• Sebastiána

Planeringshjälp

Nu har min BM samt folk runt omkring börjat fatta att det snart är dags, mindre än 4 månader kvar. Jag har jobbat på i ett års tid med diverse småsaker. Jag är usel på att planera fester och middagar så jag KAN faktiskt inte göra detta själv, och tänker inte göra det heller. För att min blivande ska fatta allt som behöver göras och också som en hjälp till oss båda undrar jag om någon har tips/lathund för planering?

• Svar på tråden Planeringshjälp
  • loluna

Allt om Bröllop har nyligen gett ut "planeringsguide" (ingår i deras sista tidning). Vettig och inte alldeles för skrämmande ;)
    Lycka till

• Chicita

Dela ut konkreta uppgifter till honom. Du behöver inte följa någon speciell guide. Utan säg åt din M2B (och eventuella andra som ska hjälpa till) att "det HÄR vill jag att du/ ni ska göra, och det ska vara klart senast....."

Tar du fram en avbockningslista så är chansen stor att han inte vet vad av det som han förväntas göra i alla fall.
    Och så blir det ändå inte gjort.

Män behöver konkreta direktiv Flört 

Jag satte mig med min M2B och frågade honom vilka saker på en "to-do-lista" jag hade gjort, som han ville göra.
    Han plockade flera av dom och har faktiskt skött dom riktigt bra. Nu väntar vi bara på att det ska bli lite varmare ute så han kan vara utomhus och snickra lite Skrattande 

• Sirlgrid

Har du ingen i din omgivning som kan / skall utses till Toastmaster/madam?...
    Kan ju vara en stor hjälp om du ha en driven kompis att bolla med  och som kan komma med kloka tips och konkreta "råd" till din man också utan att du själv kommer i kläm som en "tjatmoster"?...
    ;o)

Svar på tråden Planeringshjälp