• mollanbollan

Vem ska sitta bredvid mig?

Hej!

Min pappa dog för några månader sedan och min sambo och jag ska gifta oss till sommaren. Vem ska sitta bredvid mig under middagen? Någon som vet?

• Svar på tråden Vem ska sitta bredvid mig?
  • Vi2alltid

Har du någon annan man som har betytt mycket för dig under din uppväxt? Eller en nära släkting?

En annan fin gest tycker jag kan vara att lämna stolen tom - och låta det symblisera att din far finns med er!

• Sörön10

Vi hade heller inga pappor med oss. Min död och hans sjuk och sängbunden. Vi satte därför tärnan och marskalken på var sin sida om oss och utanför dem våra mammor! 

Så:

bm-mamma, tärna, bm, b, marskalk, b-mamma  

på gavlarna satt mammornas respektive nya karlar. De fick vara med på ett hörn, bokstavligen! =) 

• Zelmah

svarade i den andra tråden. Min mamma dog för flera år sedan men jag skulle absolut inte vilja ha en tom stol, skulle bara påminna ännu mer om att hon inte kan vara med på våran dag, det räcker att påminnas i hjärtat, jag vill inte påminnas under hela festen och middagen genom att se en tom stol brevid min man. Tråkigt också för de som ska sitta brevid en tom stol o inte få nån bordskavaljer.... alltså svärfar.

Jag fyller platsen med en annan person istället, i mitt fall blir det pappas nya kvinna/sambo. Så svärfar får henne tillbords.

Ta nån betydelsefull person i ditt liv som kan få sitta där istället.

• Vi2alltid
    Zelmah skrev 2011-02-14 20:27:22 följande:
    svarade i den andra tråden. Min mamma dog för flera år sedan men jag skulle absolut inte vilja ha en tom stol, skulle bara påminna ännu mer om att hon inte kan vara med på våran dag, det räcker att påminnas i hjärtat, jag vill inte påminnas under hela festen och middagen genom att se en tom stol brevid min man. Tråkigt också för de som ska sitta brevid en tom stol o inte få nån bordskavaljer.... alltså svärfar.

Jag fyller platsen med en annan person istället, i mitt fall blir det pappas nya kvinna/sambo. Så svärfar får henne tillbords.

Ta nån betydelsefull person i ditt liv som kan få sitta där istället.
    Nä det där är ju helt olika hur man tycker. Jag skulle nog tycka som du men jag har hört om flera andra som vill ha det så. Så allt beror ju på hur T.S vill ha det
  • anne på grönkulla

Jag skulle inte helelr vilja ha en tom stol. Vi satte vigselförrättaren där min pappa skulle suttit med svärmor till bordet. En person som står dig nära . bror, morbror, god vän, gudfar?

• mollanbollan

Tack för alla svar. Jag har min storebror som påminner väldigt mycket om min pappa, både till sättet och utseendet. Så så får det bli helt enkelt. Tack!

Svar på tråden Vem ska sitta bredvid mig?