• förlovadflicka

Alla våra skönhetsknep!

Tänkte att vi kan göra en samlingstråd för alla våra skönhetsknep :)
    Här kommer några av mina:
    1. Plastpåsar med hudkräm i på fötterna över natten.
    2. Plastpåse på huvudet med inpackning i över natten.
    3. Alltid rengöra ansiktet morgon och kväll och smörja in.
    4. Alltid smörja mig efter att jag duschat.
    5. För oss med självlockiga /lite vågiga hår: När håret är blött, krama ur det och kläm på ur vattnet med händerna som om du klämde på en stressboll eller något (ni fattar va? :P) Gör sedan likadant med en kökshandduk (frottéhanddukar sliter på håret!!) Ta sedan en gelé eller annan produkt och krama in i håret och låt sedan självtorka. Rör inte håret mer än att du kanske kramar det lite för att få upp lockarna ibland. Funkar jättebra :)
    6. Har du en fuldag, ta någon rolig ögonskugga och någon snygg håracessoar.

• Svar på tråden Alla våra skönhetsknep!
  • Willowfield

Snarliknande din ena, olja in fötterna med massa olivolja, träd på sturmpor och påse ha över natten.
    Torrrborsta kroppen med ngn form av scrubb borste, en scotte, grov tvättsvamp innan duschen, ger suveränt len hud.
    Sista minuten i dischen ta så kallt vatten du bara kan på både kropp och hår, friskar upp
    En bastu tid minst en gång i månaden, ger en alldeles speciell ren känsla, passa på att ha balsam i håret sista 5 min i bastun suverän inpackning.
    skaffa en bra ansiktstvätt,
    har du pormaskar eller finnar använd inte för torra ansiktskrämer ger bara mer acne i slutänden, många ggr är det bristen på fukt som ökar produktionen av talg.
     ringblomme salva fnkar bra mot små rynkor.
    bivax salva bra mot förhårdnader.

kommer inte på fler just nu
    jo denna, glöm aldrig de små tingen i livet, en grön kvist en fågels kvitter, en annan människs leende, ju gladare du är i själen ju vackrare blir du.

• förlovadflicka
    Willowfield skrev 2011-02-07 00:11:09 följande:
    kommer inte på fler just nu
    jo denna, glöm aldrig de små tingen i livet, en grön kvist en fågels kvitter, en annan människs leende, ju gladare du är i själen ju vackrare blir du.
    Hihi, det var bra ;)
  • Fröken Stattin

Jag som nästan alltid har för bråttom på morgonen för att hinna smörja in kroppen efter duschen, använder babyolja som jag smörjer in mig med när fortfarande duschar Glad 

• förlovadflicka

Ska vi fylla på den här tråden lite? Har ni några produkter ni inte kan gifta er utan eller någon skönhetsritual som är oumbärlig? :)

• Kattpoet

Ingen smink eller lotion eller tvätta nyllet på morgonen under vinter, håller huden fin hela vintern.

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-08-08 18:29:01 följande:
    Ingen smink eller lotion eller tvätta nyllet på morgonen under vinter, håller huden fin hela vintern.
    Mm, på vintern gillar min hud inte vatten på morgonen, därför använder jag en rengöringsgel med ansiktsvatten från yves rocher som man bara duttar bort med en bomullspad och sedan en dagcreme i samma serie, huden känns verkligen redo för kylan efter den!
  • Kattpoet

Nja det mer det att blir det  minus grader kan lotionen eller fondation frysa fast på huden och då får du frysskador. Under natten hinner en  frisk hud göra sin egen lotion och det är tillräckligt för att huden ska må bra i kyla.

• SnuttisSessan

Jag använder fot scrub i ansiktet i bland. Den har mer korn än för ansiktet och gör att jag känner mig ren i ansiktet. Lägg ansiktsmasker och ställ dig sedan och diska - nytta med nöje.

