• Olga

Hjälp mig välja....

Jag och min m2b har alltid drömt om ett bröllop på stranden. Men har nyligen bestämt att vi inte ska vara själva utan att vi ska ha de närmaste med oss som vänner och föräldrar dvs. 25pers.Då har vi tänkt att ha det i Grekland eftersom det är nära för alla att ta sig dit... Har väldigt svårt att hitta några bröllopspaket i Greklan och vår bestman är grek, det är ju alltid bra med kontakter....Skrattande
    MEN igår va han hos oss och  presenterade hur det kunde se ut cirka vilken strand, restaurang, transtport....Och kom fram till att :
    det kommer kosta oss cirka 30 000 kronor med mat, transport, papper för vigsel och blommor....att maten kommer kosta typ 1000kr/pers men där höjer jag ögonbrynen när man tänker på att mycket av sakerna är inte inreknade och på de få bilderna man såg på restaurangen ser det ut som någon håla....

så man kan säga att jag är minst orolig på vad vi ska göra eftersom jag måste åka flera gng dit för att leta efter bättre restaurang och det är ju 7mån kvar!!!!

Vad gör man?? Ger man upp mitt dröm om bröllop på stranden eller kkör man på att ha det vart som helst så länge man har strand....???

Jag kan tänka mig att de flesta av Er kommer säga att jag ska glömma Grekland...men ska jag ge upp drömmen om strand bröllop eftersom det är det enda min m2b vill "bestämma" över??!?!?!!?

• Svar på tråden Hjälp mig välja....
  • Moster Stina

Strandbröllop låter jättefint.
    MEN jag bara undrar hur det bröllopet ser ut om det befinner sig 1000 solsyrkare där samtidigt?
    Sådant kan man kanske lösa...men jag bara undrade lite hur man brukar få till det.
    Andra här vet kanske?

Men lycka till med era bröllopsplaner i alla fall.
    Har ni ingen släkting till mannen förresten som kan hjälpa er välja en bra lokal?

• Olga

Nej..bara bestmannen som är därifrån.... Men eftersom det blir i septembeer är mkt mindre turister där och senare tänkte vi att det skulle vara på en liten strand eller bukt...så att man kan ha privat stund och ceremoni....

• 2011bröllop

Jag hade åkt ditt  en gång nu innan o fixat med allt  så jag fått mitt drömbrøllop  man kan fixa mycket på kort tid bara man planerar rätt  Lycka till !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Olga

jo, det är ju det jag befarar att jag måste... men hoppas att jag kan fixa allt i tid.... o kan hitta tid att få åka och få ledigt. men jag vill få mitt drömbröllop...

Svar på tråden Hjälp mig välja....