Hemligt för brudgummen
Hej,
Jag är gravid i v13 och varit tillsammans med den blivande fadern i 7år. Vi är inte förlovade men har ett fast förhållande.
Jag har inga besparingar, men det har han. Med den kommande första bebben så inser jag mer och mer att jag inte kommer lyckas spara ihop en kraftig summa på ett tag, och gör jag det vill jag nog inte lägga det på ett dyrt bröllop det första jag gör - även om det är absolut det jag vill egentligen. Och använda hans besparingar är inte okej för mig - de ska gå till viktigare saker. Nog om det.
Pga av ovanstående så har jag en ide om att bjuda över familj och närmaste vänner på midsommarfirande på landet - så lockande att ingen kan avstå. Själv åker jag på "ärende" och dyker upp lunchtid, klädd i enkel sommarbröllopsklänning - friar inför långa näsor av vänner och min älskade och hoppas på ett ja.
Någon timme senare samlas vi vid ortens sjö och viger oss. Alltså allt i hemlighet för vänner och blivande, endast vissa som får dra i trådarna får veta.
Det är jag mest rädd för - tänk om jag ångrar mig. Även om detta bröllop kan komma undan på ett par futtiga tusen så kanske vi aldrig gifter om oss igen - och jag mister min chans till pampigt bröllop. Samtidigt vill jag så gärna gifta mig och jag vet så väl att jag inte kommer ha råd på många många år. Framför allt nu när bebben är på väg.
Angående hindersprövningen har jag funderingar på att vigselförättaren kan "låtsas viga" oss till han skrivit på. Eller hur vi löser den biten, det är ändå en god vän.
Vad tror ni? Gör jag ett misstag? jag vet att jag inte borde fråga främlingar som inte vet någon om mig eller oss, men lite spontana tankar - eller vad jag bör tänka på. eller nåt...
Tack på förhand!