• sandis­1977
    Äldre 15 Feb 21:11
    5614 visningar
    39 svar
    39
    5614

    30 Juli 2011 - vilka gifter sig då?

    Och hur långt har ni kommit med planeringen?
    Här är mycket bokat och bestämt, men vissa saker står jag bara o stampar med känns det som...

  • Svar på tråden 30 Juli 2011 - vilka gifter sig då?
  • Oniq
    Äldre 18 Feb 12:31
    #21
    Willowfield skrev 2011-02-17 21:40:14 följande:
    Hjältekort och konvesations kort vad är det? :)
    Konversationskort/äventyrskort är småkort som kommer att ligga på bordet som gästerna kan använda sig av för att få igång samtal och 'samla poäng' ex. Erhåll en 'highfive' av brudgummen, rösta fram -tillsammans med dina bordsgrannar - vilka fem festdeltagare som skulle utgöra den bästa gruppen vid ett värdetransportrån o.s.v.
    Lite knasiga saker som absolut inte bör tas på allvar :)

    När man gjort en eller flera sådana kort så talar man om det för bordsvärden vid resp bord och får då 'poäng (erf)' -när man fått tillräckligt många poäng så får man hjältekort som kan vara t.ex. 2 för 1 i baren, gå före i kön, brudgummen bjuder o.s.v. Korten kommer att vara utformade som Magic The Gathering -kort eftersom vi kör rollspel/nörd tema.
  • Willow­field
    Äldre 18 Feb 18:34
    #22
    Oniq skrev 2011-02-18 12:31:21 följande:
    Konversationskort/äventyrskort är småkort som kommer att ligga på bordet som gästerna kan använda sig av för att få igång samtal och 'samla poäng' ex. Erhåll en 'highfive' av brudgummen, rösta fram -tillsammans med dina bordsgrannar - vilka fem festdeltagare som skulle utgöra den bästa gruppen vid ett värdetransportrån o.s.v.
    Lite knasiga saker som absolut inte bör tas på allvar :)

    När man gjort en eller flera sådana kort så talar man om det för bordsvärden vid resp bord och får då 'poäng (erf)' -när man fått tillräckligt många poäng så får man hjältekort som kan vara t.ex. 2 för 1 i baren, gå före i kön, brudgummen bjuder o.s.v. Korten kommer att vara utformade som Magic The Gathering -kort eftersom vi kör rollspel/nörd tema.
    Aha, låter ju jätte spännande :) vilken kul grej,, tål att funderas på både en och två ggr :)
  • Freaki­e
    Äldre 17 Apr 17:08
    #23

    Då var hinderprövningen inskickad!

  • azrael
    Äldre 17 Apr 18:39
    #24

    30 juli även här. Har inte alls kommit särskilt långt, men känner ingen särskild stress. Åtminstone inte än ;)

    Det som är klart:

    Kyrka bokad.
    Lokal bokad.
    Buffé bokad.
    Inbjudningskort beställda, men ännu inte utskickade.
    Har varit och tittat på ringar för att få ett hum, men ännu ingenting köpt.
    Hindersprövning inskickad.

    Nu i nästa vecka ska jag försöka ordna bokning av hår/smink, plus att jag ska börja titta på en klänning.

  • Oniq
    Äldre 20 Apr 09:54
    #25

    100 dagar kvar!!

  • andrea­sochka­rin
    Äldre 20 Apr 12:46
    #26
    Oniq skrev 2011-04-20 09:54:27 följande:
    100 dagar kvar!!
    101 va? =)
  • Oniq
    Äldre 21 Apr 08:58
    #27
    andreasochkarin skrev 2011-04-20 12:46:15 följande:
    101 va? =)
    Nu är det 100 enligt din räkning också ;)

    Jag brukar inte räkna med dagen 'D' för den dagen är det ju '0' dagar kvar.
  • S2011
    Äldre 21 Apr 09:08
    #28

    nu rör det på sig lite igenGlad

    i måndags skickade vi in hindersprövningen och namnändring,
    i tisdags kom papper från kyrkan med bekräftelse och kontaktuppgifter,
    igår hämtade vi ut fästmannens vigselring,
    idag väntar jag in lite uppgifter från florist om blommorna och så ska vi mäta fästmannen och skicka in beställningen på kostym.

