• my heart

    maj bröllop 2011

    hej vill pendla lite tankar å så med fler som ska gifta sig i maj...
    hur långt har ni kommit?

    jag ska gifta mig den 7/5 och det känns som mycket är klart.
    Ringar, lokal, mat, frisör, naglar, klänning, inbjudan skickad......
     

  • Svar på tråden maj bröllop 2011
  • my heart
    Anatheme skrev 2011-02-18 11:25:05 följande:
    my heart:

    Nej det blir ett litet bröllop för 30 personer. Vi har bestämt oss för att skicka inbjudningarna en månad tidigare. Två månader innan känns lagom när det bara blir närmsta familjen tycker vi...
    Vår budget ligger på 30-35...
    Beställa ringarna, hitta brudgummens kläder och beställa näbbkläderna är det viktigaste just nu. Jag har lite beslutsångest över näbbklännkingen, därför jag avvaktar... Jag har hittat en för 750 kronor, jag tycker den är jättefin men hon kommer ju inte kunna använda den fler gånger... Så jag funderar på att antingen försöka hitta en billigare, eller sälja den efter bröllopet...

    Vad har ni kvar att göra?
    ja vad har vi kvar att gör?!!! 
    Lite pyssel som meny kort och sånt som är till middagen.
    har förmodligen glömt hälften! Men vi har ett suveränt duktigt värdpar som har allt glas klart för sig, känns det som, och det känns ju väldigt tryckt!

    vi ären familj som har två brn och det rullar kan man säga, så de är ganska skönt att andra har koll!

    Hur är det med er alla, varit tillsamans länge, barn??

    Vi firar ju 12 år, kanske ärdet skillnad när man sk gifta sig när man bara har varit ett par i några år och bara har varandra?! vet inte jag, skulle nog känna mer pirr då ja, klart jag älskar "gubben min" men det är ju heeelt klart på ett annat spår, eller va man ska säga! Vi har så många år i ryggen och "känner varandra utan å innan"!

    Gifter ni er av budskapet eller för att det ska bli kul...?
    jag gör ju det av båda själen, men framförallt att det ska bli så kul!!!

    Kram 
  • Millemoj

    Ska gifta mig den 21 maj! har fixat det mesta känns det som. Ska skicka ut inbjudningar nu i början på nästa vecka!

    Detta är ordnat:
    - Vigselförättare
    - Partytält bokat
    - Klänningen, skor, accessoarer, underkläder
    - Färgtemat, till viss del dukning och dekorationer
    - Tårtan
    - Brudbuketten - enkel med vita kallor
    - Mannens klädsel genomtänkt men ej inköpt
    - Brudfrisyren och smiket fixar jag själv
    - Transport från vigselplatsen till festen
    - Duktig hobbyfotograf i familjen
    - Spellista på Spotify med vackra låtar & en för dansen på kvällen
    - Ingångs/utgångsmusik - Jagged Edge Let´s get married. Den långsamma varianten in och remixen på vägen ut!
    - Valt låt till brudvalsen

    Sen är det inköp av mat (vi ska ha egentillagad italiensk buffé), dryck som är kvar! Ändingar av klänningen lär väl tillkomma också, sen finslipning av bordplaceringen som just nu är en grov skiss...

    Känner att man kan ta det lite lugnt nu framöver i planeringen - det är skönt!

  • Elvismor

    Vi ska också gifta oss den 28 maj. På Österlen blir det.

    Vi är färdiga med de stora sakerna:
    kyrka, präst, lokal, mat, bådas kläder, frisör (sminkar mig själv), transport, skor, inbjudningarna skickades för flera veckor sedan, fotograf (en kollega som är superduktig), bukett (också kompis som är duktig), Dj (även där kompis), ringen är designad och hämtad (och betald, ajaj sa plånboken), klänning till dottern.

    Kvar att göra: 
    åka till Tyskland och handla sprit, tänka igenom och fixa bordsdekorationer och andra dekorationer till lokalen, accesoarer till mig.

