• SuzyLee

    Bröllopsresa till England.

    Vi funderar på att åka till England på vår bröllopsresa som blir i juni i år. Vi blir iväg en vecka och tänkte spendera helgen i London. De andra dagarna skulle vi gärna spendera på någon mindre ort utanför London, där det finns möjlighet att njuta av vacker natur och mysigt b&b.

    Finns det någon som har tips att dela med sig av?? Gärna även övriga tips om ställen i England/Skottland som är värda besök.

    Emelie

  • Svar på tråden Bröllopsresa till England.
  • Kattpoet

    Portsmouth är faktiskt riktigt trevligt och mysigt och det är i södra England precis på kusten och man kan åka ut till Isle of white från där och det är ännu mysigare.

    Skottland är något som ligger varmt om hjärtat, min man är därifrån.  Landa i Edinburgh  och inte Glasgow är mitt tips, mycke mysigare  flygplats och det är inte långt in till Edinburgh som är   Skottlands huvudstad. 
    Tre bra ätställen i Edinburg är  Vittoria on the Bridge, den ligger brevid cafet där Harry Potter skapades  och nedanför den har du  Oink, världen bästa pork roll.  Detta är den gamla sidan av Edinburgh så slottet är här och en hel del andra turist saker.  The Fudge kitchen är ett måste!

    På andra sidan stan, den man  ser först när man kommer in i stan, där finns Gourmet Burger kitchen och det är helt underbart ställe att få en burgare, det är den bästa burgare jag har ätit.

    Om man vågar så skulle jag hyra bil och  köra runt Fife och ta en koll, vacker natur och du har golfens Mecca i St Andrews, men stan är mer än bara  golf, det  vackra ruiner, trevliga fik och härliga människor  och inte långt därifrån finns  Anstruther och deras fish bar.  http://www.anstrutherfishbar.co.uk/   Det är det enda stället som jag skulle prova på en fish and chip, prova gärna  Oakleaf wine till den, det är underbart.

    Om du nu skulle gilla lite  mer tekniska saker så finns  The secret bunker och  The Falkrik wheel.

    Min man var taxi chaffis i Fife county, jag kan fråga vad han anser att du borde se.

     

  • SuzyLee

    Tack för tipsen!!
    Ska kolla upp Porthmouth och Edinburgh. Har varit kort i Edinburgh och det verkar vara en mysig stad.
    :)

Svar på tråden Bröllopsresa till England.