Emmilie87 skrev 2011-02-15 14:34:57 följande:
Haha, det är samma sak med min fästman, så jag brukar prata med tärnan som är min bästa vän :)
Det vi har klart är kyrka, lokal, musiker, kläder (förutom fluga till min sambo o bestman) o inbjudningskorten skickades förra veckan.
Så vi har rätt mycket kvar. Jag har dock köpt några dekorationer till festen, men det är så svårt att veta hur allt blir när man inte har det framför sig. Önskar att man hade ett dataprogram där man kunde lägga in allt som man vill ha o sen testa att duka i lokalen (fast då i dataprogrammet) :P Vad har ni för färgtema? Eller har ni nåt annat tema? Vi har brunt, vitt o guld. Men vet inte om vi måste lägga till nån färg som sticker ut lite så att inte dukningen blir så mörk (det är ju trots allt sommar då). Vad tror du? Vi är inne på att ha turkos som nån liten detalj för att liva upp det lite ;)
Men vet ni hur er lokal ser ut?
Vi tittade på vår för ett tag sedan och hade sån tur att borden var uppe och vi tyckte att det var så fint så vi tänkte ha borden på det viset. därför har vi nu väldigt lätt att planera just i dekoreringen. vi trodde att vi skulle behöva mer saker, men det visade sig att lokalenb var redan så fin och dekorerad så det behövdes inte. så nu blir det ljus på vartannatbord och en vas med blomma på vartannat. och höga liljor i jätte vaser bredvid honnörsbordet. men det datorprogrammet du pratar om hade varit bra. haha, speciellt till bordsplaceringen också.
Vi har guld, vitt och lite rött. Så vi har nästan samma färgtema ;P Sen på våra servettringar är det lite gröna blad och sen en vit blomma, så det blir mycket färg från dom. Vi har vita blockljus som vi klistrar fast guld pärlor runt, och dom står på plattor som vi klistrar på guldringar (sånna från panduro) sen i vaserna ska vi ha röda rosor och lite grönt. Vaserna ska ha ett vitt band runt sig. i mitten på borden ska vi också lägga ut rosenblad som är röda.
Har ni testat att duka ett bord hemma? vi tog ett bord, lade på en fin vit duk, satte fram tallrikar, glas och bestick för fyra och sen började vi dekorera. Då ser man exakt om man saknar någon färg eller om man kanske har tänkt något som faktiskt inte alls är så fint som man trodde. Då får du en helhetsbild. Det är riktigt kul faktiskt!!
jag gillar egentligen inte färger (haha) så jag är ingen bra person att fråga. Men nu när jag skriver inser jag att jag har lite grönt i mitt färgtema, och det är egentligen inte mycket och inget jag hade tänkt från början, så det räcker ju faktiskt med en liten färgdetalj så blir det hela så mycket färggladare.
Vad är det som ni ska ha i brunt? alltså är det på dekoration, kläder, eller något annat? kul att se hur andra tänker när de väljer färger och vad färgerna ska vara på. Kan ju vara någon jätte fin idé som man inte själv tänker på :)