• brolencarlsson

Fler än jag som drömmer mardrömmar om vad som kan gå fel på bröllopet?

Har flera gånger drömt om bröllopet...ibland har det varit om möhippan som blev kaos, ja kommer försent till kyrkan, hittar inte kjolen till brudklänningen....ja får inga blommor så ja kan binda min bukett och måste en timme innan vigseln leta reda på nya.....ja lite såna saker har jag drömt om....hahaha är det fler som drömmer om den stora dagen!

Ja är annars väldigt avspänd och harmonisk när jag tänker på dagen....men undermedveten är jag kanske lite nervös =)

Hur känner ni???

Får ni lite ångest med planeringen?? Innan allt börja falla på plats??

Vi gifter oss den 2:juli 2011

Kram Madde

• Svar på tråden Fler än jag som drömmer mardrömmar om vad som kan gå fel på bröllopet?
  • Pillm

Skönt att höra att det är fler som drömmer mardrömmar - blev lite nervös först när jag såg att Madde, som startade tråden också skulle gifta sig den 2 juli, precis som jag.. tänkte om det var något med det datumet..=) Men sen såg jag att det var spridda skurar på datumen=)

• brolencarlsson
    Pillm skrev 2011-02-21 19:42:45 följande:
    Skönt att höra att det är fler som drömmer mardrömmar - blev lite nervös först när jag såg att Madde, som startade tråden också skulle gifta sig den 2 juli, precis som jag.. tänkte om det var något med det datumet..=) Men sen såg jag att det var spridda skurar på datumen=)
    Nej vad kul att du/ni oxå ska gifta er den 2:a juli =)
    Vart i svealand bor ni??

Hur ska ni ha bröllopet?? Borgligt eller i kyrka???
    Kul att höra hur långt ni har kommit i planeringen =)

Kram Madde
  • brolencarlsson

Å vad skönt att höra att flera drömmer som jag......
    Ang att vara en lipsill =) Såå är jag det oxå och vågar inte tänka på hur det ska gå när MB´s syster ska sjunga Kärleksvisan av sahra down finer =) Ska planera in så jag får höra henne sjunga nån gång innan kanske så jag vet hur det låter och kan förbereda mig =) Kanske hjälper!!

Vadå skulle nässpray funka, för att inte gråta lika mkt eller vadå???

Tack för era svar kära ni =)

Kram Madde

• brolencarlsson
    TheD skrev 2011-02-20 17:41:28 följande:
    Du är inte ensam :) Jag har länge drömt om det ena och det andra. Bl.a att jag skäller ut någon för
    ett MYCKET dåligt uppförande...kan inte ens beskriva hur arg jag var i drömmen.

Det är en dag i mitt liv jag inte vill höra gnäll från någon och i detta fall min fästmans jävla morsa!!! Men kommer hon kunna låta bli??? Jag tror faktiskt inte det. Det är inte ofta jag önskar någon död men ja ;)

Vi ska skicka ut inbjudningarna imorgon eller tisdag. Jag gissar på att hon ringer:"Jaha, vad kostar det då?" För det är så hon! Kan den jävla kärrrrrrringen sluta lägga sig i?!?! Jag har bitit ihop under 3 års tid och snart smäller det och då smäller det rejält! Det är mycket som ligger till grund så inte bara pengafrågan :(

Helt enkelt jag HATAR HAGGAN som jag kallar henne! Sorry att jag förstörde tråden men jag behövde verkligen skriva det.

Åter till mardrömmar. Min klänning ska komma om någn vecka är det beräknat och jag är nervös. Tänk
    om den inte passar? Det är lättare att sy in än att lägga till tyg :p Eller om de skickar fel klänning så jag får en röd kort klänning...Aaaah! Nä nu ska jag duscha, har varit och tränat.

Kram på er
    Hm låter ju inge kul att ni har den relationen....har du försökt att prata med henne??
    Vad säger din fästman???
    Vet att det finns såna fall då svärföräldrarna är pest och pina....hoppas det ordnar upp sig och att hon inte förstör eran dag!!!

När ska ni gifta er???

Kram
  • TheD
    brolencarlsson skrev 2011-02-22 14:52:45 följande:
    Hm låter ju inge kul att ni har den relationen....har du försökt att prata med henne??
    Vad säger din fästman???
    Vet att det finns såna fall då svärföräldrarna är pest och pina....hoppas det ordnar upp sig och att hon inte förstör eran dag!!!

När ska ni gifta er???

