Tack för era svar!
Helena Mikael skrev 2011-02-11 12:39:48 följande:
Hej!
Jag tycker alliansrigarna va jätte fina! Lite annorlunda, sånt gillar jag ;)
Tycker du ska gå in till en juvelerare och prova en rundare ring ihop en en "platt" ring.
Ibland kan det kännas konstigt att den inte har samma modell, att dem inte "matchar".
Inte alla som tycker det känns viktigt, men om man gör det kan det bli fel.
Det kanske inte glittrar så mycket om dem då dem har den färgen, det kommer nog mer se ut som färgade stenar. Kolla om inte juveleraren har någon ring med en liknande diamant så får du känna på det.
Annars tycker i alla fall jag att det var en vacker kombo!
Lycka till, hoppas du blir super nöjd i ditt beslut :)
Jo jag har ju varit inne och testad i butik och det är den här kontrasten mellan kantigt och runt jag tycker är så snyggt. När jag frågade personalen om jag skulle kunna få se dem tillsammans så berättade hon för mig att den ena är ju rund och den andra rak (jo jag förstod det, tänkte jag) så det verkade som om det inte var så vanligt att "matcha" på det sättet. De har tyvärr inte haft den ringen inne, eller någon annan med samma diamanter, så jag har ju aldrig sett dem med mina egna ögon...
Etheleglin skrev 2011-02-11 13:00:49 följande:
Champagnefärgade diamanter är supersnygga!
Men jag hade gjort som så att jag tagit förlovningsringen i rött guld och vigselringen i vitt för att på bästa sätt lyfta diamanternas färg. Och att de glittrar, klart de gör!
Jag har faktiskt funderat på om det skulle bli bra... och det skulle det definitivt kunna bli! Ska kolla om man kan få den i vitt guld. Annars smälter de ju in ganska snyggt i varandra. Sen är ju ett alternativ att jag tar vanliga vita(?) diamanter i en rödguldsring och slät vitguld. Du har rätt i att det kan bli väldigt snyggt att lyfta fram kontrasten där också, inte bara i fromen. Tack!