• Gopplan

Vad ska man betala spelande ungdomar?

Jag har kontaktat den lokala kulturskolan för att få kontakt med musicerande ungdomar som kan tänka sig att spela på vårt bröllop. Nu har jag redan fått svar från en pianolärare som känner många intresserade ungdomar. Innan jag kontaktar dem vill jag veta vad som är normal ersättning så att jag vet vad jag ska erbjuda. Det beror ju såklart på hur många de är och hur länge de spelar, men jag tänkte mig en eller två som kan spela flygel och kanske sjunga. Gärna först brudvalsen och sedan lite blandad musik. Vad ska vi räkna per person och timme?

• Svar på tråden Vad ska man betala spelande ungdomar?
  • Moster Stina

Ungdomar brukar bli glada för vad de får!
    Erbjud dem en 500-ing var! De är ju inga proffs än antar jag. Känns det lite så erbjud dem lite mer.

• Gopplan
    Moster Stina skrev 2011-02-17 07:39:19 följande:
    Ungdomar brukar bli glada för vad de får!
    Erbjud dem en 500-ing var! De är ju inga proffs än antar jag. Känns det lite så erbjud dem lite mer.
    Tack för ditt svar. Ja, jag tänkte att en femhundring var skulle passa med tanke på att de är tonåringar och inte professionella musiker. Blir det bara en eller två som kommer så kan de nog få lite mer än så. 
  • Moster Stina
    Gopplan skrev 2011-02-17 09:10:34 följande:
    Tack för ditt svar. Ja, jag tänkte att en femhundring var skulle passa med tanke på att de är tonåringar och inte professionella musiker. Blir det bara en eller två som kommer så kan de nog få lite mer än så. 
    De kommer bli jätteglada!
    Det blev jag och kompisarna som ofta fick dela på en 500-ing!
Svar på tråden Vad ska man betala spelande ungdomar?