• Minuz
    Äldre 27 Jan 21:27
    3596 visningar
    20 svar
    20
    3596

    tema för 11/11-11

    Vad kan man ha för tema den 11/11-11?
    Och vad hade ni valt för färgkombination?

  • Svar på tråden tema för 11/11-11
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 28 Jan 18:41
    #1

    Vi ska gifta oss 1/10 och ha hösttema med höstfärger och guld :)

  • Future Mrs S
    Äldre 28 Jan 18:51
    #2

    vi gifter oss 11-11-11 och jag tycker det är ganska svårt med tema, vi har bytt färger 3 ggr redan! ;) 
    antingen kan man ju ha höst eller vinter, sen samma som när som helst om man har något speciellt intresse eller så..

    Vill ju gärna få med detta speciella datumet på något sätt tycker jag men hur är frågan? 

  • Minuz
    Äldre 29 Jan 17:30
    #3

     


     



    Future Mrs S - håller med dig om att man gärna vill ha med detta "roliga" datum också.


    Jag är lite inne på att ha nåt åt färghållet champagne,brons,guld brunt. Nån av dessa färger + antingen cerise, turkos eller plommon eller lila.

    Hittade denna fina klänning som passar till lila..........

  • Future Mrs S
    Äldre 1 Feb 11:52
    #4
    Minuz skrev 2011-01-29 17:30:50 följande:

     


     



    Future Mrs S - håller med dig om att man gärna vill ha med detta "roliga" datum också.


    Jag är lite inne på att ha nåt åt färghållet champagne,brons,guld brunt. Nån av dessa färger + antingen cerise, turkos eller plommon eller lila.

    Hittade denna fina klänning som passar till lila..........


    Galet fint band!!!!! typ precis vad jag  letat efter!! :D

    jag tänker att man kanske kan fixa 11-11-11 märken på ljusen? på något sätt? det är jätte svårt! vill inte att det ska kännas som milleniumskifte heller med för mkt datum men lite vill man ju ha! :) 
  • Future Mrs S
    Äldre 1 Feb 11:53
    #5

    vilken sida hittade du klänningen på?

  • Minuz
    Äldre 1 Feb 20:06
    #6

    Den hittade jag på Ebay. Tror den låg under 2000 kr. Gillar också bandet på klänningen.
    Klänningen måste ju vara fin både fram och bak. *S*
    Ska kolla om jag hittar den igen, så lägger jag upp länken sedan.

  • Future Mrs S
    Äldre 1 Feb 21:40
    #7

    Åh gör det! Jag är värsta tönten men jag såg Kloe Kardashian och Lamars bröllopsfoton och blev helt kär i hennes lila band i midjan och då bestämde jag att jag ville ha lila som färg och ha det bandet, sen bytte vi till svart tema sen till silver sen tillbaka till lila sen rött nu tillbaka på lila för den klänningen!! ;)

  • Minuz
    Äldre 2 Feb 10:00
    #8
  • Jenny P
    Äldre 2 Feb 10:32
    #9

    11-11-11 är ju ett binärt tal. Varför inte ha ett digitalt tema? Kanske inte så romantiskt... men roligt! Skrattande

  • jennie­jummie
    Äldre 2 Feb 22:28
    #10

    vi gifter oss 111111 och våra färger kommer vara rött och gult. För oss var det väldigt enkelt, dels för att vi kommer att ha ett spanskt tema och november känns lite som en mellanmånad mellan höst/vinter och för mig är gult en höstfärg och rött en vinterfärg... Sen tycker jag att gult och rött är glada färger och de är väl heller kanske inte så vanliga på bröllop iaf inte gult.
    Solig

  • Future Mrs S
    Äldre 3 Feb 12:32
    #11
    Jenny P skrev 2011-02-02 10:32:34 följande:
    11-11-11 är ju ett binärt tal. Varför inte ha ett digitalt tema? Kanske inte så romantiskt... men roligt! Skrattande
    en bra ide men allt med matte får mig att må illa.. ;) duka med miniräknare skulle vara döden liksom.. haha!! ;)
  • Future Mrs S
    Äldre 3 Feb 12:43
    #12

    Vårt tema föll rakt ner i knät på mig!!!
    Vår första kyss var super romantisk och som ur en film (vilket inget annat i mitt liv är hahaha) vi var och badade på natten bara vi två så såg vi ett stjärnfall och konversationen var typ så här..

