• Wedding2012

tips på fina unbjudningskort önskas

Har någon något tips på sidor där man kan få inspiration för inbjudningskort? vi ska göra dom själva så jag behöver ALL inspiration och alla tips jag kan få =), börjar bli dags att göra dom nu, ska skicka ut dom i Mars =).

• Svar på tråden tips på fina unbjudningskort önskas
  • förlovadflicka

Ska ni gifta er 2012 och skickar korten nu?? :) 

• Lev idag

Nej de gifter sig iår.. Står i någon tråd tror jag att namnet är så att ingen som wedding2012 känner eftersom det ska vara en överraskning tills inbjudningarna kommer :)

Eller hur vad det, wedding2012?

• Wedding2012
    förlovadflicka skrev 2011-02-08 17:33:54 följande:
    Ska ni gifta er 2012 och skickar korten nu?? :) 
    nej vi ska giftta oss 2011
  • Wedding2012
    Lev idag skrev 2011-02-08 22:38:26 följande:
    Nej de gifter sig iår.. Står i någon tråd tror jag att namnet är så att ingen som wedding2012 känner eftersom det ska vara en överraskning tills inbjudningarna kommer :)

Eller hur vad det, wedding2012?
    precis så var det =)
  • schmetterling

Affärer som säljer pappervaror kan ha en hel del inspiration. T ex finns det en affär i Gbg som heter Arktivet som hade riktigt många fina och inspirerande kort. Vi snodde en hel del ideer från dem när vi gjorde våra.

Denna sidan har också en del fina kort: www.spira-kortdesign.se/

• SnartFruSir

Vi har beställt våra från Spira så kan också rekommendera den sidan som inspiration åtminstone. Sedan kan du såklart kolla www.calligraphen.se och även googla weddinginvations så lär du få fram en hel del.

• Hoppe

jag kunde inte bestämma mig för vilken stil jag ville ha på mina kort, så jag bestämde mig för att alla skulle få ett unikt. vi är bara 40 gäster (varav många är i par så det blev kanske 25 kort).
    om du vill kan jag skicka bilder på dem, ge mig din mailadress i såna fall! :)

• MrsT2011

Jag har valt denna design, är väldigt nöjd. (jag gör mina själv)
  • solrosen

Hejsan!
    Jag vet inte om det funkar men jag har en ide om att göra inbjudningskorten av en tapet som jag har hemma.
    Har provat att vikt ihop den på ett snyggt vis och det verkar funka,sen kanske jag ska ta en annan tapetbit och sätta inne i kortet som underlag för det papperet som det sedan ska stå skrivet på.Behöver tips på vart man köper  färgade papper som man kan skriva ut på?
    Sen tänkte jag nog även ha tapeten som en löpare på borden när vi dukar,hoppas att det funkar,ska kolla upp det lite.

• Margris

Vi beställer våra från vistaprint.

• Wedding2012

tack för alla tips.
    vi har nu hittat några st

Svar på tråden tips på fina unbjudningskort önskas