• Åkerfeldt

    Kreta-Rethymnon

    Har bokat vår bröllopsresa nu... den 13/5 åker vi till Rethymon/Kreta. ska bo på Theartemis Palace. Någon som har vart i Rethymnon och kanske bott på detta hotellet och kan berätta hur det är?

    eller några andra tips inför vår resa??

     


  • Svar på tråden Kreta-Rethymnon
  • Junibrud11

    Åhh vad härligt!!
    Jag får rysningar på kroppen :)

    Vi var där på våran första semesterresa tillsammans, på det hotellet!!
    Det är ett helt underbart hotell!
    Vi har faktiskt aldrig hittat något bättre och var påväg att boka det till bröllopsresa men vi beslutade oss för att åka nån annanstans.

    Kreta i sig är helt underbart, jag rekommenderar er att hyra bil en dag för att åka till Ellafonisi (vet inte hur det stavas) det är en helt fantastisk strand.

  • ahj

    Vi har också varit i Rethymnon men inte det hotellet.
    Det var där vi förlovade oss! I solnedgången på stranden.

    Jättemysig stad. Ett tips är att hyra bil. Vi åkte över till den södra delen av ön för att se det riktiga Kreta. Där får inga hotell byggas. En massa fina små byar.

  • EhjärtarF

    Var där några somrar sen o kan varmt rekommendera att gå in till gamla stan o leta restauranger i de allra minsta gränderna ..... vi hittade vårt lilla paradis, som jag tyvärr har tappat namnet på.

    Men mysig stad o strandpromenad 


    3 september 2011
  • Linda77

    Var där på vår första resa tillsammans. Bodde i gamla stan och det är verkligen helt underbart och supermysigt.. Rekommenderar som EhjärtarF sa att gå in i de minsta gränderna och leta restauranger, finns massor supermysiga.. Ha en supersemester.. ;^)

  • Lysdioda

    Säger som flera andra att det är en mysig stad, du kan tänka på att det är en ganska kurvig och utdragen bussresa från Chania flygplats och att det är gott att ha varit på toa och att ha med dryck om det är varmt.

    Vi tyckte maten var jättegod så snart man kom till de mindre flådiga ställena. Vi har riktigt besvikna de gånger vi tog restauranger som låg vid den där centrala delen av stan, mot gamla stan, där det liksom låg flera finare ställen på rad. Rekommenderar i stället de mindre tavernerna.

    Vi åt lunch nästan varje dag vid ett ställe långt österut på stranden, som jag tyvärr inte minns vad de hette. Det var väldigt mycket inrett i orange och några av de som jobbade där hade tröjor det stod storbror, lillebror på och där har jag ätit det godaste pizzan i mitt liv - med grekiskt kött och fetaost.

    Otroligt bra service och väldigt god mat.

Svar på tråden Kreta-Rethymnon