• Anna Maria

Har hittat min drömring!

Har äntligen hittat min drömring! Eller ja, drömförlovningsring!

Jag och min sambo har pratat länge nu om att förlova oss, och det verkar som att det blir av någon gång 2012 (det blir upp till honom att hitta ett fint tillfälle att fria på ;) Har alltid trott att jag velat ha en ganska enkel, rak och simpel ring, men när jag såg denna så föll jag pladaskt! Den är ganska klassisk och tidlös, men samtidigt lär den nog väcka en hel del uppmärksamhet!

Den är gjord av ett äkta par (Stephen & Elizabeth) från San Diego, USA, under namnet mastergoldcraftEtsy.com. Ringen består av en asscherslipad 2.35c (7x7mm) vit topas, och totalt 0.6 brilliant- och princesslipade diamanter (Si/GH), och är i 14k vitguld. Priset ligger på $795 (ca 5300 kr). Till den vill jag beställa en matchande vigselring med princesslipade diamanter på totalt 0.45c. Är medveten om att det tillkommer tull+skatt på priset.

Vad tror ni? Kan den komma att kännas för mycket om några år? Man ska ju faktiskt bära dem under en livstid (förhoppningsvis). Finns det fler som gillar denna typ av ring, och har ni i så fall tips på liknande varianter (om möjligt från Sverige/Europa)?

Fler bilder finns i mitt galleri!

Tack!
    Anna

• Svar på tråden Har hittat min drömring!
  • dreams come true

En undran bara... hur tänker du att vigselringen ska se ut?
    Blir ju svårt att sätta ihop denna ring du har ovanför med en annan? Eller är det bara jag som inte får ihop det?

• Anna Maria
    dreams come true skrev 2011-01-29 20:12:58 följande:
    En undran bara... hur tänker du att vigselringen ska se ut?
    Blir ju svårt att sätta ihop denna ring du har ovanför med en annan? Eller är det bara jag som inte får ihop det?
    Här finns en bild på hur ett "set" med den förlovningsringen (dock med en färgad sten) och en tillhörande vigselring ser ut, från samma tillverkare. Vet inte om det är tillräckligt som svar på frågan, men bilden visar i alla fall hur det kan tänkas se ut!

• dreams come true

snyggt!
     Frågan är dock om den "håller" för alltid. Men känner du jättestarkt för den så tror jag nog den gör det...

• Anna Maria
    dreams come true skrev 2011-01-29 20:26:22 följande:
    snyggt!
     Frågan är dock om den "håller" för alltid. Men känner du jättestarkt för den så tror jag nog den gör det...
    Tack för svaret! Ja, det är ju det som är frågan...just nu kan jag inte slita blicken från den!! Men det kan ju komma att ändras om ett tag. Som tur är har jag lite över ett år på mig att hinna ändra mig. ;) Usch, när vet man egentligen om det är the one eller inte...
  • KhiraLii

Tänk på att i USA legeras ofta vitguld med nickel. Även om du inte är allergisk nu så skall du ju bära ringen läänge.

• A och J

Hej Anna Maria!

Ville bara säga att jag tycker att ringen är helt fantastisk!  Glad
    Lycka till med allt! 

• TheD

Den ringen liknar någon jag har sett på en svensk sida...kommer dock inte ihåg vilken sida :( hmmm

• IoS

Oj, den alldeles underbar! Jättefin lösning med vigelringen också, tycker jag.
    Jag gillar själv ringar som är lite maffiga.
    Jag tror inte alls att du kommer tycka att den är "för mycket" efter några år, tvärtom (när det gäller mig) tycker man nästan att både stenarna och ringen "krymper" efter en tid.Skrattande
    Såhär ser min ring ut, jag har haft den i flera år nu och kommer nog aldrig att tröttna på den.
    http://www.nordstansguld.se/index.asp?mainid=14&show=16, det är 3-stensringen högst upp till höger.

• Anna Maria
    KhiraLii skrev 2011-01-29 23:38:11 följande:
    Tänk på att i USA legeras ofta vitguld med nickel. Även om du inte är allergisk nu så skall du ju bära ringen läänge.
    Okej, tack, det visste jag inte! Ska höra med tillverkaren hur de legerar deras ringar.
    A och J skrev 2011-01-30 00:53:47 följande:
    Hej Anna Maria!

Ville bara säga att jag tycker att ringen är helt fantastisk!  Glad
    Lycka till med allt! 
    Tack snälla!! Så kul att höra någon mer som tycker om den!
    TheD skrev 2011-01-30 01:32:08 följande:
    Den ringen liknar någon jag har sett på en svensk sida...kommer dock inte ihåg vilken sida :( hmmm
    Okej tack! Om du kommer på det senare får du gärna höra av dig! Vore ju toppen att kunna köpa i Sverige istället.
    IoS skrev 2011-01-30 03:05:15 följande:
    Oj, den alldeles underbar! Jättefin lösning med vigelringen också, tycker jag.
    Jag gillar själv ringar som är lite maffiga.
    Jag tror inte alls att du kommer tycka att den är "för mycket" efter några år, tvärtom (när det gäller mig) tycker man nästan att både stenarna och ringen "krymper" efter en tid.Skrattande
    Såhär ser min ring ut, jag har haft den i flera år nu och kommer nog aldrig att tröttna på den.
    www.nordstansguld.se/index.asp?mainid=14&show..., det är 3-stensringen högst upp till höger.
    Oj vilken ring, superfin!
    Skönt att höra att du inte har tröttnat även efter flera år. Man blir ju lite osäker, men man måste nog ändå försöka följa det som känns bäst! Och vad intressant att du till och med känner det som att de "krymper". Då kanske man ska satsa på något lite större ändå. ;)
  • Thailand2011

Måste hålla med dig!! Superfin ring!!!  Klart du ska slå till!

Själv ska jag ha denna: http://www.moissaniteco.com/cartier-inspired-round-moissanite-engagement-ring-p-9154.html
    Stenen är 5mm i diameter och jag var lite kluven först till om det kändes för stort, men jag håller med ovanstående att det "krymper" med åren =)

Jag ska beställa min i palladium som är nickelfritt men ser ut i princip som vitguld. Har en slät förlovningsring i vitguld redan och kan tycka det är snyggt om det inte är exakt samma färg. (Har gått runt med en silverring till vitguldsringen för att vänja mig, och att det skiljer lite i färg gör mig ingenting)

Lycka till!! =)

Svar på tråden Har hittat min drömring!