• ClaraH

Vad ska ni ha för smycken?

Jag skulle vilja se bilder på vad ni tänker ha för smycken; örhängen, halsband och armband. Kommer ni att ha både örhängen och halsband?

• Svar på tråden Vad ska ni ha för smycken?
  • Etheleglin
    ClaraH skrev 2011-02-08 21:29:19 följande:
    Jag har en v-ringad omlottringning. Ganska djupt dekoltage. Jag har ofta lite större halsbank men jag har ingen aning om vad jag ska ha till. När det gäller örhängen har jag fastnat lite för ett par jag såg på mässan den var en stor hängande sötvattenspärla med ett hänge i guld med en liten diamant. Gillade verkligen dem men vet inte alls vad jag ska ha för halsband, därför vill jag gärna ha tips.
    Kan du ha ett matchande hänge i en tunn, lite längre kedja till?

Känns kanske bäst att inte bryta ringningen på klänningen med något allt för runt halsband. Och om du själv brukar ha halsband till vardags så kan det se tomt ut utan, även om det inte skulle se tomt ut på någon annan. 
  • ClaraH
    Etheleglin skrev 2011-02-09 10:22:10 följande:
    Kan du ha ett matchande hänge i en tunn, lite längre kedja till?

Känns kanske bäst att inte bryta ringningen på klänningen med något allt för runt halsband. Och om du själv brukar ha halsband till vardags så kan det se tomt ut utan, även om det inte skulle se tomt ut på någon annan. 
    Det var en jättebra idé. Jag har en guldkedja som jag fått i doppresent och då kan jag titta efter ett hänge som passar örhängena. Det ska jag verkligen kolla på! Tack för tipset!
  • Etheleglin
    ClaraH skrev 2011-02-14 16:17:40 följande:
    Det var en jättebra idé. Jag har en guldkedja som jag fått i doppresent och då kan jag titta efter ett hänge som passar örhängena. Det ska jag verkligen kolla på! Tack för tipset!
    Det låter jättebra! Både emotionellt att bära doppresenten och att matcha halsringning och örhängen med form och hänge (kanske som sagt ett exakt likadant som örhängena?). Lägg gärna ut en bild i din blogg om du hittar något som du väljer att bära, vore kul att ser hur min tanke blev i realiteten. Skrattande
  • Chicita

Det här är de smycken jag ska ha, plus pannsmycket som ligger i mina foton här...
    Ville ha något från LOTR och vad bättre då än Arwens Evenstar Skrattande 
  • ClaraH
    Etheleglin skrev 2011-02-14 22:29:22 följande:
    Det låter jättebra! Både emotionellt att bära doppresenten och att matcha halsringning och örhängen med form och hänge (kanske som sagt ett exakt likadant som örhängena?). Lägg gärna ut en bild i din blogg om du hittar något som du väljer att bära, vore kul att ser hur min tanke blev i realiteten. Skrattande
    Ja, lovar att lägga ut, men det dröjer nog ett tag. Jag ska planera in att åka till Sickla där jag hoppas finna örhängena först. Hoppas jag kan hitta matchande hänge där också.
  • ClaraH

Idag ska jag hämta mitt beställda smyckeset. Jag har bigragit med lite guld och har fått välja ut den stora barockpärlan till hänget. Jag fick också välja ut diamanter och pärlor till örhängena, det kommer att bli ett helt unik set för mig. Kul faktiskt! Jag får väl lägga ut en bild när jag kommer hem.

• Nikeh

Jag ska ha örhängen och halsband. Örhängen är enkla pärlörhängen (inga hängande alltså). Halsbandet är ett pärlhalsband, ganska "kort", så det hänger nära runt halsen. Min klänning är ganska mycket i sig, så därför kändes pärlsmycken som det mest klassiska och stilrena. 
    Ordnade för övrigt detta idag, så nu känns det mycket bra! Glad  

• hjgs

Jag ska ha dessa till en axelbandslös klänning som är hjärtformad upp till, halsbandet friade sambon med :) han ska ha matchande manchettknappar. sedan ska jag ha ett smalt armband med vita och blå strasstenar, då får jag in något gammal, något blått och något fått då jag fick armbandet av en barndomskompis när vi konfirmerades. döskalle smyckerna är inte direkt bröllop men jag älskar hela kollektionen och dom är "jag" :)
Svar på tråden Vad ska ni ha för smycken?