• Emmilie87

Tips på dekoration, tack! :)

Jag behöver hjälp med dukningen.

Så här ser det ut hittills: (klicka på länkarna för att se hur de ser ut)

*Vit duk

*Brun löpare

*Bruna servetter med guldtryck
     http://kortdesign.se/default.aspx?page=0&action=Enlarge&command=1053 

*Ivoryfärgade placeringskort med guldhjärtan
    http://www.myheart.se/749-placeringskort-ivory-med-hjarta.html

*Små organzaknyten i mörk guld som är knytna med vita satinband
    http://www.myheart.se/341-tyllpase-guld.html

*Vaser med ett vitt satinband med guldkanter runt om. I vasen kommer det vara vita rosor med brudslöja.

*Små ljuslyktor, genomskinliga, med guldtryck
    http://indiska.com/system/search/product.asp?id=4100&c=115&page=1&rnum=1 

Men jag vill ha något som kan vara utspritt på löparen, t.ex snäckor eller nåt. Jag behöver även hjälp med vilken färg det ska vara. Vi gifter oss i juli, så det får inte bli för mörk dukning.

Hoppas att nån har nåt bra tips! :)

• Svar på tråden Tips på dekoration, tack! :)
  • emzerus83

Jättebra idéer här :)
    Eftersom du kommer att ha vitt, brunt o guld så kan du ju annars ha nå guldigt utspitt på borden. det är ju iaf lite mera "färg" på det o kan glittra fint i ljusskenet...tex guldpaljetter, pärlor...

Annars tror inte jag att det skulle vara konstigt att ta in en helt annat färg heller som tex limegrön eller turkos. För att fånga upp den färgen även i det övriga som du nämde så kan du ju ha färgade ljus i ljuslyktorna. Tex limegröna ljus i ljuslyktorna o så limegröna akryldiamanter... Det tror jag skulle vara fint! :)

• Emmilie87
    emzerus83 skrev 2011-02-27 18:47:20 följande:
    Jättebra idéer här :)
    Eftersom du kommer att ha vitt, brunt o guld så kan du ju annars ha nå guldigt utspitt på borden. det är ju iaf lite mera "färg" på det o kan glittra fint i ljusskenet...tex guldpaljetter, pärlor...

Annars tror inte jag att det skulle vara konstigt att ta in en helt annat färg heller som tex limegrön eller turkos. För att fånga upp den färgen även i det övriga som du nämde så kan du ju ha färgade ljus i ljuslyktorna. Tex limegröna ljus i ljuslyktorna o så limegröna akryldiamanter... Det tror jag skulle vara fint! :)
    Ja gröna ljus skulle man ju kunna ha förstås :)
    Tror nog att jag måste provduka för att få en helhetsbild :P Det värsta är att jag egentligen inte har mkt pengar kvar i dukningsbudgeten :P Nåt ekonomiskt måste jag hitta :P

Hur tror ni att detta kan bli:
    Limefrukter i små högar på borden. Högst upp i högen ska det ligga en halverad lime. I ljuslyktorna ska det vara limegröna ljus (var köper man det???) samt ballonger i lokalen som är limegröna samt vita.
  • emzerus83

Tyvärr kan ju färgade ljus bli lite dyrare att köpa än vanliga värmeljus... det skulle kanske kunna finnas att köpa på åhléns, moderna hem, lagerhaus... möjligtvis på ikea men där tror jag ofta att de färgade värmeljusen har doft eller har ja fel?

Jag ska hålla ögonen öppna om ja ser nå bra :)
    Det bästa tror jag nästan är att provduka så att du får en känsla för hur det kommer se ut o vad som blir bra på bordet...så att det blir en bra balans!

Lägg gärna ut bilder när du gjort det :)

• emzerus83

Har suttit o surfat runt lite o jag hittade en sida som säljer limegröna värmeljus i 20pack för 49 kr. sen tillkommer frakt visserligen. men om du vill köra på det o inte hittar några ljus i någon affär där du bor så kan det vara ett alternativ iaf :) Adressen är nedan....

www.butikatmosfar.se/product.html

• Emmilie87

Nu har jag det!

Kommer nog köra på den färgkombinationen som jag tänkte från första början: att sprida ut något i guldfärg. Tror att det blir snyggt.

Och då tänkte jag göra så här:
    Köpa guldig sprayfärg och spraya grus, som jag tar från mina föräldrars gård.

