• Tittski

vad kan man ha istället för bröllopstårta?

Vi har ingen möjlighet att ha bröllops tårta på vårat bröllop. men vi vill gärna någon efterrätt, lite lättare då de kommer bli mycket fest efteråt. vi tänkten först på muffins, vanliga muffins alltså el kanske såna stora. men vi är inte duktiga på detta *hehe* 

har ni några andra ider på vad vi kan ha? de måste ha nått man kan göra innan och gärna frysa. då vi ska ha festen långt ifrån bekvämligheter så måste de va enkelt =0) 

vill ha en massa förslag =0) 

• Svar på tråden vad kan man ha istället för bröllopstårta?
  • förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-02-09 15:55:15 följande:
    Förlovad flicka gifter du dig när det finns jordgubbar kan man fyll  kladdkakan med vispgrädde och skivade jordgubbar, helt underbart.
    Låter jättegott, dock gifter vi oss i oktober. Men ett annat tips är att göra små kladdiga muffins av kladdkakesmet och trycka i två polly i varje! Det är det godaste på jorden!!!
  • annicka

Vi har funderingar på att servera chokladtryfflar ev med en hallonsås eller färska bär.

• Kattpoet

Ibland får man  mörka goda bigaråer i Oktober, helt underbart  på kladdkaka  men så är även hjorton.

• Tittski

jag och mamma har pratat här och vi har kommit fram till att muffins är de bästa, så gör vi muffins hemma med fyllning i förväg och så dekorerar mamma och svärnor dom med nått lätt på dagen innan på plats så att säga...något som har tips ider om fyllning och allt sånt?

• frallan
    förlovadflicka skrev 2011-02-09 16:10:20 följande:
    Låter jättegott, dock gifter vi oss i oktober. Men ett annat tips är att göra små kladdiga muffins av kladdkakesmet och trycka i två polly i varje! Det är det godaste på jorden!!!
    jösses vad gott det låter! funderar på precis såna kladkaka i muffinsformar med grädde uppepå:) Det här var helt klart en idé!
  • förlovadflicka
    frallan skrev 2011-02-09 17:17:08 följande:
    jösses vad gott det låter! funderar på precis såna kladkaka i muffinsformar med grädde uppepå:) Det här var helt klart en idé!
    Det bästa är att de är underbara när de är nybakade för då är pollyn jättekladdig och underbar. Sedan när de har stelnat är de underbara också och då är pollyn alldeles frasiga och underbara...  :D
  • Tittski
    förlovadflicka skrev 2011-02-09 16:10:20 följande:
    de ska vi verkligen prova!!!! låter skit smidigt!!
  • EhjärtarF

förlovadflicka: Det är min sons favorit .... kladdkaka med nästan en hel påse polly i =) ..... alla på hans kalas vräkte i sig kakan =D

Så kan varmt rekommendera den, eller kladdkakemuffins med pollys ,,, mums! 

3 september 2011
  • Kattpoet

Jag ska test baka dessa nästa månad.
    http://www.joyofbaking.com/BlackBottomCupcakes.html

Det måste bara vara goda och sedan om man vispgrädde och någon form av frukt på toppen måste det bara bli bättre.

Jag kommer självklart ta en bild av detta och sedan berätta för hur det gick, så efter den 25  denna månad så postar jag denna tråd en bild på det hela. 

• Sebastiána

Förr i tiden i Skåne hade man spettekaka som "bröllopstårta" (med brudparets namn spritsat i kristyr på toppen). Man kan också ha krokan.

Svar på tråden vad kan man ha istället för bröllopstårta?