• FrökenLG

    Blir lite trött...

    Har varit tilsammans med min blivande i 10 månader och vi gifter oss i juli i år. Är det för snart??? Det verkar finnas många som tycker det o gärna påpekar det...

    Jag är 32 år gammal o kommer från ett långt o inte så bra förhållande som i ett försök att göra saker bättre slutade i en borgerlig vigsel för 3 år sedan, men jag är sedan ett år tillbaka skild.

    Hade inte tänkt att träffa någon så snart o verkligen inte gifta mig, men min blivande har hela tiden varit tydlig med att det är den han vill. Han friade o varför skulle jag inte svara ja??? Blivande mannen har liknande relationsbakgrund som min.

    Jag är HELT säker på att min blivande man är den jag vill spendera mitt liv med o jag har för första gången i mitt liv en längtan efter att skaffa barn och jag vet att min sambo känner samma sak. Jag är otroligt lycklig, jag är stolt över att jag tog mig ur något som inte var bra o nu har hittat min plats på alla tänkbara sätt!! Skulle bara vara trevligt om alla runt mig kunde dela min glädje..

    Ville nog egentligen ingenting särskilt...bara skriva av mig lite....

  • Svar på tråden Blir lite trött...
  • Oniq

    När det är rätt så är det rätt oavsett hur länge man hållt ihop. ♥

  • cattitzi

    Du ska absolut inte lyssna på vad omgivningen säger! Om det är för snart kan bara du och din blivande säga och tycka om, ingen annan. Så följ hjärtat och magkänslan och GO FOR IT! ;o)
    Lycka till!

  • Emmelie

    Hej!

    Jag och min blivande har varit tillsammans i 6månader och han friade för en månad sen.Vi ska dock inte gifta oss förns nästa sommar.Det gick väldigt snabbt för oss och han flyttade in till mig redan efter några veckor. Jag har aldrig varit förlovad förut medans han kommer från en fru och med 2barn. Folk runt om är väldigt oförstående och tycker vi är alldeles för impulsiva. Vi har även ett väldigt stormigt förhållande med mkt tjafs o bråk. Men jag älskar honom och jag vet att jag inte kommer finna en bättreman. Så jag struntar i vad alla andra säger och njuter av det här förmig själv o med min fästman. Alla har alltid åsikter om allt och ska man lyssna på andra blir man aldrig lycklig.
    lycka till och ha ett underbart bröllop. 

  • amorvincitomnia87

    Det är NI som ska fira ER kärlek. Och vem känner er kärlek bättre än ni själva?!
    GO FOR IT!!!

  • Chicita

    Man kan ha varit sambos i 30 år innan man gifter sig och det kan kracha efter ett år...
    Man kan gifta sig på en impuls med en främling i Las Vegas och det kan hålla en livstid...

    Tidsaspekten är inte det viktiga här, det viktiga är att du känner att det är rätt.

    Det finns inga garantier i livet, men man kan alltid göra det bästa man har för stunden.
    Försök strunta i dom negativa människorna runtom dig och fokusera på det som är bra, och dom vänner och släktingar som är glada för din skull.
    Det är ju DOM som du bjuder på bröllopet i alla fall.
    Gnällpellarna kan du ju hoppa över i inbjudan Flört 

    Lycka till 

  • AnnaJacob

    Jag håller med de andra här på tråden. Det är ju ert liv och om det känns rätt så ska ni helt klart göra det. Det finns ingen annan än er som bestämmer över era liv.
    Men samtidigt kan jag förstå att det är jobbigt för er att folket i er närhet inte är så glada för er skull. Bröllop är ju något man vill dela med alla och ska vara en glädje för alla ens nära och kära. Jag tycker dock inte att det ska stoppa er från att inte gifta er!!

  • Willowfield

    Var lycklig. var glad, våga. Var sak har sin tid och ingen absolut ingen annan kan tala om för er när det är er tid.

  • MrsT2011

    Åh vad roligt, grattis till frieriet och det kommande bröllopet!! =) Skit i vad folk säger, men jag förstår att det är lättare sagt än gjort... 

    Jag har lite samma problem som du fast ändå inte. Det är många runt omkring som inte kan begripa hur vi kan välja att gifta oss innan vi försöker bli med barn. De verkar tycka att vi är gamla som gatan (jag är 30 och min blivande 36) och att det är HÖG tid att vi satsar på barn om det nånsin ska bli några. Visst, vi har varit ihop i tre år, men hur kan folk anse att det angår dem i vilken ordning detta sker?