Vad tror ni? Glad 

Det blir billigt :P

• livan86

billigt och super bra.. tänk va mycket man kan göra som inte kostar skjortan..

www.lolfestservice.se - När ni behöver hjälp på festen!
  • 11juni2011
    Emmilie87 skrev 2011-02-28 19:19:42 följande:
    Nu har jag det!

Kommer nog köra på den färgkombinationen som jag tänkte från första början: att sprida ut något i guldfärg. Tror att det blir snyggt.

Och då tänkte jag göra så här:
    Köpa guldig sprayfärg och spraya grus, som jag tar från mina föräldrars gård.

Vad tror ni? Glad 

Det blir billigt :P
    Wow vilken cool idé med gruset! Det blev jag oxå sugen på att göra nu =) Fast i silver!
  • Emmilie87
    11juni2011 skrev 2011-03-08 12:02:43 följande:
    Wow vilken cool idé med gruset! Det blev jag oxå sugen på att göra nu =) Fast i silver!
    Ja det är ju ekonomiskt :D Men frågan är vad man ska ha för slags färg som fastnar på sten? :p Och nästa fråga är hur man ska lyckas spraya runt alla stenar. Har två idéer om det:

1. Lägg stenarna på en pappskivka, spraya, låt torka, lägg en annan skiva över och vänd allt snabbt! Men tror att gruset kommer åka ut när man vänder...

2. Vända en sten för sig när det har torkat. Tar dock en stund om man har mycket grus :p
  • thean

Jag silversprayade grus (småsten) i silverfärg från Panduro till jul. Lade ut en näve på tidningspapper och sprayade, vände sedan dom torkade stenarna och sprayade igen. Blev jättebra! =) Jag sprayade även nyponkvistar med bär på och små kottar, men det passar ju inte på annat än till jul =D

• Emmilie87
    thean skrev 2011-03-08 12:54:36 följande:
    Jag silversprayade grus (småsten) i silverfärg från Panduro till jul. Lade ut en näve på tidningspapper och sprayade, vände sedan dom torkade stenarna och sprayade igen. Blev jättebra! =) Jag sprayade även nyponkvistar med bär på och små kottar, men det passar ju inte på annat än till jul =D
    Okej, så bra att det blev snyggt! Är det nån speciell färg man ska ha?
  • 11juni2011
    Emmilie87 skrev 2011-03-08 12:43:26 följande:
    Ja det är ju ekonomiskt :D Men frågan är vad man ska ha för slags färg som fastnar på sten? :p Och nästa fråga är hur man ska lyckas spraya runt alla stenar. Har två idéer om det:

1. Lägg stenarna på en pappskivka, spraya, låt torka, lägg en annan skiva över och vänd allt snabbt! Men tror att gruset kommer åka ut när man vänder...

2. Vända en sten för sig när det har torkat. Tar dock en stund om man har mycket grus :p
    Ja, färgen undrar jag med över. Sambon har en gammal sprayburk med silverkrom färg som han hade till bilens backspeglar. Den tänkte jag testa med. Den var billig på biltema!

Jag har ju lite tur med tankte på att stenarna vanligtvis är gråa, och dom skall målas silver, så det är ju inte supernoga om det blir lite grått här å där!
  • livan86

hade vart snyggt å göra svarta och guldiga och blanda lite!!
    eller silvriga och rosa, eller lila, om de e nån glimmrande färg!!

www.lolfestservice.se - När ni behöver hjälp på festen!
  • MiaAnd
    Emmilie87 skrev 2011-02-27 08:48:28 följande:
    Tack tack :)

Men var skulle jag kunna få in t.ex den limegröna? Känns svårt. Jag är så "insnöad" så jaghar svårt att se hur det kommer se ut. Tänker om man ska få in det gröna på det som ska spridas ut, men vad finns det som är limegrönt? :S

Ville också ha ett sånt där hjärta bakom oss men vi har en ridå bakom oss så det går inte fästa. (vi sitter framför en scen som inte ska användas).

Istället ska vi ha den här banderollen bakom oss:
    kortdesign.se/default.aspx?page=0&action=Enla... 
    Vi vill också ha ett sånt där hjärta, men även vi har en scen bakom oss (alternativt en stor öppning). Min blivande kom dock med idén idag att man kanske skulle kunna hänga hjärtat framför oss istället, på bordskanten. Tror det kan bli fint (förutsatt att man inte har bord i vägen där).
Svar på tråden Tips på dekoration, tack! :)