• Flickan

Hår

Hej, jag undrar hur man får längre hår snabbt. Jag har tjockt, rakt hår som växer rätt bra egentligen. På 11 månader växte det 21 cm, förut växte det ännu fortare. Jag försöker ta hand om det så bra som möjligt, jag ändrade mitt schampoo (vet inte hur man stavar) för några månader sedan för att mitt hår får fett mycket snabbt, det kommer från familjen. Med mitt nya schampoo blev mitt hår mycket mer glansigt och mjukt. Mitt mål är att få det enda ner till midjan. Har någon ett tips?

• Svar på tråden Hår
  • förlovadflicka
    Ditt hår växer redan jättefort ju! Själv käkar jag såna här tabletter, är bara andra veckan nu så vet inte om de hjälper än men man kan ju testa. :) www.dermoshop.se/catalog/product.asp&f=purpose&s=supp&from=c

De är ju väldigt billiga också så varför inte :) Balsammetoden och hårbottenmassage är ett annat tips. :) Vissa säger att man inte kan få håret att växa snabbare men lite tror jag ändå det går. Värme får det ju att växa snabbare också :)  
  • Flickan

Tack! Jag tycker att mitt hår växer fort också, jag ska pröva med massage och värme. Fast det är lite svårt med värme i Sverige just nu ;)

• förlovadflicka

Haha ja :P Jag brukar sova med redkens all soft-inpackning i håret med en plastpåse och handduk över som jag fäster med hårsnoddar. Håret blir jättemjukt och det är varmt där inne också ;)

• Helena brud 20 aug

B vitamin ska väl va bra, i öl eller tablettform (antar dock att öl formen är godast men tablettformen snällast mot bröllopsfiguren) Kolla hälsokostbutiken... Finna säker nått mer att testa typ silicakapslar el nått sånt...

• Flickan

Tack Helena, men öl passar inte mig direkt...

• förlovadflicka

Man kan skölja håret i ölen också ;) Ägg, honung, majonäs, listan kan göras lång. Men det beror lite på vad ens hår behöver, om håret tex inte är slitet behöver man inte all protein som finns i ägg :)

• Flickan

Min kompis brukar säga att det är rätt bra med olja för håret men jag vägrar att pröva för jag tycker att det även är väldigt svårt att tvätta bort det från händerna, annars låter det lite galet med de andra också, men vad gör vi inte för att se bra ut :D Utom det är inte mitt hår så slitet.

• Sebastiána

Jag testar apotekets mandelolja som inpackning då och då, men jag vet inte om det är bra.

• förlovadflicka
    Flickan skrev 2011-02-26 16:47:39 följande:
    Min kompis brukar säga att det är rätt bra med olja för håret men jag vägrar att pröva för jag tycker att det även är väldigt svårt att tvätta bort det från händerna, annars låter det lite galet med de andra också, men vad gör vi inte för att se bra ut :D Utom det är inte mitt hår så slitet.
    Det är inte svårt att få bort, tricket är att man tar i schampoot innan vattnet :) 
Svar på tråden Hår