• Minjelli

Bra band i Skåne? Inte alltför dyrt... Tips? :)

Hej, hej!

Gifter mig i sommar och letar efter band som kan spela på vår fest. Känns som en djungel när jag letar via google och undrar om det är nån här som har nåt bra tips?

Kommer vara ett relativt stort bröllop å ca 120 personer med blandad ålder. Letar efter ett band som kan se till att det blir fart på dansgolvet bland både gamla och unga :). 

Tack på förhand!  

• Svar på tråden Bra band i Skåne? Inte alltför dyrt... Tips? :)
  • CarPer

Nästan alla finns på Artisbanken.com  ...men det är en djungel 
    Men bor man i Skåne blir väl valmöjligheterna lite mer begränsade 

• Johanna2013

Favoriterna. Mkt sympatiska och spelar väldigt blandat.

• midsommardagen 2011

Ja visst är det jobbigt att hitta band! Men vad hade du tänkt dig för någon musik? covers, jazz, dj?
    Vi ska ha storband på vårt bröllop, 18 som spelar instrument och 1-2 sångare. Ett storband i skåne kostar från 10 000 och upp till 17-18. Vi gifter oss en dum dag och får betala för det kan jag lova. Men runt 12000 tar de flesta. Sen kan jag rekommendera en 5-manna orkester, Ågrens orkester. Spelar mycket på lunda-fester. De spelar jazz, bossa nova och Bo-kaspers orkester-stuk.  10 000 tar de för att spela 22-01. Svängigt och jättetrevligt. Men allt handlar ju om vad du och din man vill ha för något. Vi valde storband för att det ska finnas lite för alla. Jag har inget intresse att dansa loss till gamla MJ-låtar med min gamla far som är 65 liksom Tungan ute

Svar på tråden Bra band i Skåne? Inte alltför dyrt... Tips? :)