• himeko81

    -Jag är upptagen

    Alltså jag blev bara så där TOKFÖRBANNAD tidigare. En person som är inbjuden på vårt bröllop, har tackat ja och allting. Tar kontakt med mig och säger att "jo .. ehum.. ert bröllop vilket datum var det?" "märkligt att du frågar eftersom du tackat JA" självklart får man ju en dålig smak i munnen av de hela för jag har på känn att personen tänker åla sig ur det...
    ..  och fortsätter "jag är inbjuden på ett annat bröllop som jag tänker gå på i stället" .... nån långtbortistan kusin som gängar sig.

    !!!!!!!

    Får man säga upp bekantskapen för en sån här sak? Det är inte närmsta kretsen av vänner men fan så gör man väl inte GråterGråter

  • Svar på tråden -Jag är upptagen
  • Emblas Mamma

    Nej, det var riktigt ohövligt att göra så faktiskt!
    Vad jobbigt om ni t.ex. har fixat festhäften och bordsplaceringar och sådant redan,
    då krabbar det ju till allt.
    Det kanske inte finns så mycket at göra åt det, men ni måste i alla fall berätta att man faktiskt inte gör så..
    Har man tackat ja så har man! Blir man sjuk eller får andra viktiga förhinder så är det en annan sak..
    Men man tackar ju bara ja om man är säker!


  • impegno di nozze

    Det är väldigt klantigt att tacka ja och sedan backa ur. Men att säga upp kontakten tycker jag är lite väl drastiskt.. Om det är en person som du uppenbarligen så gärna vill ska komma på ert bröllop så bör du ju logiskt vilja behålla den vänskapen. Du säger själv att den här personen inte tillhör den närmsta kretsen av vänner och då är det inte en omöjlighet att det andra bröllopet hålls av en nära vän eller släkting som faktiskt står henne/honom närmare än ni gör. Ibland måste man ta jobiga beslut och förmodligen är det här ett sådant för din vän. Så du kanske måste ha lite förståelse för den andreas situation.  


  • Willowfield

    Har samma dilemma, återigen :) Min styvmor som ja liksom skulle komma, det är liksom bestämt, ringde och sa att en släktings dotter till henne i Finland skall gifta sig samma dag, och att hon nog kommer att gå på det bröllopet istället... ISTÄLLET, jo jag tackar ja...men men hennes förlust inte min så det så..

  • MrsT2011

    Fan vad taskigt! Min kusin och hennes man blev bjudna på mannens kusins bröllop och tackade glatt ja. Senare fick de en inbjudan från ett annat par som de är hyfsat nära vänner med. De bet minsann i det sura äpplet och gick på kusinens bröllop, har man tackat ja så har man!

  • mittid

    Ja du lär ju inte kunna ändra på den personens sätt att vara... så du får fråga dig om du vill umgås i framtiden på de premisser som gäller... Det är ju inte nödvändigt att uttala sitt avståndstagande utan man kan ju låta det rinna ut i sanden... visa sitt ointresse helt enkelt... för att personen i fråga är oförskämd! Sen att man blir besviken över sättet han/hon beter sig på det man man ju "behärskat" tala om... så att man får det ur sig.

  • Rose marie

    Ja, det visar att personen är bättre vän med den andra än med dig. Det kan ju lätt bli knepigt med två bröllop på samma dag. Ja, det är faktiskt rätt elakt att tacka nej för att sen gå på ett annat. tråkigt!! lite drastiskt att säga upp kontakten, men det bevisar också att ni inte är så nära. Jag hade nog låtit den andra personen ta första kontakt med mig igen.

  • Lady o Lufsen

    Hur folk väljer att göra får stå för dom...oavsett om dom tidigare har tackat ja men nu väljer annat.
    Likaså får det stå för dig om du väljer att säga upp bekantskapen.
     Det är bara gästen som kan bestämma vilket bröllop/fest/högtidsdag som är viktigast att gå på och det är bara du som kan avgöra om en sådan bekantskap ska sägas upp på grund av det.

    /Lady

  • 1700tal

    Säga upp bekantskapet för att en person tacker ja och sedan nej? Är smått förvånad över det hela.. Säga upp bekantskapet - allvarligt? Förvånad

    Ok, lite trassel att flytta runt namnlappar på bordsplaceringen men världens undergång? Knappast...

    Ta ett djupt andetag och fokusera på bröllops kärna istället - ni ska ju gifta er!

Svar på tråden -Jag är upptagen