    Det är inte våra familjer som gnäller utan de är istället eld och lågor över bröllopet. Utan det är mina så kallade vänner som bundit upp sig med barn och hus och inte har råd att gifta sig längre... Anar jag en viss avundsjuka från deras sida eller vad är det frågan om?

    Tycker du ska stå på dig och klippa av allt gnäll med kommentarer som "och på vilket sätt angår det dig?" eller "är det du eller jag som ska gifta sig?" Det brukar hjälpa! =)

    Lycka till med allt, det kommer bli underbart!!

  • förlovadflicka

    Folk tycker så mycket, det kan man ju inte lyssna på! //En med erfarenhet :P

  • MrsT2011
    förlovadflicka skrev 2011-02-14 16:29:52 följande:
    Folk tycker så mycket, det kan man ju inte lyssna på! //En med erfarenhet :P
    Helt rätt! Att man ska behöva ta åt sig så mycket, ibland blir jag mest trött på mig själv...
  • Chicita
    MrsT2011 skrev 2011-02-14 16:22:49 följande:
    Åh vad roligt, grattis till frieriet och det kommande bröllopet!! =) Skit i vad folk säger, men jag förstår att det är lättare sagt än gjort... 

    Jag har lite samma problem som du fast ändå inte. Det är många runt omkring som inte kan begripa hur vi kan välja att gifta oss innan vi försöker bli med barn. De verkar tycka att vi är gamla som gatan (jag är 30 och min blivande 36) och att det är HÖG tid att vi satsar på barn om det nånsin ska bli några. Visst, vi har varit ihop i tre år, men hur kan folk anse att det angår dem i vilken ordning detta sker?

    Det är inte våra familjer som gnäller utan de är istället eld och lågor över bröllopet. Utan det är mina så kallade vänner som bundit upp sig med barn och hus och inte har råd att gifta sig längre... Anar jag en viss avundsjuka från deras sida eller vad är det frågan om?

    Tycker du ska stå på dig och klippa av allt gnäll med kommentarer som "och på vilket sätt angår det dig?" eller "är det du eller jag som ska gifta sig?" Det brukar hjälpa! =)

    Lycka till med allt, det kommer bli underbart!!
    Oj.. har vi samma vänner Förvånad
    Jag och min M2B är 37, vi kommer att ha fyllt 38 precis dagarna innan bröllopet.

    Jag har flera jobbiga förhållanden bakom mig, och även flera missfall, bland annat ett där jag fick en druvbörd och alltså förbud för att skaffa barn under det närmaste året...
    Jag och min sambo ville först stadga oss, och sen eventuellt skaffa barn.
    Vi tycker att det är viktigare att känna att vi verkligen hör ihop först och ta dom där "skaffa hus"-problemen mm innan vi drar in några barn i det hela.
    Så därför har vi väntat.
    Men vissa av mina vänner tjatar konstant. Och nu när dom fick veta att vi skulle gifta oss så tror dom att det är för att jag är gravid. Vilket inte stämmer alls...

    Dom som är värst är ju dom ogifta med barn, de som så att säga "fastnat i barn-stadiet" och eventuellt köpt hus för "barnens skull" och därigenom nästan tappat bort varandra.

    Jag anser fullt ut att om man inte har en stabil grund så kommer inte barn att få förhållandet att funka. Och om man HAR en stabil grund så spelar det ingen roll i vilken ordning man tar saker och ting.
    Jag vet inte om jag kan få fler barn efter druvbörden, dom gjorde en miss när dom tog bort den efter missfallet. Men det visar sig när vi börjar försöka på allvar.
    Pressen från vännerna är dock det bästa preventivmedlet.

    Så det ens vänner bör tänka på är att leva sitt eget liv och låta oss leva vårt.
    Stötta och var där för varandra men lämna avundsjukan hemma... 
  • MrsT2011
    Chicita skrev 2011-02-14 17:09:45 följande:
    Dom som är värst är ju dom ogifta med barn, de som så att säga "fastnat i barn-stadiet" och eventuellt köpt hus för "barnens skull" och därigenom nästan tappat bort varandra.

    Jag anser fullt ut att om man inte har en stabil grund så kommer inte barn att få förhållandet att funka. Och om man HAR en stabil grund så spelar det ingen roll i vilken ordning man tar saker och ting.

