• Troligen

    Tycker ni romantik är viktigt?

    Tycker ni romantik är viktigt för förhållandet?
    Vad brukar ni göra för att hålla lågan tänd?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker ni romantik är viktigt?
  • förlovadflicka

    Vi brukar göra små saker varje dag, skicka söta sms, mejl, ringa bara för att höra varandras röster osv :) Vi bor inte tillsammans och han jobbar i en annan stad under veckodagarna men på helgen brukar vi gå ut och äta, ge varandra små överraskningar osv :) 

  • Snigel Bee
    förlovadflicka skrev 2011-01-30 22:25:00 följande:
    Vi brukar göra små saker varje dag, skicka söta sms, mejl, ringa bara för att höra varandras röster osv :) Vi bor inte tillsammans och han jobbar i en annan stad under veckodagarna men på helgen brukar vi gå ut och äta, ge varandra små överraskningar osv :) 
    E ni båda två lika bra på det? Ja försöker o gör en del men tkr att killen e sämre på det! Min ex däremot var tvärtom, gjorde en hel del romantiska saker och överaskningar. Dock så sög han på alla andra områden! hehe Ja tkr att det är så viktigt att göra sånt, små till stora saker så det inte blir tråkigt o förutsägbart! 
  • förlovadflicka
    Snigel Bee skrev 2011-01-30 22:29:05 följande:
    E ni båda två lika bra på det? Ja försöker o gör en del men tkr att killen e sämre på det! Min ex däremot var tvärtom, gjorde en hel del romantiska saker och överaskningar. Dock så sög han på alla andra områden! hehe Ja tkr att det är så viktigt att göra sånt, små till stora saker så det inte blir tråkigt o förutsägbart! 
    Ja, det är väldigt jämt faktiskt :) Det är skönt, han är supergullig :) Även i jättesmå saker, han sa senast idag, när han tagit min bricka när vi ätit (på mcdonalds, hehe) och jag sa tack och att han var en gentleman, att han väntat hela livet på att ha en sådan kvinna att vara en gentleman mot :) Åh, han är så söt ^^
  • Kattpoet

    Romantik för mig är inte filmernas  choklad  och rosor utan att min man tänker på mig  och berättar om det, eller att han  kysser mig eller han bara tittar  på det där sättet.
     
    Och gör det samma för honom.

    Senaste romantiska saken han gjorde för mig var att ta med sig hem en liten Bamsebatteriholk, den var gratis och vi behövde den, men det fanns med utan Bamse också,  han tog den med Bamse för att han tänkte på mig.

    Jag log som en dåre när jag såg den.  Bamse är ju en del av min barndom. 

  • förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-01-30 22:47:13 följande:
    Romantik för mig är inte filmernas  choklad  och rosor utan att min man tänker på mig  och berättar om det, eller att han  kysser mig eller han bara tittar  på det där sättet.
     
    Och gör det samma för honom.

    Senaste romantiska saken han gjorde för mig var att ta med sig hem en liten Bamsebatteriholk, den var gratis och vi behövde den, men det fanns med utan Bamse också,  han tog den med Bamse för att han tänkte på mig.

    Jag log som en dåre när jag såg den.  Bamse är ju en del av min barndom. 
    Visst blir man glad av såna saker också! Fast jag uppskattar rosor och choklad väldigt mycket också, för det visar ändå att han verkligen har ansträngt sig för att göra något romantiskt :) Minns med glädje den gången jag fick en tvåkilosask, haha :P
  • Kattpoet

    Så  ger du honom blommor  och choklad Förlovadflicka?

    Romantik är två vägs och senaste jag gjorde något för maken var att ge honom ett paket med en massa engelska godsaker, saker som han saknat från sitt hemland.

    Om min man kom med choklad och rosor så vet jag att han tagit den lätta vägen,  min man har ju varit toyboy förr,  han vet hur man klassisk sätt charmar kvinnor.

    Jag vill inte ha det, jag vill att ska tänka på mig när han skaffar något åt mig, jag vill han ska lägga ner mer   tänkekraft.
     

  • förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-01-30 22:56:44 följande:
    Så  ger du honom blommor  och choklad Förlovadflicka?

    Romantik är två vägs och senaste jag gjorde något för maken var att ge honom ett paket med en massa engelska godsaker, saker som han saknat från sitt hemland.

    Om min man kom med choklad och rosor så vet jag att han tagit den lätta vägen,  min man har ju varit toyboy förr,  han vet hur man klassisk sätt charmar kvinnor.

    Jag vill inte ha det, jag vill att ska tänka på mig när han skaffar något åt mig, jag vill han ska lägga ner mer   tänkekraft.
    Ja, det ger jag honom ibland :) Fast jag får det oftare, för jag är ett riktigt chokladmonster, haha :P Men oftast ger vi varandra mer personliga presenter, det är ju sånt man har kvar och har glädje av :) 
  • Kattpoet

    Så som en batteri holk med bamse och  Trazan och Banarnes  jakten på de gömda batterierna!  

     

  • förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-01-30 23:09:32 följande:
    Så som en batteri holk med bamse och  Trazan och Banarnes  jakten på de gömda batterierna!  

     
    Haha, typ :P Senaste jag gjorde var att klippa ut hans öra (klippte i ett kort så det skulle passa i en ram så tänkte att resterna ska väl inte förfaras) och satte på ett papper inuti ett hjärta, haha! (Han var lite mobbad för sina öron när han var liten för nån broskbit :P) 
  • JustMeAndMyLove

    Jag är galet romantisk!
    Tycker de små sakerna är viktigast. Sms under dagen, en kommentar på facebook.
    Blommor och sånt blir det inte så mycket nu när vi har det snålt med pengar men man kan göra mycket annat.
    Bara att man tar disken trots att man lagat maten för man märker att hon är trött är sånt hon uppskattar.

    Hon är inte lika romantisk :P Men när jag fått inse att det helt enkelt är så hon är så gjorde det inte så mycket.
    Jag kan själv säga till henne att nu får du faktiskt ta och göra nått romantiskt snart, så gör hon det, haha. Funkar det med ;)

Svar på tråden Tycker ni romantik är viktigt?