• teztroll

Musik till "brudvals"

Jag har jättesvårt att komma på vilken låt vi ska dansa till på festen som vår första dans.
    Vi vill gärna ha någon rockballad eller liknande, då min kille är hårdrockare. Vi har ingen "egen" låt
    utan försöker hitta nån som passar oss bra, men det är lite svårt då i stort sett alla rockballader jag
    har hört handlar om olycklig kärlek, och vi vill ju gärna ha en låt om lycklig kärlek på vår bröllopsdag.

Det jag söker efter är alltså en låt om lycklig (iaf inte olycklig) kärlek i lagom tempo för en tryckare/vals.

Tacksam för förslag =)

• Svar på tråden Musik till "brudvals"
  • förlovadflicka

Nothing else matters kanske? :) Kanske Apocalypticas version om ni inte har levande musik (är cellist och spelar den själv med cellorockgrupp, är så fint så fint :))

• teztroll
    förlovadflicka skrev 2011-02-22 16:06:58 följande:
    Nothing else matters kanske? :) Kanske Apocalypticas version om ni inte har levande musik (är cellist och spelar den själv med cellorockgrupp, är så fint så fint :))
    Den är verkligen jättefin. Försöker övertala m2b, men han är inte helt såld på den idén.

Nått annat förslag? =)
  • förlovadflicka
    teztroll skrev 2011-02-22 16:08:50 följande:
    Den är verkligen jättefin. Försöker övertala m2b, men han är inte helt såld på den idén.

Nått annat förslag? =)
    Annars kan man ju arrangera en vanlig låt lite coolare :) 
  • teztroll
    förlovadflicka skrev 2011-02-22 16:11:56 följande:
    Annars kan man ju arrangera en vanlig låt lite coolare :) 
    Mmmm... har tittat runt massor och fastnat för några låtar. Nu ska jag bara få med m2b på nån av dom =P
  • förlovadflicka
    teztroll skrev 2011-02-23 08:19:08 följande:
    Mmmm... har tittat runt massor och fastnat för några låtar. Nu ska jag bara få med m2b på nån av dom =P
    Man kan ju om man vill arrangera dem för rockband med elgitarr och så så att det blir lite ruffigare sound :) 
  • teztroll
    förlovadflicka skrev 2011-02-23 08:20:10 följande:
    Man kan ju om man vill arrangera dem för rockband med elgitarr och så så att det blir lite ruffigare sound :) 
    Mmmm... problemet är bara att vi inte ska nått band, utan bara en spellista på datorn.
    Då måste man hitta inspelningsmöjlighet om man inte hittar nån rockig version av låten redan. Men ska titta runt lite och se vad man hittar =)
  • JuniBrud 2011

Liisan, tack så mycket för länken du la upp!!!
    Jag tror jag har hittat vår bröllopsvals tack vare dig =)

• Anatheme

Min blivande make har bestämt att vi ska dansa vals till The emperor's waltz (J.Strauss),
    men under vigseln kommer vi ha "every time I look at you" med Kiss, och "When I see you smile" med Bad English. Vi gillade också "Forever" med Kiss, "Tears in Heaven" med "Eric Clapton", "Fucking worthless" med Negative, "Bad things" med Jace Everett. Någon av dem går det säkert att dansa vals till.  
    Solig

Svar på tråden Musik till "brudvals"