hmmmmm vad för mat
hej
vi har sagt att vi ska ha kall buffé på vårt bröllop, kanske lite budgetvarning har jag hört men det struntar jag i.... men vet inte riktigt vad jag vill ha för mat i min buffe, har ni några tipps å förslag?
hej
vi har sagt att vi ska ha kall buffé på vårt bröllop, kanske lite budgetvarning har jag hört men det struntar jag i.... men vet inte riktigt vad jag vill ha för mat i min buffe, har ni några tipps å förslag?
Vi ska också ha kall buffé på vårat bröllop (2/7-11) o tänker ha lite olika plockmat,
tex potatissallad, rökt o gravad lax, stark korv, lufttorkad skinka, grönsallad, melon, mm.
Funderar även på att ha ett par olika matpajer?
Man kan ju ha lite vad man vill i buffén, men vill inte blanda alldeles för mkt heller..:)
Lycka till!
Vi ska också ha kall buffé till vårat bröllop fast vi ska ha varm potatisgratäng till istället för potatissallad, mimosasallad och sommarsallad.
http://www.birgittasgodbitar.se/index.htm
kolla in denna sidan, härifrån ska vi ta våran mat, kolla in den exotiska plankan, vi ska ta den varianten för 100kr/pers och då ingår det även ostbricka.
undrar ibland varför buffé skulle vara budgetvarning?
Man har ju oftast mycket, mycket mer mat då!
Vi skulle lagat maten själva i vilket fall, och spelar det egentligen någon roll om vi lägger upp lite till alla på varsin tallrik eller om dom tar vad dom vill själva?
Nej, våra gäster ska få äta sig mätta på buffé och ta precis hur mycket dom vill - absolut inte budgetvarning!
Tråkigt när buffé ska nedvärderas! Det kan till och med vara finare mat än på en trerätters - det beror på vad man gör det till!
Du kan nog ha det mesta i en buffé, ta det ni tycker om, är det kött fågel eller fisk så går vilket som helst bra :)
Jag som är italiensk-mat-fanatiker skulle ha ett italienskt tema över maten... mums så mycket gott det finns!! :)