• Blomsterdrottningen

Helga framlidna svärmor under vigseln?

Min svärmor är tyvärr inte längre i livet. Enligt min blivande så var en av hennes högst önskningar att han skulle gifta sig lyckligt. Vi skulle därför vilja omnämna henne under vigseln, vi har funderat på att spela en av hennes favoritlåtar i kyrkan.

Är det någon annan som har gjort/funderat på något liknande? Tar gärna emot tips för att få det fint och bra, så att det inte lägger sorti på dagen.

• Svar på tråden Helga framlidna svärmor under vigseln?
  • S2011

vi har också några bortgångna som vi vill ska "finnas med" (bm's mamma, mina farföräldrar, bm's far- och morföräldrar). vi tänker låta tända ljus för dem - på så sätt kan vi markera de som inte finns ibland oss utan att "riskera" begravningsstämning.

• BlivandeFruW

Jag har också funderat i dessa banor.
    Såg i en bröllopsbok "Guiden till drömbröllopet" att man kan sätta bilder på de man saknar i brudbuketten, väldigt vackert faktiskt. Kanske kan vara något?

• Kit73

Att spela en av henes favoritlåtar tycker jag låter bra.

Annars kanske prästen/vigselförrättaren kan säga att det är brudparets önskan att alla närvarande skänker personen/personerna det ifråga en tanke under denna glädjens dag samtidigt som han eller hon tänder ett ljus. Så när du/ ni sedan kommer in är det "bara" glädje och lycka?!

Tänk bara på att önska att inte svärmor omnämns i alla tal.
    Jag var på ett bröllop där brudens bortgågna föräldrar nämndes i ALLA tal olch bruden blev helt förstörd till slut...

• lilla jag

Vi har tänkt att åka till min mors grav efter vigseln och lägga min brudbukett hos henne för att få henne delaktig på min bröllopsdag. Vi kommer nog inte prata om henne (eller någon annnan av våra anhöriga som är änglar) under vigseln men däremot tända ett ljus och be en stilla bön blir nog aktuellt. Dom finns med oss ändå, det är jag helt övertygad om!

• Humlan66

Vi ska be prästen tända ett ljus dels för min mamma & mormor och dels hans mormor som en tanke att dom är med oss denna dagen.Men det tror jag att dom är ändå.. precis som jag tror att era anhöriga är med er på eran stora dag =)

• 4Juni2011

Jag kommer att ha 5 orkideblommor i min bukett som ske va "representera" min morfar, farfar, min blivande mans farfmor, mormor och morfar.. Då dessa gått bort och inte kan närvara så ville jag ha med dem på något sätt ändå..

Svar på tråden Helga framlidna svärmor under vigseln?