    5 personer har ännu inte osat. ett sällskap tror jag bara har glömt av det, en av mina kusiner kommer jag nog att få kontakta och det sista sällskapet väntar in semesterbesked. inte så himla orolig, känner jagGlad 

    "festprogrammen" (består i vårt fall av meny, bra att veta samt bordsplaceringen) är i princip klara.
    bordsplaceringen nästan klar.

    nu väntar jag in samtal från frisören om konsultation.. 

    hur går det för er alla andra? 

  • Oniq
    Äldre 21 Apr 10:40
    #29
    S2011 skrev 2011-04-21 09:08:29 följande:
    hur går det för er alla andra? 
    Jo, mycket är klart och väldigt mycket kvarstår att göra ;)

    Är mitt uppe i flytt nu också, så bröllopsplanerna är inte i lika stort fokus längre. Här har 34 av 63st osat, ingen har tackat nej än och många verkar passa på att skaffa sig flick-/pojkvänner nu som dom vill ha med..  ..undrar hur vi ska få plats.. :)

    Hindersprövningen ja.. undrar om man ska skicka in den nu eller om man bara slavar bort den i flytten då..
  • S2011
    Äldre 21 Apr 10:50
    #30
    Oniq skrev 2011-04-21 10:40:05 följande:
    Jo, mycket är klart och väldigt mycket kvarstår att göra ;)

    Är mitt uppe i flytt nu också, så bröllopsplanerna är inte i lika stort fokus längre. Här har 34 av 63st osat, ingen har tackat nej än och många verkar passa på att skaffa sig flick-/pojkvänner nu som dom vill ha med..  ..undrar hur vi ska få plats.. :)

    Hindersprövningen ja.. undrar om man ska skicka in den nu eller om man bara slavar bort den i flytten då..
    Hoppsan, bjuder ni med alla "nya" också isåfall?

    Hur lång tid beräknar ni för flytten? Det tar ju ett par veckor iallafall att få tillbaka papperna från skatteverket.

    Jag har roat mig med att lyssna på presumtiva utmarscher. Ska lyssna igenom med sambon (som jag fick ett väldigt entusiastiskt sms från) när han kommer hem från jobbet.
    Lyssnat in mig på (och hittat noter till) "Concerning Hobbits", "Forth Eorlingas" och "He's a Pirate!" hittills och gillar verkligen pianotolkningarna av dem. Passar oss filmnördar (LOTR och POTC är stora favoriter) dessutom
  • andrea­sochka­rin
    Äldre 21 Apr 11:06
    #31
    Oniq skrev 2011-04-21 08:58:52 följande:
    Nu är det 100 enligt din räkning också ;)

    Jag brukar inte räkna med dagen 'D' för den dagen är det ju '0' dagar kvar.
    Jaha okej, det är nämligen en app i min telefon som räknar åt mig, så jag har bara ställt in 30:e juli så får den räkna åt mig! ;) Nåväl, vi firar idag att det är 100 dagar kvar iaf! Blir kanske ett glas vin eller en öl ikväll!

    Det känns som att det var bara för någon vecka sen vi "firade" att det var 200 dagar kvar! Hjälp vad tiden går fort!!
  • Fru Pippi
    Äldre 21 Apr 11:11
    #32

    Även vi gifter oss den 30/7! Åh, vad kul det ska bli! Just nu håller jag på att jaga en frisör då den jag brukar gåt ill har semester då. Typiskt!  Annars är vi klara med:
    *Bokat festlokal
    *Bokat vigselförättare
    *Kläder och skor inhandlade
    *Maten bokad
    *Spriten bokad (vin och öl återstår..)
    *Sång bokad
    *Festhäfte i stort sett klart. Finpillet klart
    *Bordsplacering påbörjad då alla OSA:t
    *Lakan till dukar inköpta
    *Ring till mig inköpt
    *Present till tärna, sångerska och toastmadame inköpt
    *Smink bokad men undrar om jag ska boka om. Hade varit smidigt att ha hår på samma ställe.

