• elisabettan

Festhäfte eller ej?!?!?!?!?!

Haha! Här kommer nu ett vad man kalla typiskt inför-festen-nerver-dilemma!

Kort sammanfattning: Vi blir bara 17 stycken på bröllopet. Denna nätta skara består då av närmaste familjen, någon moster och någon vän. De flesta har träffats och är ju faktiskt släkt! Festen blir på en restaurang, dock i ett eget rum.

Vår toastmaster blev besviken när vi sa att det inte blir något festhäfte eftersom det inte kommer bli några sånger till bords. Men vi vill iaf ha ett menykort så våra gäster vet vad som serveras.

Nu har jag börjat vela, så här 24 dagar innan bröllopet! Tungan ute

Därför behöver jag nu få stöta och blöta detta med er!

Ett litet häfte med menyn och kanske bilder på oss som små? Men sen mer då?

Är det värt att lägga ner tid på detta eller ska vi bara strunta i det?

Ös på med kommentarer nu tjejer! I NEED YOU!!!!!Hjärta

TACK!

• Svar på tråden Festhäfte eller ej?!?!?!?!?!
  • 1700tal

Vill ni verkligen sitta och sjunga i en restaurang då? Har aldrig fattat det där med allsånger på bröllop, det är ju ingen kräftskiva.. Men det är jag det... Hursom, kanske ha med lite kurisosa om restaurangen/stället/vigselplatsen (om det nu har nåt kul att berätta). Några ord om er, sånt de andra inte vet. Nåt lite romantiskt minne ni har. Beror ju så mkt på hur ni är som personer, om sånt uppskattas. Kanske vill era närmaste spara ett sånt häfte trots att de känner er väl och redan vet allt? Några bilder på er (fast skulle hellre ha bilder på er tillsammans, både gamla och nya) låter väl bra?

• elisabettan

NEJ, vi ska inte ha sånger och sjunga. Är intresserad av tips på vad vi kan fylla ut häftet med mer än menyn. 

Lite info om stället var ju ett bra tips.

Tack!

• BlackWIngedAngel
    1700tal skrev 2011-02-05 21:23:38 följande:
    Vill ni verkligen sitta och sjunga i en restaurang då? Har aldrig fattat det där med allsånger på bröllop, det är ju ingen kräftskiva..  
    Jag kan i och för sig tycka att det beror på hurdan fest man har om det passar eller inte. På en herrgård, ett slott eller en mer strikt fest är det kanske inte så passande, men i en bygdegård kan det vara ett trevligt inslag för att lätta upp stämningen.
  • Willowfield

En fest är väl ändock vad man gör den till, vare sig man befinner sig i slott eller koja :)
    Festhäfte kan ju om man gillar det vara roligt att ha kvar som minne. Nu känner du ju dina gäster bäst, så varför inte göra ett litet häfte med sådant som du vet de skulle gilla elelr kanske ett häfte som är både ett häfte och en litenh gästbok där var och en kan skriva lite till dem de vill  

• elisabettan

Vi kommer att ha ett menykort, så varför inte passa på att göra lite mer av det. Det var vår tanke. Har börjat fila på en tidsaxel, men är inte riktigt nöjd. Har även kastat ihop ett släkttråd. Men som sagt, egentligen så vet vi ju hur vi är släkt. Men det är ändå en symbolisk handling med. Att grafiskt sätta samman våra familjer, jag gillar den tanken.

Vi får väl se. Det blir kanske bara menykort iaf.

• BlackWIngedAngel
    Willowfield skrev 2011-02-06 00:03:52 följande:
    En fest är väl ändock vad man gör den till, vare sig man befinner sig i slott eller koja :)
    Självklart, men jag syftade just på allsången. Att den kanske inte passar lika bra på alla ställen.
  • Chicita

Hur formellt vill du ha det?

Om du inte ska ha det jätteformellt så kan du ju göra en ordfläta där ordet är något som har med er att göra.
    Eller något åt det hållet.
    Släktträd tycker jag låter jättetrevligt Glad
    Funderar på att göra ett sånt till oss också och sätta upp på väggen som en vepa.
    Men problemet är att av 85 personer så är 10 vänner till oss, 10 är släkt med mig och resten är hans släkt. Så det trädet kommer se lite roligt ut i så fall Solig

• JulyBrud

Vi kommer vara 95-100 personer, utan festhäfte :) så jag tycker inte man behöver ha ett bara för att. Man ska givetvis ha ett om man vill ha ett och det passar till festen! Vi kommer ha ett värdpar som gjort ganska många bröllop och dom vill alltid göra varje bröllop annorlunda och kreativt, när jag sa att man kanske ska ha meny i af? så sa (min syster då) dom att maten kan presenteras på annat vis, allt beror på hur man gör det! Vi vill ha en stor pampig fest som ändå är avslappnad med mkt skratt, så vi har valt att slopa häftet totalt, då jag litar till 100% på att dom kommer göra det på sitt sätt och att det blir bra! & vi ska inte ha nån allsång heller, har aldrig vart min/vår grej, mkt härliga solo-insatser från musikaliska vänner istället :P
    Kontentan av mitt pladder; om ni inte är säkra på att ni vill ha det, och ni inte vet om det är värt att lägga ner tiden, ja, då hade i af inte jag haft med det. (sen känner jag ju inte er toastmaster, men ta diskussionen med honom och se om när man "brainstormar" lite, kanske ni kommer fram till lite andra roliga lösningar på saker och ting)

• elisabettan
    JulyBrud skrev 2011-02-06 14:47:42 följande:
    Vi kommer vara 95-100 personer, utan festhäfte :) så jag tycker inte man behöver ha ett bara för att. Man ska givetvis ha ett om man vill ha ett och det passar till festen! Vi kommer ha ett värdpar som gjort ganska många bröllop och dom vill alltid göra varje bröllop annorlunda och kreativt, när jag sa att man kanske ska ha meny i af? så sa (min syster då) dom att maten kan presenteras på annat vis, allt beror på hur man gör det! Vi vill ha en stor pampig fest som ändå är avslappnad med mkt skratt, så vi har valt att slopa häftet totalt, då jag litar till 100% på att dom kommer göra det på sitt sätt och att det blir bra! & vi ska inte ha nån allsång heller, har aldrig vart min/vår grej, mkt härliga solo-insatser från musikaliska vänner istället :P
    Kontentan av mitt pladder; om ni inte är säkra på att ni vill ha det, och ni inte vet om det är värt att lägga ner tiden, ja, då hade i af inte jag haft med det. (sen känner jag ju inte er toastmaster, men ta diskussionen med honom och se om när man "brainstormar" lite, kanske ni kommer fram till lite andra roliga lösningar på saker och ting)
    Så spännande det låter, ert bröllop skulle jag vilja vara gäst ¨på. TACK för dina åsikter, just nu lutar det åt att det inte blir något häfte! Jag orkar nämligen inte!
Svar på tråden Festhäfte eller ej?!?!?!?!?!