    Jag har säkert missat tusen saker, men det känns ganska bra. Har också börjat göra lite scheman för dagen (är lite kontrollfreak). Både hur min dag ser ut, hur tiden planeras för hela dagen och vad kökspersonalen ska göra och förbereda. Tyvärr jobbar min sambo jättemycket och är inte heller så jätteintresserad av allt "lullull" så det mesta gör jag själv. Är era män engagerade i blommor, dekorationer och annat? 

  • Millemoj
    Elvismor skrev 2011-02-26 23:40:34 följande:
    Jag har säkert missat tusen saker, men det känns ganska bra. Har också börjat göra lite scheman för dagen (är lite kontrollfreak). Både hur min dag ser ut, hur tiden planeras för hela dagen och vad kökspersonalen ska göra och förbereda. Tyvärr jobbar min sambo jättemycket och är inte heller så jätteintresserad av allt "lullull" så det mesta gör jag själv. Är era män engagerade i blommor, dekorationer och annat? 
    Vad roligt! vi ska också gifta oss på Österlen, en vecka före er... Känner igen mig i det du skrev - är också värsta kontrollfreaket! Trodde aldrig att jag skulle vara så "inne" på det här med bröllopet men har blivit ett roligt projekt!!

    Min blivande är väl inte hellr så engagerad i de bitarna du nämnde, han är bara glad att vi ska gifta oss- resten spelar inte så stor roll som han säger...
  • LSJS
    inwe skrev 2011-02-06 10:06:18 följande:
    Ah, va kul! Vi kommer från Björnlunda vi, bor dock inte där nu. Utan bor i Södertälje :) Eskilstuna är vackert, gifter ni är i den pampiga kyrkan?

    Ja, det är fullt upp kan jag tänka mig =) Jag har fullt upp med en jag =) Men brukar också kika in här ibland för o läsa lite, alltid kul o dela lite tankar.

    Vi kommer ha vitt, rosa & svart som tema.. :)  
    Vi gifter oss på landet 2 mil utanför stan i en söt lantkyrka vid en sjö (min profilbild) och ska ha festen i anslutande församlingshem! VI hade sommarstuga därute förut och det ligger otroligt vackert! Vi ska bara försöka hitta transport hem för alla så att inte alla kör bil.....vi vill nämligen att det ska bli ett riktigt party!!!  

    ja, vi har hittat mycket tips och inspiration här av andra! Ska väl försöka bli bättre på att dela med mig av våra tips! Det är så kul för jag har en väldigt engagerad blivande man som är delaktig i allt bitar i bröllopsplaneringen!
    20110528
  • Anatheme
    Millemoj skrev 2011-02-26 19:08:35 följande:
    Ska gifta mig den 21 maj! har fixat det mesta känns det som. Ska skicka ut inbjudningar nu i början på nästa vecka!

    Detta är ordnat:
    - Vigselförättare
    - Partytält bokat
    - Klänningen, skor, accessoarer, underkläder
    - Färgtemat, till viss del dukning och dekorationer
    - Tårtan
    - Brudbuketten - enkel med vita kallor
    - Mannens klädsel genomtänkt men ej inköpt
    - Brudfrisyren och smiket fixar jag själv
    - Transport från vigselplatsen till festen
    - Duktig hobbyfotograf i familjen
    - Spellista på Spotify med vackra låtar & en för dansen på kvällen
    - Ingångs/utgångsmusik - Jagged Edge Let´s get married. Den långsamma varianten in och remixen på vägen ut!
    - Valt låt till brudvalsen

    Sen är det inköp av mat (vi ska ha egentillagad italiensk buffé), dryck som är kvar! Ändingar av klänningen lär väl tillkomma också, sen finslipning av bordplaceringen som just nu är en grov skiss...

