• Liljekonvaljen

Slitna förlovningsringar efter 3 dagars användning!!! Besviken!

Hej!!!

Jag har ett problem angående min förlovningsring, även min killes.
    Vi förlovade oss den 14/2 2011 och det hade bara gått några dagar från att vi tog på oss dom till att vi upptäckte repor och att den matterade silverfärgen har börjat lossa.
    Självklart blir jag besviken över detta och att den börjat se ut så redan nu, hur kommer den att se ut om några månader då!?
    Visst, vi la inte så mycket pengar på ringarna och har hört att silver inte har den bästa hållbarheten.
    Jag har dessutom gått ner lite mer än 5kg sen vi beställde ringarna och den har blivit för stor för mig. Så jag känner att det inte är någon idé att förminska denna ringen jag har nu utan att köpa nya till oss båda.
    Men jag undrar om någon av er varit med om något liknande och har någon erfarenhet inom detta? Kan man få tillbaka pengarna för ringarna?
    Vi kommer självklart att beställa dom nya ringarna hos nordstans guld, där vi köpte dom vi har nu.

• Svar på tråden Slitna förlovningsringar efter 3 dagars användning!!! Besviken!
  • Oniq

Tre dagar låter ju absurdt - inte ens ringar från Indiska eller H&M slits så fort...

• Semlorna

Visst att det blir repor, det blev det på min rödguldsring direkt också, men att den flagnar låter konstigt. Är det en silverring eller en ring med silverfärg på?

• Liljekonvaljen

Det är en silverring i matterat silver. Så under är det en mer vanlig silverfärg och ovanpå en mer matt silverfärg.
    Har ni hört någon om att man kan få pengarna "tillgodo" om man köper nya ringar i samma affär ifall man inte är nöjd? Så att man kan utnyttja dom och köpa nya ringar istället? =)

• anne på grönkulla

Om jag var besviken på kvaliten skulle jag tveka att handla på samma ställe igen. Men fråga dem vad det är för fel, visa ringarna och se vad ni kan komma fram till.

• Sebastiána

Jag har silverringar som jag haft i flera år och som ser bra ut fortfarande (så länge jag putsar dem). Verkar vara extremt dålig kvalitet. Jag hade reklamerat dem om jag ver ni.

• MissHelena

Dom borde ha förvarnat er vad som kunnat hända. Ringar som har en färg ovanpå flagnar lätt om det blir repor som försvagar. Vi tittade på ringar och jag fastnade för en lite billigare, men då sa expediten direkt att det inte var en ring gjord för vardagsbruk, så där blev det ett nej!

Men våra förlovningsringar köpte vi utomlands i silver, och de höll jätte bra, men vi valde att byta dom ändå, det hade vi bestämt redan innan!

Men iaf.. Jag skulle verkligen gå tillbaka till stället och be om ayy få lämna tillbaka dem, (garanti) Ssen som du skrivit så kanske ni bara kan få ett tillgodokvitto...

Lycka till

Svar på tråden Slitna förlovningsringar efter 3 dagars användning!!! Besviken!