Jag äter nattljusolja för att få fin och smidig hy :)

• FelizLane

Gah, dagkräm och foundation kan inte ''frysa fast''....Men däremot håller jag med om att inget vatten på vintermornar. Ansiktsvatten torka tort, serum en riktigt ordentlig dagkräm. Nu är det ju inte vinter.. :)

• FelizLane

Men jag ska peela mig dagen innan sova med lugnande fuktmask... Tvättar mig på morgonen lägger ett riktigt uppiggande, lystergivande serum. Dagkräm.

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-08-08 20:27:21 följande:
    Nja det mer det att blir det minus grader kan lotionen eller fondation frysa fast på huden och då får du frysskador. Under natten hinner en frisk hud göra sin egen lotion och det är tillräckligt för att huden ska må bra i kyla.
    Det fryser inte fast, och för den delen så torkar den innan man går ut. "krämen" som huden gör innehåller massa svett, hårprodukter från kudden osv och är därför nödvändig att bli av med.
  • Kattpoet

Det har iallafall funkat för mig och även en annan här på forumet och några till jag känner. 

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-08-08 20:47:48 följande:
    Det har iallafall funkat för mig och även en annan här på forumet och några till jag känner.
    Mm, men det är olika, vet inte hur gammal du är men som min mamma som är 39 gör aldrig någonting med sin hy och den är jättefin. Men jag är nitton och även om jag har väldigt fin hy för min ålder så måste jag alltid hålla efter den och sköta om den för att det inte ska bli onödiga pormaskar mm :)
  • Margaux
    SnuttisSessan skrev 2011-08-08 20:30:48 följande:

Jag använder fot scrub i ansiktet i bland. Den har mer korn än för ansiktet och gör att jag känner mig ren i ansiktet. Lägg ansiktsmasker och ställ dig sedan och diska - nytta med nöje.

Jag äter nattljusolja för att få fin och smidig hy :)

Det är faktiskt inte en så jättebra idé eftersom du "repar" huden med de grova kornen... Det bara irriterar och gör huden ojämn. Köp en scrub med lite fruktsyra i eller så istället som löser upp huden på ett skonsammare sätt.....
  • Kattpoet

Förlovadflicka, jag är  lite yngre än din mamma och det enda jag gör  med min hud är solskydd på sommaren  och ibland på våren  och ja visst  tvättar nyllet när jag är i dushen. 

Huden är lika fin som när jag var 18 som nu. 

• SnuttisSessan
    Margaux skrev 2011-08-08 21:23:08 följande:
    Det är faktiskt inte en så jättebra idé eftersom du "repar" huden med de grova kornen... Det bara irriterar och gör huden ojämn. Köp en scrub med lite fruktsyra i eller så istället som löser upp huden på ett skonsammare sätt.....
    Någon gång i bland gör jag ju det, spreciellt innan bröllopet :)
  • Moemoe

Jag har ett tips på en hemmagjord ansiksskrubb som jag hittade på youtube, har själv gjort den och tycker den funkar bra och luktar gott! Den är gjord av socker, flytande honung och extra virgin olivolja, länkar här till klippet. Jag är dock ganskae torr i delar av ansiktet (härligt med blandhud Drömmer) så jag lägger till hudkräm efter.

www.youtube.com/user/MichellePhan

Angående diskussionen om att tvätta eller inte tvätt ansiktet och smörja under vintern (om jag får hoppa inGlad), alla har ju olika känslig hud och olika hudtyper. Min hud i ansiktet känns en storlek för liten om jag inte smörjer den efter duschen, speciellt på vintern, medan en kompis inte alls behöver smörja och har fin fin hud. Så det finns nog ingen universel sanning om det. Men jag har även hört om en bekand som smörjde sitt barns ansikte innan de gick ut när det var mycket kallt, varav barnet blev helt röd och fick ont osv. Har dock inte upplevt det själv någon gång, kanske hudkrämer som innehåller mer vätska (mer flytande ansiktskrämer)?

Kärlek!
Svar på tråden Alla våra skönhetsknep!