• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skall ni ge er mann morgongåva?
  • Sebastiána

    Det hade varit trevligt, men vi har bestämt att bröllopet kostar så mycket att vi hoppar över det. Möjligtvis att det blir någon liten symbolisk sak. Däremot funderar vi på att ge varandra extra presenter vid vår 1-åriga bröllopsdag. Vi har också tänkt skjuta på bröllopsresan 1 år. På så sätt drar vi ju ut lite på trevligheterna också .

  • Aniara4

    Funderar på det, men jag vet inte vad det skulle vara. Avklädda foton skulle han inte vilja ha ens om jag hade velat ta dem, klocka har han en jättefin och en mer normalfin till vardags, ingen av dem använder han, manschettknappar har han fått och dem använder han typ en gång om året.  Det ska ju liksom inte vara en present bara vilken som helst, sånt får han till födelsedagar och jul.

    Andra idéer, någon?

  • Aniara4

    Förresten är jag inte säker på att han kommer att tänka på det, och då blir det ju väldigt pinsamt om jag har en gåva men inte han. Traditionellt är det väl egentligen bara bruden som får en morgongåva, en bit skog eller nåt om jag har förstått traditionen rätt! Obestämd

  • Helena Mikael

    Jag ska be min Brudtärna ta bilder på mig i mina Bröllopsunderkläder. Sedan ska han få ett fotoalbum med alla bilder. Tror han kommer bli jätte glad! :)

  • Jag han

    Har ingen aning om jag får något av honom.. Men jag skulle vilja ge honom en klocka där vårt datum står ingraverat.

  • snartfru

    Ska ge min fästman en Victorinoxkniv ingraverad med vårat bröllopsdatum och våra namn. Känns som det blir personligt men ändå användbart.

  • MrsT2011

    Vi förstår inte vitsen med morgongåva. Vi ger varandra nåt gulligt på alla hjärtans dag, vi köper julklappar och födelsedagspresenter. Och vi lägger ut massor av pengar på bröllop och bröllopsresa. Varför skulle vi köpa ännu mer presenter till varann?

  • Miceme

    Min m2b har länge önskat sig ett par peltor med inbyggt bluetooth, helt oromantiskt men det har jag tänkt att köpa för det vet jag att han verkligen vill ha. Själv hoppas jag på nåt lite mer storstilat ;)

  • MiaAnd

    Jag skulle vilja göra det, men har ingen aning om vad. Någon som har tips och idéer?

  • Emblas Mamma
    Aniara4 skrev 2011-02-21 16:10:45 följande:
    Förresten är jag inte säker på att han kommer att tänka på det, och då blir det ju väldigt pinsamt om jag har en gåva men inte han. Traditionellt är det väl egentligen bara bruden som får en morgongåva, en bit skog eller nåt om jag har förstått traditionen rätt! Obestämd
    Mysigt! Jag hade gärna velat ha en bit skog:)
  • Spring2011

    Jag har redan köpte hans så den står gömd här hemma nu och väntar och väntar och väntar på den stora dagen, de gör jag med Skrattande

  • Iseika

    Jag ska nog beställa handgjorda manschettknappar i silver med våra initialer och datum på. Lillebror fick sådana när han tod studenten och de var hemskt fina och uppskattade.

  • loluna

    Jag ska göra en liten söt låda med lappar med meningar som alla börjar med "jag älskar dig därför att..."

  • Flodis Hjärtat

    Vi hoppar det, eftersom efter bröllop ( inte billigt direkt) kommer en lång och relativt dyr bröllopsresa så det får helt enkelt räcka. Vi får vänta till ju listället för att ge varandra presenter.

Svar på tråden Skall ni ge er mann morgongåva?