    Känner att man kan ta det lite lugnt nu framöver i planeringen - det är skönt!
    Vi ska också ha italiensk buffé, fast inte egentillagad ;) Vi kommer vara ha vigseln, middag och övernattning i samma lokaler, det är liksom en gammal gård, såhär ser det ut: http://www.trantorp.com/?page_id=4
    Det är ganska skönt för vi har ju liksom allting avklarat så sätt. Personalen fixar och vi betalar =)
    Det som är kvar nu är fortfarande beställningen av barnens kläder, hitta brudgummens kläder, beställa lila stay-ups till mig... Hmr... Sen är det mesta nog klart.
    Imorgon kommer folk få inbjudningarna, vi har hållt det hemligt så det ska bli skönt att kunna börja prata med folk om det.
  • Millemoj
    Anatheme skrev 2011-03-02 20:53:18 följande:
    Vi ska också ha italiensk buffé, fast inte egentillagad ;) Vi kommer vara ha vigseln, middag och övernattning i samma lokaler, det är liksom en gammal gård, såhär ser det ut: www.trantorp.com/
    Det är ganska skönt för vi har ju liksom allting avklarat så sätt. Personalen fixar och vi betalar =)
    Det som är kvar nu är fortfarande beställningen av barnens kläder, hitta brudgummens kläder, beställa lila stay-ups till mig... Hmr... Sen är det mesta nog klart.
    Imorgon kommer folk få inbjudningarna, vi har hållt det hemligt så det ska bli skönt att kunna börja prata med folk om det.
    Ja på sätt och vis är vår buffé inte egentillagad heller, min systers man är från Italien och jobbar som kock så han lär väl åka på det mesta av tillagningen... Sen får vi en hel del av maten till samma inköpspris som restaurangen han jobbar på får köpa in det för, så det är skönt!
  • Millemoj

    Anatheme - vi har också hemlighållt det här med bröllopet så visst är det skönt att kunna börja prata om det!

  • kåbe

    Vi gifter oss den 21 maj men har inte kommit riktigt så långt som er andra (och ändå tycker jag att vi är stort sett klara...) Vi har bokat kyrka och lokal, köpt ringar och klänning, fixat solist, och skickat ut inbjudningarna (osa 15 april). Svärisarna har ordnat transport. Det som är kvar är...tja, resten. Men det stora är väl mat, dryck och tårta och vi tänkte beställa catering så då behöver man väl inte vara ute flera månader i förväg. Sedan är det ju musik till festen, men vi fixar en lista på datorn, utse toastmaster (ska fråga syster), kanske planera lekar eller liknande, sambons kläder (men han tar nog sin kostym), skor, boka ev. frisör och lite småpyssel. (blommor tänker jag plocka själv dagen innan)

    Till skillnad från många andra är vi inte ett dugg stressade, tycker det är lååångt kvar. Å andra sidan borde vi nog snabba på lite: vi är nämligen bortresta 19 mars - 11 april, en för tidigt bröllopsresa. Det blir nog en hektisk sista månad...Skrattande

  • my heart
    kåbe skrev 2011-03-03 19:05:32 följande:
    Till skillnad från många andra är vi inte ett dugg stressade, tycker det är lååångt kvar. Skrattande
    hahah jag är inte heller alls stressad! Tycker att det finns jur mycket tid som helst, fast det gör det ju inte! Har inte gjort eller planerat något nu på en hel månad, minst!
  • Diamanten90

    28 maj gifter vi oss:) Det mesta är fixat. En del pyssel kvar, ska beställa blommorna, provkammas, provsminkas, prata med kantorn, se på festlokalen, köpa brudpar mm. Börjar kännas lite stressigt nog.


    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • my heart
    MagicBride skrev 2011-05-02 18:44:54 följande:
    Ja oj oj oj på lördag smäller det
    Då är vi två då
    en sak bara.... idag snöar det!!!! Halåååååååååååååå jag har inte beställt ett vinter bröllop!!!! Grrrr
  • SnowFairy
    Vi gifter oss den 14:e i Linköping
    Jag kan inte förstå att det bara 1,5 vecka kvar!

    Nästan allt är klart nu. Vi ska bara skriva ut resten av fästhäftena och placeringskorten. Sen nästa onsdag ska jag hämta min klänning som har sytts in. 
Svar på tråden maj bröllop 2011