• 11juni2011

Vart köper man billiga paljetter? Behöver mycket! BORDSDEKORATION!

Godafton!

Jag tänkte dekorera borden på bröllopet med silverpaljetter alternativt "plast-diamanter", men jag behöver typ en liter för att det ska få någon effekt då det kommer så många gäster! Jag har börjat inse att "plast-diamanter" blir alldeles för dyrt. Men paljetter är ju lite billigare. Har hittat på tex Pandura men det är väldigt lite i förpackningarna, typ några matskedar.... (Jag är kock så jag vet inte hur jag skall uttrycka mängderna hehe)...

Någon som kan tipsa om bra affärer i GBG eller på nätet som har vad jag söker?

• Svar på tråden Vart köper man billiga paljetter? Behöver mycket! BORDSDEKORATION!
  • c4trin

Jag skrev nog en 0a för lite såg jag nu. Aja, de fyller bra för de e en stor påse full med dem.. Ska ha 8 bord och de kommer fylla bra på dem och antagligen lite någon annanstans beroende på hur man känner när man dukar.. Men de e nog bättre att ta lite mer än man tror för att ha för säkerhets skull!

• 11juni2011
    c4trin skrev 2011-03-01 15:13:32 följande:
    Jag skrev nog en 0a för lite såg jag nu. Aja, de fyller bra för de e en stor påse full med dem.. Ska ha 8 bord och de kommer fylla bra på dem och antagligen lite någon annanstans beroende på hur man känner när man dukar.. Men de e nog bättre att ta lite mer än man tror för att ha för säkerhets skull!
    Oj så du menar att du har 25 000 st? Till 8 bord?

Jag beställde 30 000  st nu, fast jag har ca 30 bord (varje bord  är för 4-6 pers)! Jag kanske har beställt på tok för lite då!
    Jag tänkte att ca 1000 diamanter per bord borde räcka!! Well well, vi får se när dom dyker upp om det kan räcka ;=)
  • Maria Lind

Tack Zia 20090618! Nu har jag också beställt 10 000 diamanter Glad

• Zia 20090618

1000 diamanter per bord räcker tycker jag. Vi provade strö ut dem, 1 000 på bordet hemma och nog blev det bra :)

• 11juni2011
    Maria Lind skrev 2011-03-01 20:22:45 följande:
    Tack Zia 20090618! Nu har jag också beställt 10 000 diamanter Glad
    Hehehe kul att fler fick inspiration! Skrattande 
  • 11juni2011
    Zia 20090618 skrev 2011-03-01 20:25:27 följande:
    1000 diamanter per bord räcker tycker jag. Vi provade strö ut dem, 1 000 på bordet hemma och nog blev det bra :)
    A men va skönt! Då skall jag nog nöja mig med dom så länge :=)
  • Potter

Ni som köpt från USA via ebay, har ni fastnat i tullen å fått betala?

• Zia 20090618

Nej inte tar de så små grejer i tullen, värdet på innehållet står ju på paketet (ofta skriver de ner värdet ännu mer eller "gift"). Det är ju som mer värt för tullen att kopntrollera sånt med större värde. Alltså då menar jag sånt som närmar sig tusenlappen. 

• Potter

aha, va skönt! Jaa det är klart att nåt för knappt en hundring är väl inte så mkt å lägga tiden på kanske    Tack för infon! Då skall jag oxå beställa några, dom är ju himla fina alltså!!

• Zia 20090618

Vi har beställt MASSOR (vågar definitivt inte räkna hur många paket vi har fått hem senaste åren via ebay. Inte bara till bröllopet utan annat i vardagen. Herregud kan det vara tresiffrigt??;P) Och en enda gång har vi åkt dit på tull, det var för nån elektronikgrej (minns inte vad..) för ca 700:- eller nåt. Så då blev det att betala moms, tullavgift osv. 

• c4trin

Jag ska ha till 8 stora bord (till ca 10 personer) och även till baren e tanken. Om det blir över blir det kanske till bordet med gästboken också.. Vill gärna ösa på med dem för de e så fina ;) *hihi*

• 11juni2011

Har glömt av att berätta att jag fick mina 30 000 diamanter som jag beställde från ebay!!! Fick dom för ett par dagar sedan, så det tog exakt 7 dagar, från Kina och hit :=)

Är jättenöjd!! Dom är ju hur fina som helst, testade att sprida ut dom bland lite tända ljus! Åsså himla billiga oxå! Så jag kan verkligen rekommendera den säljaren som Zia 20090618  köpte av! 

Tack igen Zia 20090618 för tipset!

Svar på tråden Vart köper man billiga paljetter? Behöver mycket! BORDSDEKORATION!