• Helena Mikael

Diamanter Beställt!

Ooohh äntligen har jag beställt mina Diamanter!
    Pratade med lite folk i helgen på Bröllopsmässan i Sthlm grand.
    Fick lite råd och tips om storlekar på diamanerna osv.

Jag ska ju göra min ring efter en bild :)
    Så nu är dem på väg!
    Beställde dem på www.diamantia.com

Beställde även min klänning från Landy idag!
    Är så spänd att jag dör! Nu vet jag hur ni alla har känt / känner er!

Nu blev det ännu mer på riktigt!  Wiiii!!!!

• Svar på tråden Diamanter Beställt!
  • Thinkerbelle

Vad rolig å høra:) jeg var også på messan i Stockholm i helgen og vi bestilte våre ringer der:) er så utrolig nøyd:) hadde tenkt å bestille løse diamanter, men vi bestemte oss for et "totalpaket" från Artinians Juveler:)

• Miu

Vad blev det för diamanter och vad blir det för någon ring?

• Helena Mikael
    Thinkerbelle skrev 2011-01-31 18:19:18 följande:
    Vad rolig å høra:) jeg var også på messan i Stockholm i helgen og vi bestilte våre ringer der:) er så utrolig nøyd:) hadde tenkt å bestille løse diamanter, men vi bestemte oss for et "totalpaket" från Artinians Juveler:)
    Åh va roligt! Kollade mycket på deras ringar, dem är jätte vackra :) Grattis!!
    Va tyckte du om mässan då?
  • Helena Mikael

Det blev 3x 2.5mm & 8x 1,9mm diamanter. Tot blev det 0,51c.
    SÅ här ser min ring ut! Jag ääääälskar den!

Jag kommer göra den hos Nordstans Guld i GBG.

Denna klänning blev det.
    Jag har aldrig sett något vackrare! Ryggen är jätte viktig för mig, letade länge men hittade ingen jag förll för osm jag föll för denna!!

• Thinkerbelle

Både vakker klanning og vakker ring:) jeg syns messen var fin, ikke egentlig så interessant for oss sedan de fleste store detaljene er på plass, men likevel roligt at se og la sig inspirere:)

• Helena Mikael
    Thinkerbelle skrev 2011-02-01 13:06:37 följande:
    Både vakker klanning og vakker ring:) jeg syns messen var fin, ikke egentlig så interessant for oss sedan de fleste store detaljene er på plass, men likevel roligt at se og la sig inspirere:)
    Samma här, vi har också redan planerat och bestämt det mesta + att vi bor i GBG och dem flesta saker var ju tillhörande Stockholm .
    Men det var roligt att få gå omkring i miljön och känna känslan :)

Tackar! Jag e så nöjd och lättad. Man tror att klänning och ring ska vara enkla val, men ikke! :)
  • Memman

Hej! Kan du inte höra av dig sen när diamanterna har kommit och berätta om allt gick bra? JAg funderar på Diamantia också men jag vet inte om jag vågar. Har dock bara läst gott om dem så det ska nog inte vara några problem.
    Jättefin ring by the way! :)

• Helena Mikael
    Memman skrev 2011-02-01 14:56:02 följande:
    Hej! Kan du inte höra av dig sen när diamanterna har kommit och berätta om allt gick bra? JAg funderar på Diamantia också men jag vet inte om jag vågar. Har dock bara läst gott om dem så det ska nog inte vara några problem.
    Jättefin ring by the way! :)
    Hej :)
    Absolut, jag skriver här direkt när jag fått dem.

Tacktack :)!!!
  • Helena Mikael

Fick hem mina Diamanter igår! Ojojoj, dem är super fina! Blingar underbart i ljuset och är perfekt storlek!
    Rekomenderar dem starkt.

På lördag ska vi till Juveleraren :)

• flowerlowa

å, jag vill också spara pengar på ringarna... hur går man tillväga? måste man kolla med guldsmeden först så det är okej att köpa egna diamanter eller är det vanligt att man gör det?

• Sebastiána
    Helena Mikael skrev 2011-02-03 07:47:49 följande:
    Fick hem mina Diamanter igår! Ojojoj, dem är super fina! Blingar underbart i ljuset och är perfekt storlek!
    Rekomenderar dem starkt.

På lördag ska vi till Juveleraren :)
    Vilken kvalitet valde du? Står själv i valet och kvalet...
  • Helena Mikael
    flowerlowa skrev 2011-02-27 00:12:25 följande:
    å, jag vill också spara pengar på ringarna... hur går man tillväga? måste man kolla med guldsmeden först så det är okej att köpa egna diamanter eller är det vanligt att man gör det?
    Nej du måste inte kolla med dem. Sålänge det är en juvelerare som jobbar på det sättet att dem gör ringar utefter önskemål.
    Det är  nog vanligare än man tror att man köper egna diamanter.

Vi har sparat tot: 13.000:- på ringarna nu! Nästan hela vår bröllopsresa! :)
  • Helena Mikael
    Sebastiána skrev 2011-02-27 00:23:32 följande:
    Vilken kvalitet valde du? Står själv i valet och kvalet...

3st 2.5mm 0,10c  - TW/VVS  (Top Wesselton & VeryVerySmall)

8st 1.8mm 0,3c  - TW/VVS  (Top Wesselton & VeryVerySmall)
    Nästan den bästa kvaliten som finns.
    Jag rekomenderar dem starkt.

Får min ring på Fredag, kan ju återkomma då om vad den blir värderad till kontra vad jag lagt på den.

• flowerlowa

tack för infon!! återkom gärna!!!

• Helena Mikael

Hej på er!
    Så här blev min ring tillslut!
    Den blev så mycket vackrare än jag kunnat tro! Är så himla nöjd och längtar ihjäl mig till dagen jag får ha på mig den för alltid!

Tot la jag 15.300:- på min ring.
    Den blev värderad till 32.100:-  !!
    Helt otroligt! Så den är försäkrad och inlåst tills dagen kommer :)

MVH//Helena.

Svar på tråden Diamanter Beställt!