• lilaorkide

Nej!!! Fick inbjudningarna fel stavat.

Fick mina inbjudningar idag!! Är fel stavat på välkomna. de har stavat det med 2 mm. alltså välkommna. 
    Han tog från en mall som de hade så han måste ha gjort fel på andras inbjudningar innan oss.

han sa vi skulleläsa igenom nogrant. men jag såg inte att de var fel på det då. fokusera bara på namn o datum. först hade habn skrivit fel datum.

vad skulle ni gjort. trycka nya o betala. 2000 kr till. eller säga att han får fixa nya gratid. är ett mindre tryckeri.. 

• Svar på tråden Nej!!! Fick inbjudningarna fel stavat.
  • förlovadflicka

Nej, vad dåligt! Men kan du inte kolla om du kan reklamera? 

• S och F

Ja, håller med förlovadflicka att första steg måste ju vara att kontakta tryckeriet. Kanske kan ni dela på summan för nya kort eller nåt sånt.

• lilaorkide

aaa ska ringa dom i morgon.  men jag fick ju chansen o läsa igenom. o jag såg inte det då. men det första jag såg när jag öppna dom hemma var att det var fel. så arg på mig själv!!! fast de är ettlitet tryckeri så måste de väl
    kunna stava det. så jag vet inte om han kommer säga att det var mitt fel:( 

• Willowfield

Har du kvar den du korrektur läste? Kolla först att det är samma fel där, ta sen kontakt och prata igenom allt. Kanske har du tur i oturen att felet inte fanns innan och då är det ju han som får stå för det, om inte så kanske han kan gå med på att göra nya gratis eller till lägre kostnad,
    Lycka till! 

• lilaorkide
    Willowfield skrev 2011-02-07 22:42:34 följande:
    Har du kvar den du korrektur läste? Kolla först att det är samma fel där, ta sen kontakt och prata igenom allt. Kanske har du tur i oturen att felet inte fanns innan och då är det ju han som får stå för det, om inte så kanske han kan gå med på att göra nya gratis eller till lägre kostnad,
    Lycka till! 
    aaa det är samma fel på den jag korrektur läste. tyvärr. man han sa kolla mest på datum namn o tel nummer så det är rätt. man tar ju för givet att de andra var rätt.
  • TheD

Det var inte så bra..........
    Betalade ni 2000:- för inbjudningarna? Oj jösses.

• pludie

Vi fick fel p[ v[ra inbudningar med, de stavade mitt namn fel! Men vi reklamerade det och allt fixades (och felet var med redan p[ det vi korrukturl'ste men vi missade det). Lycka till!

www.skruttplutt.wordpress.com 

• Sebastiána

Jag har jobbat mycket med trycksaker och läst massor med korrektur. Det har hänt både en och två gånger att varken jag eller mina kollegor sett felen förrän antingen korrekturrunda två (när vi egentligen skulle kolla om färger osv var rätt) eller när produkten var färdigtryckt. Inte mycket att göra åt tyvärr. Om vi har godkänt korret så har vi.

Hade det varit jag hade jag ändå ringt tryckertiet. De kan alltid hävda att ni godkänt korret och att ni därför får skylla er själva, men om de använt en mall och det är stavfel i den ligger ju ändå ursprungsfelet hos dem. 2000:- låter vansinnigt mycket, fast vi göra våra själva så jag har väl dålig koll.

• lilaorkide
    pludie skrev 2011-02-08 03:50:59 följande:
    Vi fick fel p[ v[ra inbudningar med, de stavade mitt namn fel! Men vi reklamerade det och allt fixades (och felet var med redan p[ det vi korrukturl'ste men vi missade det). Lycka till!

ok. ska ringa dom. o hoppas att det går bra. men ni behövde inte betala för nya?
  • förlovadflicka
    pludie skrev 2011-02-08 03:50:59 följande:

Bra service, sånt gillar vi :) 
  • Mumseli

vi fick också fel i våra inbjudningar men såg inte det förrän inbjudningarna redan var utskickade, trots att jag hade korrekturläst. Nu är det inte så mycket att göra :)
    (Kollade med med min kollega som är lärare i svenska om hon hade sett något stavfel i inbjudan hon fått, men hon såg helt frågande ut....:)) )

Hoppas det ordnar sig för er!!

• lilaorkide

så nu har det löst sig!! vi ska åka dit så får vi nya.de står för den kostnaden. de tyckte det var pinsamt att de stavat fel. så skönt nu kan jag släppa det. kunnde inte sova i natt.

• Willowfield

Härligt, vad bra, skönt att det är över :)

Svar på tråden Nej!!! Fick inbjudningarna fel stavat.