• La Litchi

Händer och naglar

Hej!

Önskar lite hjälp kring händer och naglar.

Sitter med vintertorra händer och det känns som att trots att man smörjer in händerna så är de lika torra efter ett tag. Är det någon som har några dunderknep?

Likaså är inte naglarna i toppform heller. Funderar på om jag kommer lyckas få riktigt fina naglar till bröllopet eller inte. Är det någon som har bra knep för detta? Eller bör man göra naglar? Har aldrig gjort naglar. Ni som är vana inom detta? Vad ska man tänka på o.s.v? Vill inte att det ska se för onaturligt ut i alla fall.

Tacksam för hjälp! Glad

• Svar på tråden Händer och naglar
  • AnnaJacob

Jag arbetade i en skönhetsbutik innan och har provat de flesta handkrämer...det var fördelen med att jobba där..=) Den helt klart bästa är (enligt mig) 8 hour hand creme. Den kostar ju en hel del, men är hur bra som hellst. Ett annat tips är att smörja in händerna i olivolja och sen ta på tyghanskar (finns på apoteket) och ha det på under natten.

• Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-02-07 08:26:58 följande:
    Därför att dom enda vi har att tillgå här i Borlänge är klantarslen? Flört

nejdå... men vi har en stor nagelsalong och det är mer principen "snabbt och våldsamt" och nästan alla som har startat egna salonger kommer därifrån.
    De FÅ som har gått annan utbildning är så fullbokade med stamkunder att dom inte tar in andra.
    Jag lider med er
  • Chicita
    Vi2alltid skrev 2011-02-07 20:45:55 följande:
    Jag lider med er
    Som tur är så växer ju naglarna ut relativt snabbt Glad
    Så i det stora hela är det värt det...
  • Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-02-07 21:04:39 följande:
    Som tur är så växer ju naglarna ut relativt snabbt Glad
    Så i det stora hela är det värt det...
    Mm.. fast jag är ju nagelibtare så mina naglar är ganska hårt ansatta som det är!
  • Chicita
    Vi2alltid skrev 2011-02-07 21:07:45 följande:
    Mm.. fast jag är ju nagelibtare så mina naglar är ganska hårt ansatta som det är!
    Mina naglar är så hårda att jag får ont i tänderna om jag biter på dom *S*
    Så jag har som tur är inte dom problemen...
    Däremot är dom fula, kantiga med jättefula nagelband (hur jag än smörjer, filar pillar och petar på nagelbanden med såna där speciella pinnar).

• Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-02-07 21:12:03 följande:
    Mina naglar är så hårda att jag får ont i tänderna om jag biter på dom *S*
    Så jag har som tur är inte dom problemen...
    Däremot är dom fula, kantiga med jättefula nagelband (hur jag än smörjer, filar pillar och petar på nagelbanden med såna där speciella pinnar).

Synd att du inte bor i Karlstad, tjejen som jag går till skulle säkert kunna göra underverk med dina naglar!
  • lunah

Någon som kan rekommendera någon "nagelfixare" i gbg?

Har tidigare gått hos en väldigt bra i Halmstad, men inte hitta någon ny här.

Tips? 

Bröllop 28/5 2011
  • förlovadflicka
    lunah skrev 2011-02-07 21:30:08 följande:
    Någon som kan rekommendera någon "nagelfixare" i gbg?

Har tidigare gått hos en väldigt bra i Halmstad, men inte hitta någon ny här.

Tips? 
    Bröllop 28/5 2011
    Vem har du gått till i Halmstad? Behöver tips :) 
  • Chicita
    Vi2alltid skrev 2011-02-07 21:16:38 följande:
    Synd att du inte bor i Karlstad, tjejen som jag går till skulle säkert kunna göra underverk med dina naglar!
    Ja det var lite långt att åka... :S

Men jag har inte gett upp hoppet om att kunna få pressa in mig hos nån av dom få BRA nagelfixarna här.
    Men vi får väl se hur det går, annars kan jag leva med fula naglar efteråt ett tag, bara dom ser bra ut på bröllopet :D 
  • Sebastiána

Mina händer var jättefnasiga förra vintern. Inget hjälpte. Inte förrän jag var på Gilda-skolan på scrubb och aromainpackning. Detta gjorde jag för att hela kroppen behövde en omgång, jag tänkte inte på händerna. Efter den behandlingen var allt fnas borta. Knepet var alltså kraftig scrup som man sköljer bort och sedan smörjer man in med rikligt med olja som får tränga in ordentligt - man kan ha plastpåsar på också.

• MrsT2011

Det är verkligen hopplöst på vintern, naglarna blir ju spröda som småkakor... Stärker man dem om man lägger på underlack och låter dem växa ut? Jag vill inte gå och bygga naglar utan tänker mig en vacker manikyr till bröllopet när mina egna naglar vuxit sig längre och starkare. Har gott hopp om detta då bröllopet är i juni, på våren brukar ju händerna må bättre.

• lunah
    förlovadflicka skrev 2011-02-07 22:05:19 följande:
    Vem har du gått till i Halmstad? Behöver tips :) 
    Malin på Kropp & Själ - hon är helt fantastisk! Riktigt trevlig tjej!
    Bröllop 28/5 2011
  • La Litchi

Oj så många tips. Tack Skrattande

Har, sen jag skrev inlägget, använt nagelolja och ett stärkande genomskinligt nagellack och det har hjälp lite. Det tänker jag fortsätta med i kombination med att testa någon av era handkrämer som ni rekommenderat.

Svar på tråden Händer och naglar