    Pressen från vännerna är dock det bästa preventivmedlet.

    Så det ens vänner bör tänka på är att leva sitt eget liv och låta oss leva vårt.
    Stötta och var där för varandra men lämna avundsjukan hemma... 
    Ursäkta att jag klipper hejvilt i ditt inlägg men du satte verkligen huvudet på spiken, hade lika gärna kunnat skriva detta själv!

    Vi "dårar" som väljer att gifta oss först får stötta varann istället! =)

    Och du, önskar er all lycka och håller tummarna för er i kommande försök att få barn!
  • NorthernTrekker

    Ärsch, inget att bry sig om alls! Känns det rätt så våga satsa! ♥

  • FrökenLG

    Tusen tack för alla peppningar!! Såklart struntar jag i vad alla tycker egentligen, allt finns där o det stämmer så otroligt bra o det känns bara bättre o bättre, men ibland blir man bara matt..

    Det där med att skaffa barn först har jag också hört.. skaffa barn kan man tydligen göra direkt, men inte gifta sig! Jag inser ju att vid 32 är det inte givet att det blir barn, men jag har ju aldrig förr ens velat försöka, så det har inte varit så mkt att fundera på, hoppas att det är min tur nu, man ska väl ha bröllopsnatten till nåt  :)

  • Miss Rockandroll

    Kör hårt tjejen, säger jag! Känns det rätt så är det rätt!

    Jag har varit ihop med min kille i tre år, förlovade i två år, och det är många som tycker att vi gifter oss för tidigt ! Det har lett till många diskussioner & konflikter med våra nära & "kära".
    Vi älskar varandra dock och struntar i vad andra tycker. Man måste våga följa sitt hjärta! Lycka till! :) Jag kunde lätt ha gift mig med min kille efter en månad...det känns när det är rätt så är det bara. Kram 

  • Chicita
    MrsT2011 skrev 2011-02-14 19:10:45 följande:
    Ursäkta att jag klipper hejvilt i ditt inlägg men du satte verkligen huvudet på spiken, hade lika gärna kunnat skriva detta själv!

    Vi "dårar" som väljer att gifta oss först får stötta varann istället! =)

    Och du, önskar er all lycka och håller tummarna för er i kommande försök att få barn!
    Klipp du, jag lider av "mundiarre" eller motsvarigheten (fingerdiarre? *S*...)

    Jepp, vi får hålla ihop ;) 
    Känns ju faktiskt rätt skönt att någon mer känner likadant som man själv gör...

    Tack Solig
    FrökenLG skrev 2011-02-14 21:46:20 följande:
    Tusen tack för alla peppningar!! Såklart struntar jag i vad alla tycker egentligen, allt finns där o det stämmer så otroligt bra o det känns bara bättre o bättre, men ibland blir man bara matt..

    Det där med att skaffa barn först har jag också hört.. skaffa barn kan man tydligen göra direkt, men inte gifta sig! Jag inser ju att vid 32 är det inte givet att det blir barn, men jag har ju aldrig förr ens velat försöka, så det har inte varit så mkt att fundera på, hoppas att det är min tur nu, man ska väl ha bröllopsnatten till nåt  :)
    Ja snacka om prioriteringar liksom...
    Ett äktenskap kan man ju alltid avsluta om det visar sig att ens partner var en idiot.
    Men barnen kan man ju inte "radera" liksom... Varför stressa med det som är det viktigaste av allt... Ett barns liv och uppväxt?
    Jag förstår inte hur vissa tänker... verkligen inte...

    Lycka till med både man och eventuella barn :) 
     
  • Trulsa72

    Det är bara att ge sig hän åt att våga var lycklig, de som säger annat kanske själva önskar att de gjort som du. Gått på sina känslor. En vän till mig gifte sig efter ett par månader nu 18 år senare är de lyckliga som få. Gå på dina känslor och var glad för dem som gläds åt er.
    Det finns dem som tykcer att jag har för bråttom med att gifta mig efter 2 år men jag har valt att stänga av för de som tycker så. Det finns inget positivt att få ur det. Skulle sedan äktenskapet av någon anledning inte fungerar har det ingen betydelse om man varit tillsammans länge eller inte.

    Lycka till med äktenskapet hoppas att ni blir lyckliga tillsammans var rädda om varannSolig

     

Svar på tråden Blir lite trött...