 175

• Svar på tråden Träning med crosstrainer för viktnedgång!
  • MagicBride

mitt tips är att varva träningen med annat! Jag körde stenhårt 30-45 min pass 6 dagar i veckan och mina knän blev inte glada...

• bruden

Jag kör med crosstrainer hemma. Har gjort det i en månads tid. Man ska aldrig köra mer än 15 minuter åt gången på en enligt min PT på gymmet. Det är absolut inte bra för knäna.

• snartfru

Håller med ovanståen, 15 minuter crosstrainer och 15 minuter styrketräning om dagen är en bra kombination som både bränner fett och bygger muskler, men viktigast av allt är tålamod, resultat dyker upp efter ca. 2 veckor och de resultaten kan bli helt otroliga.

Men var väldigt försiktig med knäna, gör det ont så stig av omedelbart, man kan utveckla svåra permanenta problem.

Lycka till och uppdatera oss gärna om några veckor angående hur det gått!

Svar på tråden Träning med crosstrainer för viktnedgång!