• Salat

Ingång och utgångsmusik

Vilken ingångs och utgångsmusik skall ni ha i kyrkan när ni gifter er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-06 00:18
    ... och vilka sånger skall er solist sjunga i kyrkan??

• Svar på tråden Ingång och utgångsmusik
  • Emmilie87

Vi ska ha Forrest Gump som ingång, och Underbart-Kalle Moraeus :)

• Å och D

Vi har inte riktigt bestämt oss än men vi tänker bland annat

Ingång
    Rid över skog
    Pomp & Circumstance
    Ciderhusreglerna
    Änglagård
    Ode to joy (Beethoven)
    Air (Bach)

Solo
    Utan dina andetag
    I folkviseton

Utgång
    If I used to love you
    Since I been lovin you
    For once in my life
    Nonsomdu (Peter Le marc)

Det är dessa vi väljer mellan... Beslut återstår att tas :)

• Å och D

Solosång som är vacker är också

Du är aldrig ensam, Mauro Scocco. och såklart... She med Chales Aznavour (stavning?) Underbar underbar, men bara riktad till kvinnan

• Sörön10

Vi hade såhär:

In - Delsbo brudmarsch
    Ut - En egenskriven brudmarsch.
    Solo - Utan dina andetag
    Solo - Speak softly love (Love theme från Gudfadern)

Och två sommarpsalmer! 

• LSJS
    Jeliqa skrev 2011-02-03 22:16:16 följande:
    Vi skall ha Pachelbel's canon i D till ingång och förmodligen Over the rainbow/what a wonderful world - Israel Kamakawiwoole som utgångslåt.

canon D ska ni ha den förinspelad på cd-skiva eller ska kantorn spela den på orgel/piano och hur låter det då? Jag skulle gärna vilja ha den i originalversion med stråkar och hela balletten och det måste väl vara okej att ha i kyrkan?
    20110528
  • Tittski

vi ska gå in till armagedon låten, och ut har vi ej bestämmt än....

• Geogaddi

Om jag får bestämma så ska vi ha den klassiska bröllopsmelodin som ingång, utgång blir troligen någonting av Yann Tiersen. Forrest Gump var ett väldigt hett tips också. Tack Emmilie87!

• Jeliqa
    LSJS skrev 2011-02-09 10:21:43 följande:
    canon D ska ni ha den förinspelad på cd-skiva eller ska kantorn spela den på orgel/piano och hur låter det då? Jag skulle gärna vilja ha den i originalversion med stråkar och hela balletten och det måste väl vara okej att ha i kyrkan?
    20110528
    Kantorn skall spela den på orgel/piano är det tänkt. Det finns klipp på youtube när de spelar på piano har jag för mig, det är såklart finare med stråkar och allting men vi vill ha det lite enklare och "live" så det får bli piano/orgel för oss :)
  • LSJS

Tack för svar! Ska föreslå och se om vår kantor kan spela den live så får vi bestämma oss efter det. För det är ju som du skriver enklare och finare med live! och att hyra in en stråkkvartett är inte aktuellt

20110528
  • Fini

Ska ni ha inspelade låtar då när ni går ut? Vår kyrka är så liten att det bara går in ett elpiano. Hade gärna haft en halv orkester, men det går inte riktigt >.<

• 2010 2010

Ingång funderar vi på:
    reminicsent joy
    Hymne
    Canon in d
    Can you feel the love tonight
    Underbart

Solosånger:
    Utan dina andetag plus en till som vi inte bestämnt men vi funderar på:
    Annies sång
    This i promise you (richard marx)
    This i promse you (ronan keating)
    Amezed
    Kärleksvisan

Har beslutsångest =)

• Gwennie
    hernameispekka skrev 2011-02-03 22:01:42 följande:
    Ingång ska vi nog ha den klassiska mendelssohn och till utgång we're man and wife - michelle featherstone :)
    Aldrig hört We are man and wife, men det sitter ju som en smäck efter löftena! Åkte rakt in i spellistan när jag lyssnade på den :)
  • MrsT2011
    Salat skrev 2011-02-03 21:42:05 följande:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-06 00:18
    ... och vilka sånger skall er solist sjunga i kyrkan??
    - Av längtan till dig, Åsa Jinder
    - Kärleken förde oss samman, Ulf Lundell
    - Songbird, Eva Cassidy (Vän av ordning här på BT är noga med att Fleetwood Mac gjorde originalet, men jag ska be solisten hämta inspiration från Cassidys version, för den är mycket bättre.)
  • Geogaddi

Nu kanske jag hamnar lite "off-topic", men när det gäller eventuell solosång i kyrkan så vill vi gärna ha:

"Små lätta moln" - Pugh Rogefeldt (ngt lägre än originalet) och "Visa från kåkbrinken" - Sofia Karlsson

Båda gör sig nog bäst tillsammans med gitarr, men frågan är hur akustiken blir i kyrkan. Det kanske låter jättekonstigt. Vad tror ni?

• BlivandeFruW

Vi funderar också mycket på musiken.
    Både Fästmannen och jag är Disneynördar så någonstans blir det Disneymusik, kanske A whole new world från Aladdin som utgångsmusik. Som ingångsmusik tror jag vi ska ha Jig and fireworks från Den Lilla sjöjungfrun om det går att genomföra.

Som solosånger funderar vi bland annat på:
    Always be right there - Bryan Adams
    Everything i do - Bryan Adams
    Pratar med min müsli - Per Gessle

Min svåger och svägerska hade Come what may från Moulin rouge som solosång, otroligt vacker!
    Och det bästa var att det var min blivande man som sjöng duett med brudens kompis ;)

Svåra grejer det här =P
    Lycka till!

• nsdtr

Så här blir det nog för oss

In -Ronja Rövardotter, rider i skogen

Solosånger - Du är allt, Sonja Aldèn och Utan dina andetag,
    Kent eller Ännu doftar kärlek, Marie Fredriksson

Ut - Änglagård

• TheD

In- Estlands Nationalsång
    Ut- Felix Mendelssohns bröllopsmarsch

Solosånger vet vi inte då vi inte ens  vet om vi har någon solist.... Men enönskan är "Kärleksvisan" och sen ev. "Higher".

• loluna

In: Canon in D
    Ut: Underbart
    Solo: From this moment on, om vi får tag på en solist  vill säga=)

• MrsT2011
    Geogaddi skrev 2011-02-14 16:38:16 följande:

Nu kanske jag hamnar lite "off-topic", men när det gäller eventuell solosång i kyrkan så vill vi gärna ha:

"Små lätta moln" - Pugh Rogefeldt (ngt lägre än originalet) och "Visa från kåkbrinken" - Sofia Karlsson

Båda gör sig nog bäst tillsammans med gitarr, men frågan är hur akustiken blir i kyrkan. Det kanske låter jättekonstigt. Vad tror ni?

Åh, älskar små lätta moln! Originalet spelas ju på gitarr och det brukar funka alldeles utmärkt med en ensam gitarr och en mikrofon i kyrkan. Kolla med kantorn för säkerhets skull, det kan bero på kyrkans storlek.
  • Miceme

Vi ska ha de klassiska marscherna som in och utgång vet inte vilken som ska vara in och vilken vi har valt som ut.

Som solosång ska vi ha
    truly madly deeply- savage garden
    och
    Det finast av allt - Thorleifs

Det blir min syster som både sjunger och spelar piano

Svar på tråden Ingång och utgångsmusik