    Öh, jaa, det var väl det. Återstår en hel del och tyvärr måste jag stressa en del eftersom jag ska på en längre tjänsteresa strax innan bröllopet. Hade tagit semester men vad gör man inte för jobbet! :)

  • Oniq
    Äldre 21 Apr 11:59
    #33
    S2011 skrev 2011-04-21 10:50:13 följande:
    Hoppsan, bjuder ni med alla "nya" också isåfall?

    Hur lång tid beräknar ni för flytten? Det tar ju ett par veckor iallafall att få tillbaka papperna från skatteverket.

    Jag har roat mig med att lyssna på presumtiva utmarscher. Ska lyssna igenom med sambon (som jag fick ett väldigt entusiastiskt sms från) när han kommer hem från jobbet.
    Lyssnat in mig på (och hittat noter till) "Concerning Hobbits", "Forth Eorlingas" och "He's a Pirate!" hittills och gillar verkligen pianotolkningarna av dem. Passar oss filmnördar (LOTR och POTC är stora favoriter) dessutom
    Nja, vissa har faktiskt nästan bjudit in sig själva.. vi får se om det 'håller' (om förhållandet bara är en vecka gammalt så länge..)

    I början på juni ska flyttlassen starta (flyttar hela 500m). Får nog fixa papper nu och 'förvara' dom hos svärmor eller så ;)

    Filmnördar rules. Vi ska ju ha 'Arrival to Earth - Transformers' som inmarsch :)
  • S2011
    Äldre 21 Apr 12:01
    #34
    Oniq skrev 2011-04-21 11:59:31 följande:
    Nja, vissa har faktiskt nästan bjudit in sig själva.. vi får se om det 'håller' (om förhållandet bara är en vecka gammalt så länge..)

    I början på juni ska flyttlassen starta (flyttar hela 500m). Får nog fixa papper nu och 'förvara' dom hos svärmor eller så ;)

    Filmnördar rules. Vi ska ju ha 'Arrival to Earth - Transformers' som inmarsch :)
    oj då. jag skulle nog ärligt talat inte bli stormförtjust i att folk bjuder in sig själva..

    hahaha, min sambo skulle antagligen ääääälska er inmarsch
  • Freaki­e
    Äldre 22 Apr 11:48
    #35

    Oj har ni redan fått in alla är OSA svar..? Vi bara fått in ca 20 svar av 60... Så har därför inte påbörjat någon bordplacering än.

    Nästa sak för oss att ta tag i nu till påsk är att titta över menyförslagen och bestämma vad vi ska äta. Det och bestämma hur bröllopstårtan ska se ut, smaken är redan spikad

  • Willow­field
    Äldre 22 Apr 19:58
    #36

    Vi har fått in ca hälften av alla inbjudnas svar :) dock är det ju ca 3 veclor kvar till Osa datum...många har sagt till andra klart vi skall gå, men personligen tycker jag att jag vill ha ett direkt ja innan jag bockar in dem på listan
    men visst väntar man å¨svar :) 

  • Freaki­e
    Äldre 22 Apr 21:31
    #37

    Vi har satt sista OSA dag i mitten av juli så får vår del har ju folk nästan 2 månader till på sig att svara Men jag kommer nog att börja titta på bordplaceringen innan dess.

  • S2011
    Äldre 22 Apr 21:46
    #38

    vi har osa 15 juni och det är som sagt bara några enstaka jag inte hört "officiellt svar" av ännu.
    vi tänker ha bordsplacering med fri placering, alltså tilldelning av bord men sen bryr vi oss inte om hur man placerar sig runt bordet. därför har vi också redan nu börjat fila på detta. det hjälper förstås att vi har väldigt liten "felmarginal" att räkna med också..

    på uppdateringsfronten kan jag iaf säga att vi nu bestämt oss för "Concerning Hobbits" in och "He's a Pirate!" ut. jag freakade dessutom ut som en redig bridezilla om blommorna idag, men tror att jag kanske har fått grepp om hur jag ska göra. bokningen av hotellrummet är också fixad. 

  • Oniq
    Äldre 22 Apr 22:18
    #39
    S2011 skrev 2011-04-22 21:46:58 följande:
    på uppdateringsfronten kan jag iaf säga att vi nu bestämt oss för "Concerning Hobbits" in och "He's a Pirate!" ut.
    Thumbs up!
Svar på tråden 30 Juli 2011 - vilka gifter sig då?