• MaybeBride09

Halvlångt tunt hår, vad gör man för uppsättning?

Jag har tunt hår, och nu når det typ till nyckelbenet, hoppas väl det hinner växa någon cm till innan vi gifter oss första oktober. 

Jag har funderat på att ha utsläppt hår som är lockat, för jag kan inte göra en uppsättning, då ser det jättedumt ut. Jag tänkte typ ha håret som Jennifer Aniston fast snäppet mer lockigt, men inte korkskruvar

Men hur ska ni andra tunnhåriga brudar göra?  

1 oktober 2011 säger jag JA
  • Svar på tråden Halvlångt tunt hår, vad gör man för uppsättning?
  • Etheleglin

Gå till en frisör och göra en uppsättning? De lägger in en del löshår och kan trolla även om man knappt har tre egna hårstrån på huvudet.

Jag har väldigt tunt hår men frisören får det att se supersnyggt ut, oavsett om det är uppsatt eller utsläppt. 

• MaybeBride09
    Etheleglin skrev 2011-02-10 19:14:41 följande:
    Gå till en frisör och göra en uppsättning? De lägger in en del löshår och kan trolla även om man knappt har tre egna hårstrån på huvudet.

Jag har väldigt tunt hår men frisören får det att se supersnyggt ut, oavsett om det är uppsatt eller utsläppt. 
    Det är ett alternativ, men det skulle krångla till det mer än jag har ork med Där jag ska gifta mig finns det inga bra frisörer så då skulle jag vara tvungen att åka flera mil i bil samma dag som vigseln vilket inte är att rekomendera. Men jag ska se om närmsta ort kanske har någon frisör som kan åka för milersättning. 
    1 oktober 2011 säger jag JA
  • thean

Löshår kan man väl limma fast innan? Om man väljer att köpa det menar jag, dyrt kanske.

Gå till en frissa nu innan och be om bra produkter för DITT hår och att hon/han styler det på ett sätt som du klarar med.

Har svårt hår jag med då det är så "glatt" så allt jag gör rinner liksom ur håret. Men min ihärdiga frisör vän har hittat ett märke på saltvatten spray som jag preparerar håret med innan jag blåser det, o sen blåser snustorrt (tar längre tid än vad man tror). Sen kan jag locka, platta eller forma lr hur jag vill... Inget jag gör varje morron med andra ord. Men en fin frisyr vill man ju ska hålla hela dan!

Har du ingen kompis som kan hjälpa dig?

Svar på tråden Halvlångt tunt hår, vad gör man för uppsättning?