• amorvincitomnia87

Frisyr?!

Många saker är svåra att bestämma inför bröllopet, man vill ju ändå att allt ska bli så bra som möjligt... Men det allra allra svåraste, för mig, är att bestämma frisyr (och därmed smink)!

Jag hade först tänkt något ganksa enkelt, halvuppsatt med lockar... Men ju mer jag funderar på det, känns det inte rätt... Det känns för "pluttinuttit" på nåt sätt. Jag är lite inne på att ha en mer "tuff" frisyr och makeup, istället för dessa princessöta frisyrer... Men det svåra med det är att det knappt går hitta några exempel på sådana frisyrer! Till den stora dagen ska jag vara mörkbrun/svart i håret. Just nu funderar jag på att ha sceene/emo-frisyr, med ganska mörk ögonmakeup till.. (se exempel nedan)

...Men då behöver jag er hjälp. Är jag helt ute o cyklar nu? Det kanske inte "passar sig" att ha så?

Och har någon sett en bild med en tjej i brudklänning och emo-frisyr får ni heeeeemskt gärna visa mig :P Har svårt att se framför mig hur kombon blir! Blir det för "fjortis"-igt, eller är det snygg?
  • Svar på tråden Frisyr?!
  • förlovadflicka

Jag tänker verkligen fjortis när jag ser de bilderna, eller, mest den nedersta men det beror nog på hennes fruktansvärt fula pose XD Den översta var rätt söt. :) Gillar inte när håret ser så där sönderplattat ut, det ser helt dött ut... 

• wiii

Hm, alla gör väl som dom vill, men det föll inte riktigt mig i smaken :)

• wiii

Nåt sånt här känns ju annars inte så puttinuttigt utan lite tuffare tycker jag
  • förlovadflicka
    wiii skrev 2011-02-21 19:33:23 följande:

Nåt sånt här känns ju annars inte så puttinuttigt utan lite tuffare tycker jag
    Jättesnyggt! Håret ser mer levande ut också :) 
  • Moemoe

Jag tycker den översta frisyren var schysst! Jag har också precis ändrat mig från halv uppsatt med lockar och helt frankt klippt av håret till över axlarna och ska ha det lite lockigt (men lite mer "slarvigt"), stort och massa fluff! Skrattande Tycker inte du ska tänka på om det passar sig, utan mer om det passar din stil och stilen du vill ha på bröllopsdagen. Sen var frisyren som föreslogs här ovanför också snygg. Hoppas du hittar det du vill ha!

• eigollet

Inte min smak, trots att jag är rock n roll själv i vanliga fall.... 
    Emo för mig är väldigt fjortis, men alla är vi ju olika! Skrattande 

• perfektionista

Håller med wii, men huvudsaken är ju att du trivs i det själv. Man ska ha sin egen stil och välja det man trivs i.

Lycka till!

• Hon sa ja

Jag tycker att du ska strunta i allt prinsesskör om det inte är du.
    Själv ska jag gifta mig i mitt korta hår, kort(snaggat) på sidorna och längre uppe på huvudet, med lite platt och lite rufs och lite flätor. Det kommer bli skitfint till min klassiska brudklänning och "naturliga" smink.

Kör så det ryker.
    Det är din dag och du är den som ska känna dig snygg - och äkta! 

• majflicka

Funkar absolut! herregud du måste ju känna sig bekväm. Vi gillar alla olika saker och det är härligt om du kan visa upp din personliga stil på bröllopet och inte falla in i en särskild "brudroll"

• MG11

det är eran dag och ni skall göra det som känns rätt.
    Det som är "passande" på erat bröllop bestämmer ju ni själva inga regler el traditoner.
    lycka till

Svar på tråden Frisyr?!