text i inbjudan
För oss är det dags att börja formulera inbjudningskorten men vi tycker att det är svårt att veta vad man ska skriva. Vad har ni skrivit i era?
För oss är det dags att börja formulera inbjudningskorten men vi tycker att det är svårt att veta vad man ska skriva. Vad har ni skrivit i era?
Postade våra idag o vi skrev bla
Först ett litet rim då vi firar 10 år iår
Datum, tid o kyrka
Plats för festen
Att vi bjuder våra vuxna vänner till festen
Att det blir bar till självkostnadspris efter middagen
Adress till våran bröllopssida
Klädkod
Osa datum
Telefonnummer till värdparet
Visst e de klurigt hade som tur va en rutinerad bröllopsbesökare familjen som dessutom sparat många inbjudningar så där hittatde vi lite från olika kort som vi sen pusslade ihop till vårt kort. Men det viktigaste jag och min m2b kom fram till vara att tonen i inbjudan skulle spegla oss. Så vi skrev något i stil med: Välkomna till vårt bröllop! Vi gifter oss i XX kyrka i (stad) (datum) . Därefter blir det middag och fest på (festlokalensnamn)
Sen våra namn och under det Klädsel, osa datum och kontakuppgifter till våra föräldrar. Sen skickade vi även med ett informationsblad gällande vägbeskrivning, information gällande toastpar och tal. Information gällande barns närvaro under dagen, Påpekade att information gällande kost och allegi måste lämnas vid osandet. I slutet skrev vi ett litet rim gällande önskelistan.
Oj va långt de blev men det är mycket som ska skrivas ner med så få ord som möjligt! Hoppas de hjälper något iaf :) Och lycka till med allt!
Välkommen att bevittna vigseln mellan
xxx xxx & xxx xxx
Lördagen den 4:e juni 2011 kl. 15.00
i gamla kyrkan, Östersund
Samt att därefter delta vid middag och fest på Officersmässen, campus.
Barn är en gudagåva, men denna kväll får de stanna hemma och sova.
Klädsel
Mörk kostym
R.S.V.P
Vänligen svara senast den 4:e april 2011 via telefon eller skicka detta kort till adressen nedan.
Namn; _________
____kommer att närvara
____Har inte möjlighet att närvara
R.S.V.P
xxx & xxx xxxxxx
Opevägen 88
xxx xx Östersund
070-xxx xx xx, 070-xxx xx xx
Vi har som förslag än så länge:
Välkommen till vårt bröllop!
XXX (namn på de inbjudna)
Vi gifter oss på XXX
lördagen 11 juni 2011 kl 15:00
Därefter väntar båtar i hamnen för att ta oss till
bröllopsmiddagen på restaurang XXX
Välkomna!
M2B och W2B
Svar så snart som möjligt men senast 7:e maj
Tel: XXX
Klädsel: Kavaj
För mer information: XXXX (vår hemsida)
vi skrev så här:
Välkomna till vårt bröllop
Vi skulle tycka att det vore jätteroligt om du/ni ville närvara vid vår vigsel som äger rum på XX lördagen den XX kl XX.
Efter vigseln firar vi med god mat, dryck och dans.
OSA senast den XX till
Klädsel: Kostym
Sedan hade vi ett löst blad med information om boende, vägbeskrivning, tal och önskelista etc
Lycka till!
Tack snälla för hjälpen! Det är verkligen skitsvårt! Vi har ännu inte bestämt oss. Vad vill vi ha för ton? Det är den första frågan vi måste svara på tror jag.
Detta bestämde vi oss för till sist, passar vår stil bäst.
Nu är det dags!
Välkommen
xxx &xxx
till vårat bröllop
den
xx Juli 2011 kl xx,00
i xxx Sockenkyrka.
Nu är det dags!
Välkommen
xxx &xxx
till vårat bröllop
den
xx Juli 2011 kl xx,00
i xxx Sockenkyrka.
Mörk ängel
gillar den andra bäst. som du säger kan den andra tolkas på två sätt, om man nu skall vara kinkig :)
Jag är inte bara det utan mest velig har ändrat text igen.. oj oj oj
så här blir det nu, får inte ändra mig mer säger blivande.. :)
Välkommen
När vi nu skall knyta hymnens band
för att leva i äkta makars famn
Önskar vi att Ni förgyller vår bröllopsfest
som en högt ärad gäst.
xxx Sockenkyrka
xxx 2011 kl 15,00
Efter vigseln till xxx vi tåga
Där bjuda vi till gästabud med råga
Vi klurar fortfarande men det blir något i stil med:
Vi gifter oss!
Varmt välkommen att övervara vigseln mellan
XX
&
XX
i X kyrka XX juni 2011 kl. XX.XX
samt att därefter inta middag i XX hembygdsgård.
Efter middagen blir det dans på logen.
Värdpar
namn + tfn nr
Toastmaster
namn+ tfn nr
klädkod
osa senast X maj
Till vigseln är alla välkomna men festen firar vi med våra vuxna vänner. Ammande barn är naturligtvis välkomna.