    Jag: "såg du?"
    Han: "Stjärnfallet?..ja, då får man önska sig något.."
    Jag: "  Gjorde du det då?"
    han "ja...gjorde du?"
    Jag: "Ja.......tror du det finns någon chans att vi önskade samma sak?"
    Han: "Jag hoppas det" Så kysste han mig...

    Så satt jag och tittade på nätet och hittade ett kort där det stod
    " I wished upon a star and it came true!"

    Herregud att vi inte hade tänkt på det förut!!!!

    Det är alltså vårt tema nu!
     " I wished upon a star and it came true!"

    Det får alltså bli endel stjärnor, silver vitt och rött eller mörkblått kanske?
    Vad tror ni?  

  • vinter­brud81
    Äldre 5 Feb 13:25
    #13

    Vi är båda galet förtjusta i snö, så valet var rätt enkelt. Vitt och snö med lite silver är temat. Vi bor i Norrland, men det är ingen garanti att det finns snö 11/11, så vi försäkrar oss genom att ta in snön i festlokalen.
    Förhoppningen är det ska finnas snö på backen och att vi kan ta fina bröllopsbilder ute i snön, men som sagt i november kan man inte vara så säker på att det finns nåt av den varan.

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 6 Feb 16:52
    #14
    Future Mrs S skrev 2011-02-03 12:43:57 följande:
    Vårt tema föll rakt ner i knät på mig!!!
    Vår första kyss var super romantisk och som ur en film (vilket inget annat i mitt liv är hahaha) vi var och badade på natten bara vi två så såg vi ett stjärnfall och konversationen var typ så här..

    Jag: "såg du?"
    Han: "Stjärnfallet?..ja, då får man önska sig något.."
    Jag: "  Gjorde du det då?"
    han "ja...gjorde du?"
    Jag: "Ja.......tror du det finns någon chans att vi önskade samma sak?"
    Han: "Jag hoppas det" Så kysste han mig...

    Så satt jag och tittade på nätet och hittade ett kort där det stod
    " I wished upon a star and it came true!"

    Herregud att vi inte hade tänkt på det förut!!!!

    Det är alltså vårt tema nu!
     " I wished upon a star and it came true!"

    Det får alltså bli endel stjärnor, silver vitt och rött eller mörkblått kanske?
    Vad tror ni?  
    Fy vad romantiskt! Jag såg det i en film nyligen!!! 
  • Future Mrs S
    Äldre 9 Feb 10:35
    #15
    förlovadflicka skrev 2011-02-06 16:52:29 följande:
    Fy vad romantiskt! Jag såg det i en film nyligen!!! 
    Åhh.. kommer du ihåg vad filmen hete?
    Det är den enda gången för oss båda som det varit så där riktigt filmromatiskt.. vi brukar säga att det hade varit kul att ha det på film, eller åka tillbaka och filma den scenen liksom.. ;) 
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 9 Feb 12:34
    #16
    Future Mrs S skrev 2011-02-09 10:35:54 följande:
    Åhh.. kommer du ihåg vad filmen hete?
    Det är den enda gången för oss båda som det varit så där riktigt filmromatiskt.. vi brukar säga att det hade varit kul att ha det på film, eller åka tillbaka och filma den scenen liksom.. ;) 
    Alltså, jag vet inte :S Kommer inte ihåg vad jag sett för filmer lately XD Men såg 27 dresses nyligen, kanske var den?? 
  • Future Mrs S
    Äldre 9 Feb 14:49
    #17
    förlovadflicka skrev 2011-02-09 12:34:27 följande:
    Alltså, jag vet inte :S Kommer inte ihåg vad jag sett för filmer lately XD Men såg 27 dresses nyligen, kanske var den?? 
    nääää... den har jag sett. haha jag har oxå svårt att komma ihåg sånt! :)
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 9 Feb 15:18
    #18
    Future Mrs S skrev 2011-02-09 14:49:55 följande:
    nääää... den har jag sett. haha jag har oxå svårt att komma ihåg sånt! :)
    Vad taskig jag känner mig som inte kommer ihåg det! Men lilla hjärna :P
  • Näckro­sbarne­t
    Äldre 14 May 00:43
    #19

    jag tycker ni ska ta dem färgerna som ni själv gillar inte efter någon årstid eller så väljer ni en färg var och sista ihop! 

    Lycka till ! 


    Alis volat propriis
  • YET
    Äldre 20 Jun 09:37
    #20

    Vi ska ha färgerna rött, svart o ev vitt, mest för jag tycker att rött o svart e snyggt ihop.

Svar på tråden tema för 11/11-11