Kram
    Prata?????? Alltså hur ska jag säga det här.... Med tanke på det hon har gjort eller snarare inte gjort under hans barndom även nu under vuxen ålder så skulle jag vilja sätta henne på ett flyg till helvetet! Hon skriker år hennes nuvarande karl:"håll käften innan jag klappar till dig"...det är bara skrik och kärlek finns inte och har ALDRIG funnits.

Vi gifter oss 6:e augusti. Men idag fick jag en trevlig överraskning och det är att vi inte bara kommer åka Limousinen från kyrkan utan vi kommer ha den HELA dagen :D Till frissan, från frissan osv!!! Hur glad blev inte jag???!?!?!!?!?!
  • Salat

En natt drömde jag att Carola skulle sjunga i vårt bröllop... överlycklig var jag också... men hon vägrade om hon inte fick ha brudklänning på sig... Hur knäppt som helst... Undrar lite vad vår solist skall ha på sig...Skrattande

• TheD

Nu när jag har fått min klänningen är jag livrädd att någon kommer spilla något på den!!!!!!! Man blir helt nojig!!!! det är inte bra för något organ!!!

• JustMeAndMyLove

Drömmer om och om igen att jag gifter mig med fel person och inte förän EFTER bröllopet inser det!
    Då får jag alltid panik, både över att det är fel person men mest över hur sårad M läre vara :O

Sen är det mest panikdrömmar om att inget är klart, en gång drömmde jag att alla gäster kommit när jag stod i svettiga träningskläder och la golv i tältet :p 

• TheD
    JustMeAndMyLove skrev 2011-03-09 01:31:18 följande:
    Drömmer om och om igen att jag gifter mig med fel person och inte förän EFTER bröllopet inser det!
    Då får jag alltid panik, både över att det är fel person men mest över hur sårad M läre vara :O

Sen är det mest panikdrömmar om att inget är klart, en gång drömmde jag att alla gäster kommit när jag stod i svettiga träningskläder och la golv i tältet :p 
    Hahahaha! Nej usch vad hemskt!
  • Matilda Bäcker

Inatt var det dags igen. Drömde bland annat att jag hade glömt göra klart vigsel- och festprogrammen. Och det kom jag på ca 10 minuter innan vi skulle åka till kyrkan :-P Och så drömde jag att jag kom på att jag ville göra fransk manikyr, det kom jag också på samma dag som bröllopet, ett par timmar innan bara. Bra framförhållning, haha :-P Men jag var lite småstressad när jag vaknade.

• Fårävvör

Åh, jag har också börjat drömma en massa dumma saker om bröllopet...

Dröm 1: Precis före inmarschen ska börja tittar jag på min sambo och kommer på att vi glömt att beställa väst och kravatt till honom, så istället har han bara kostym och skjorta på sig (han ryckte bara på axlarna i drömmen, kanske borde anamma det synsättet!) Men nu har vi beställt väst och kravatt, så det borde inte vara något problem längre =)

Dröm 2: Direkt efter utmarschen tittar jag på min sambo (eller man då...) och frågar "men sa vi JA till varandra då?" Det visar sig att jag fått en blackout och inte minns någonting av hela vigseln! Funderar starkt på att ha en filmkamera på stativ under vigseln, för väääldigt troligt att jag inte kommer minnas allt...

• Anatheme

Jag har inte börjat drömma mardrömmar ännu, men jag blir konstant orolig över datumet, att jag sa fel datum till vigselförrättaren, att vi skrivit fel datum i ringarna eller i inbjudningskorten... Ironiskt nog så råkade jag också skriva fel datum i mitt och min tärnas armband, skrev 110705 istället för 110507 =P Men jag väljer att se det som en lite rolig grej, så typiskt mig att glömma min bröllopsdag.

• JustMeAndMyLove

Jag borde inte ha börjat läsa den här tråden!
    Nu drömmde jag om bröllop igen.
    Jag läser på mycket om jordbruk och djursköttsel då vi ska köpa jordbruk längre fram och det nästlade isg in i bröllopsdrömmen :P

Vi skulle gifta oss på en jättefin gård men, det var hundbajs överallt (!?) Och så rymde en flock getter och jag fick be vigselförättaren upprepa den han sagt under själva vigseln för jag hörde hönsens "varningskackel" och försökte kolla om det var rovfåglar i antågande :s

• Cilla81

Hehe, jag har också drömt liknande... och jag känner mig ändå relativt avslappnad, ingen bridezilla direkt. Men det blir nog en stor fest som man lägger pengar på, och då vill man ju att allt ska gå bra... och att det ska vara romantiskt och fint i kyrkan förstås =)

Svar på tråden Fler än jag som drömmer mardrömmar om vad som kan gå fel på bröllopet?