• Bobby

Önska låtar av discjockeyn på bröllopsfesten.

Bröllopsfesten med dans, kanske den sista punkten på kvällen på ett fint bröllop. Man vill dansa och höra på låtar som man gillar, både som gäst och bröllopspar. Men jag blir en smula förvånad ibland när man pratar med låtönskare när de berättar att det är vanligt att vissa dj:s inte tar åt sig och uppfyller låtönskningar (verkar vara ett vanligare fenomen bland storstads-dj:s, men jag kan ha fel). Det känns som dj:n skall vara en kung och regera vad som skall dansas till och inte - vilket inte känns bra. Denne är ju där för publiken och inte för sig själv.

Vad har Du för erfarenheter? Skriv gärna en rad och rösta.

Finns det för många "pretto-dj:s"? Hur särskiljer man dessa från de "goda-dj:s"?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Önska låtar av discjockeyn på bröllopsfesten.
  • Bobby

Puffar lite...

Än så länge så ser det ju inte så bra ut. Har vi för många "pretto-dj:s" där ute som inte tillåter önskelåtar?

• Sörön10

kan det inte hänga ihop lite med vilken arrangör det är också? 

om brudparet sagt "nej, du ska ignorera vad folk säger och spela den här typen av musik som vi har bestämt" så kan han ju kanske inte göra så mycket...

eller jag vet inte. är mer åt livebandhållet och blir inte förvånad av speciellt mycket. har man som jazzduo fått frågan om man kan spela brandsta city släckers "kom och ta mig" så finns det inget som är konstigt längre! :-P 

• jossann

Mitt förlag är väl att du helt enkelt hör med djn du tänkt anlita och säger att ni givetvis vill kunna önska låtar eftersom det är eran kväll? Jag tycker det låter helt galet att ni inte ska kunna välja musik själva!
    Är man däremot ute på krogen så kan jag förstå om dj inte spelar upp alla förslag han/hon får på musik från massa salongsberusade, men är det privat inställning måste en dj, enligt min uppfattning, kunna spela den musiken ni önskar! Vad är det annars som hon/han får betalt för va? ;)
    Fy för dj-pretton! 

Svar på tråden Önska låtar av discjockeyn på bröllopsfesten.