• Debe

Bröllopstårta eller cupcakes?

Jag och min blivande är inga tårtfantaster så vi funderar på att ha cupcakes! Massor med muffins som vi sätter glasyr på och något mer fint, ätbara blommor eller hjärtan.
    Såg även på bröllopsmässan i helgen att man kunde ha små askar med praliner på en tårtställning istället. Men i dem fick det bara plats två små praliner, det känns lite tråkigt. Jag röstar på cupcakes! Hoppas att fler gör det så jag kan ta mod till mig att stryka tårtan från listan.
    /Åsa

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bröllopstårta eller cupcakes?
  • Oniq

Vi ska ha dessertbuffé: Päronpaj, cupcakes(enklare), chokladbollar, fruktsallad, glass, cremé brulé och så.. passar oss i alla fall :) Älskar snask..  lite godisbuffé blir det också :)

• hernameispekka

Jag vill ha tårta men om ni gillar cupcake bättre ska ni ju självklart ha det!

• SuzyLee

Vi ska ha cupcakes.
    En bröllopsfest ska vara personligt utformat med allt som hör dit, så ta det ni känner för, inte vad man "bör" välja.

• Lillskoj

Vi hade cupcakes, det var sååå fint när de stod små "bakelser" på tårtställningen. Vi hade dock en liten tårta på översta våningen så att vi hade något att skära i. Vi beställde från hellosugar.se - superduktig och trevlig tjej!
  • kåbe

Jag älskar tårta och skulle nog faktiskt bli lite besviken om jag inte fick tårta på bröllop utan "bara" muffins med glasyr. Fast nu är jag nog inte bjuden på ditt bröllop TS så det ska du strunta i . Flört Ta det som ni känner är bäst. Festen kommer att bli toppen oavsett vad ni väljer.

• sofi 88
    Lillskoj skrev 2011-01-31 16:34:37 följande:

Vi hade cupcakes, det var sååå fint när de stod små "bakelser" på tårtställningen. Vi hade dock en liten tårta på översta våningen så att vi hade något att skära i. Vi beställde från hellosugar.se - superduktig och trevlig tjej!
    Det var från hellosugar på bröllopsmässan! Men de var ju otroligt dyra så jag tror vi ska göra våra själva... från 75 kr/st och uppåt sa hon att de kostade och det vill jag inte betala. Men supergoda var de ju...
  • MaybeBride09

Jag röstade för cupcakes för om jag fick bestämma skulle jah och m2b ha det :-P Men han vägrar så jag får står ut med tårta :-P

1 oktober 2011 säger jag JA
  • jojsan80

jag röstade på cupcakes ! vi ska ha cupcakes till gästerna och en liten tårta till oss på toppen , så att vi ska kunna skära den traditionella biten

• Etheleglin

Annat: Båda!

Vi är inte heller tårtfantaster i den bemärkelsen att vi gillar "vanlig" tårta med sockerkaksbotten, sylt och grädde. Men vi älskar mousse. Därför kör vi på en mousse-bröllopstårta men vi kommer även ha ett kakbord med cupcakes, praliner, frukt och småkakor på. Ju mer desto bättre!

• Tittij

Klart ni ska köra på cupcakes! Det ska vi ha! Provsmakade Hello Sugar på mässan. HJÄLP VAD GODA!! Den som blir besvien att få såna och inte tårta är det fel på Den jag smakade var fylld med hallon och sen en underbar citroncreme på. Sambon smakade en jordgubbsvariant och han som inte ens gillar sött ville ha en till!

• Debe
    sofi 88 skrev 2011-01-31 18:11:13 följande:
    Det var från hellosugar på bröllopsmässan! Men de var ju otroligt dyra så jag tror vi ska göra våra själva... från 75 kr/st och uppåt sa hon att de kostade och det vill jag inte betala. Men supergoda var de ju...
    Vi kommer göra egna i så fall. Jag gillar att baka och fixa så det passar mig perfekt! Hmm... ska man kanske ha en liten tårta på toppen? Tänkte på det också, men jag gillar ju inte tårta, haha.
    CUPCAKES IT IS!
    Tack för alla svar!
  • stellastella

Tycker muffins är tråkiga även om de heter cup cakes

På bröllopet ska det vara tårta

• Oonah

Vi ska också ha cupcakes och var faktiskt ikväll hos Åsa på Hello Sugar för provsmakning. Himla go' och gullig tjej med underbara cupcakes - som man inte kan låta bli att tycka om, varken hon eller hennes cupcakes! Solig

Vi valde Rhubarb Raspberry som smakade sommar, moln och kärlek och som vi föll helt och hållet för! Det kommer bli dunderbra!

- May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Kattpoet

Vad är det för fel på bakelser??

Mycket godare än en muffin med glasyr och mycket mer festlig!

Är det någon som vågar bryta trenden och fråga om  bakelser istället?

Min engelska vännina hade en liknade denna men  rosorna hade olika färg beroende  vad som de innehöll så att alla kunde ta den som var gjord efter deras allegier.

• ElinFalk85

vi ska ha tårta men inte som en tradionell bröllopstårta utan en moussetårta :). Vi satt och spånade en kväll, jag är tokig i chokladmousse, han gillar passionsfrukt och mango (som jag ocks¨gillar). Bageriet som jag har kontaktat har just en sån tårta :D.
    www.gunnarsons.se/sortiment.php
    mango-passionstårtan. 20 bitar längst ned, 10 bitar på mittenfatet och 5 bitar längst upp. detta är ingen tradtionell bröllopstårta som sagt, s¨å vet du jag tycker ni ska ta det som NI gillar bäst!!! Vi ska t ex inte ha avec till kaffet eftersom vi inte gillar sprit eller hur folk blir av det. Vin, öl,mineralvatten och läsk till maten och mousserande vin som välkomstdrink.

• Ladurée Addict

Rolig idè! Jag är personligen inte så förtjust i cupcakes utan äter hellre en hederlig svensk prinsesstårta när det vankas kalas. Bakeleser skulle jag också hellre äta då jag finner cupcakes för sötsliskiga. Men det är ditt bröllop och du ska välja vad som känns rätt för dig. Alltid roligt när man går på bröllop som är annorlunda och där värdparet vågat göra sin egen grej.

• Debe
    Ladurée Addict skrev 2011-06-23 11:18:50 följande:
    Rolig idè! Jag är personligen inte så förtjust i cupcakes utan äter hellre en hederlig svensk prinsesstårta när det vankas kalas. Bakeleser skulle jag också hellre äta då jag finner cupcakes för sötsliskiga. Men det är ditt bröllop och du ska välja vad som känns rätt för dig. Alltid roligt när man går på bröllop som är annorlunda och där värdparet vågat göra sin egen grej.
    Tack!
    Vi kommer ju att ha en chokladefterätt också så det blir små cupcakes och inga maffiga cafémuffins :) Har kikat lite i butiker efter roliga formar och det verkar faktiskt finnas två storlekar, inte så stor skillnad men ändå, då kan vi ta den lilla. Sen funderar vi på nån creme cheese-topping-blandning och själva kaksmeten ska ev. vara "vanlig" med vanlij smak och jordgubbar i. Inte sååå mäktig va?
Svar på tråden Bröllopstårta eller cupcakes?