• Hugo

Ring med ametist ?

Jag trodde att jag hade bestämt mig för en enkel tunn, slät ring i rött guld. Men sen så fick jag massa gamla ringar från mamma som jag gärna skulle vilja använda. Nu vet jag bara inte hur. Allt är i rött guld. Sen så finns det 5 små brillianter, flera rubiner och en jätte stor ametist. Är mest sugen på ametisten och har letat fram några förslag. Vad tror ni om detta ?

Men då skulle jag inet ha den delad..

Tänkte mig H-ringen.

• Svar på tråden Ring med ametist ?
  • Chicita

Ametist är ju en jättevacker sten och om man tror på sånt så har den en hel del väldigt bra egenskaper...

Den ska vara helande, stärka banden mellan älskande osv...
    Du kan läsa mer om ametistens påstådda egenskaper här:
    http://paranormal.se/topic/helande/ametist.html

Det är upp till var och en om dom vill tro på sådant, det enda jag vet är att när jag bär min ametist i halsbandet jag har till det så blir jag otroligt lugn. Om det har med stenen i sig att göra eller att jag gärna VILL tro att det är så, vet jag ju inte.
    Men det funkar i alla fall *hehe* 

• eigollet

Personligen gillar jag färgade stenar, har själv safirer och diamanter i min! Jag skulle ta både guldet och stenarna till en guldsmed och bolla lite idéer. Man kanske kan göra ametisten infattad med de 5 briljanterna på något fint sätt, beroende på hur stora de och ametisten är. Det är ju superkul att använda det guld och stenar man har, kan säkert bli jättefint och dyrbart hihi! Min mor har en superfin ametistring som jag bara älskar!

• eigollet

Kollade på www.jewelsforme.com. Där har de massor med ametistringar i olika form, fattningar och utföranden. Kolla där, kanske ger fler idéer!

• Hugo

Chicita: Jag hade inte ens tänkt på de "krafter" som finns i stenen, tycker mest om färgen, så det blir ju bara en bonus isf :)

eigollet: Tack för länken ! Massvis med fina ringar ju :)

• Västvind

Jag har hört att Ametister är kännsliga och inte lämpar sig för ringar som används varje dag.
    Men stenen går säker att byta ut om det skulle hända något.

Svar på tråden Ring med ametist ?